"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΡΙΖΟΠΛΗΚΤΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Γενναίοι στα λόγια, λίγοι στην πράξη


Ο​​χι μόνο δεν θέλουμε να κόψουμε το Ψηφιακό Σχολείο, αλλά στόχευσή μας είναι και να το ενισχύσουμε, ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά στις 28 Ιουλίου, όταν η «Κ» αποκάλυψε ότι το υπουργείο Παιδείας θα αφήσει τα σχολεία χωρίς διαδραστικούς πίνακες, καθώς «κουρεύει» το πρόγραμμα για το Ψηφιακό Σχολείο, με στόχο να αξιοποιήσει τα κονδύλιά του για προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις στα σχολεία


Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 174,4 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά στην προμήθεια κινητών εργαστηρίων και διαδραστικών συστημάτων για τις σχολικές μονάδες όλης της χώρας, με στόχο την ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εναν σχεδόν μήνα μετά, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης παραδέχθηκε ότι το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να παύσει το έργο για το Ψηφιακό Σχολείο.
 


Η ίδια επικοινωνιακή τακτική εφαρμόστηκε μετά την αποκάλυψη της «Κ» ότι σε συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας έχει εξετασθεί η κατάργηση του προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο ξεκίνησε με ευρωπαϊκά κονδύλια το 2010 και για το οποίο απαιτείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (πληροφορική, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή κ.λπ.). Λόγω του σάλου που προκλήθηκε, ο κ. Μπαλτάς δήλωσε ότι τα ολοήμερα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά, τονίζοντας ότι την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς άνθρωποι και βιβλία θα είναι στις θέσεις τους για να υποδεχθούν τα παιδιά.
 


Σχετικά με την προετοιμασία της επόμενης σχολικής χρονιάς και την κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσβάλλει τον κοινό νου, αφού βαφτίζει το ψάρι κρέας και επιδιώκει να πείσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για τα τεχνάσματά της. Για παράδειγμα, ο κ. Κουράκης για το «κόψιμο» του Ψηφιακού Σχολείου ξεστόμισε την αδιανόητη δικαιολογία ότι διαπιστώθηκε πως η χρήση των διαδραστικών πινάκων δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα! Δεν μας γνωστοποίησε πότε ακριβώς και με ποιον τρόπο έγινε αυτή η αξιολόγηση. Με τα μυστηριώδη κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν, πάντως, αποφασίστηκε η αναστολή της προμήθειας των διαδραστικών πινάκων, «ώστε οι πόροι να αξιοποιηθούν με προσφορότερο τρόπο, όπως, π.χ., για την κάλυψη των κενών εκπαιδευτικού προσωπικού». Ωστόσο, οι πιστώσεις για τους πίνακες συνδέονται και με δράσεις, όπως είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων. Συνεπώς, εάν δεν ολοκληρωθεί το έργο, τα χρήματα αυτά θα πρέπει να επιστραφούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γιατί δεν λέει ευθέως την αλήθεια ο κ. Κουράκης;
 


Πέρασαν πέντε χρόνια από την εκδήλωση της οξύτατης κρίσης στην Ελλάδα και η υπογραφή τριών μνημονίων έχει αλλάξει άρδην το πολιτικό σκηνικό.  


Εντούτοις ο πολιτικός λόγος παραμένει κατά βάση απαράλλακτος: 


Ακατάσχετη παροχολογία, «κόκκινες γραμμές» και ψεύτικες δικαιολογίες για τα προβλήματα, από πολιτικούς που θέλουν να εμφανίζονται ως μάγοι, ενώ δεν είναι καν επαρκείς διαχειριστές των προβλημάτων. Με αποτέλεσμα όταν καλούνται να κυβερνήσουν να πελαγώνουν μπροστά στα ίδια προβλήματα που δεν μπόρεσαν να λύσουν και οι προκάτοχοί τους, οξύνοντας την οργή της κοινωνίας απέναντι στο πολιτικό προσωπικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: