"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ποιο εξάμηνο;


Δεν αντιλαμβάνομαι πού είναι το πρόβλημα με τάχαμου το χάσιμο του εξαμήνου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μάλλον περίσσεψε η εκατέρωθεν υποκρισία. Για να μην πω το κλείσιμο του ματιού μεταξύ των εταίρων της έρμης εκπαιδευτικής διαδικασίας: διοίκησης, καθηγητών και φοιτητών.

Οχι βέβαια χωρίς εξαιρέσεις, ο κανόνας είναι ένας καθηγητής με ένα βιβλίο, το οποίο μάλιστα «πουλάει» στο κράτος και διανέμεται δωρεάν στους φοιτητές, μπαίνει στο αμφιθέατρο, συνήθως το διαβάζει σε ένα περιορισμένο κοινό πολύ μικρότερο από τους εγγεγραμμένους και υπόχρεους φοιτητές που οφείλουν να το ακούσουν και να το εξεταστούν και οι οποίοι προσέρχονται στο τέλος της περιόδου και το εξετάζονται. Οι περισσότεροι δεν το έχουν παρακολουθήσει διότι εκ των πραγμάτων δεν το έχουν ανάγκη, αφού έχουν προμηθευτεί το δωρεάν παρεχόμενο σύγγραμμα και μπορούν να το μελετούν, αν το μελετούν, στο σπίτι τους. Προσέρχονται στις εξετάσεις με τα «σκονάκια» τους και με την ανοχή πάντων αντιγράφουν ασύστολα και συστηματικά.

Εχω κάθε δικαίωμα να το ισχυρίζομαι αυτό γιατί δίδαξα ως συμβασιούχος στο Πανεπιστήμιο και διεξήγαγα πάνω από ογδόντα εξετάσεις, αλλά πάντα προφορικά και επί είκοσι χρόνια δεν «πούλησα» κανένα βιβλίο μου στο κράτος και διένειμα δωρεάν τάχαμου τη «σοφία» μου στους φοιτητές. Απαιτούσα να ανατρέχουν στη βιβλιοθήκη και σε πολλαπλά συγγράμματα, αλλά κυρίως να κρίνουν με προσωπικό ρίσκο την όποια ύλη που δίδασκα. 

Και να πω την αλήθεια, ποτέ φοιτητής δεν διαμαρτυρήθηκε που του τραβούσα το χαλί κάτω από τα πόδια του και δεν του έδιδα συγκεκριμένη και καθορισμένη ύλη και εξέταζα εκεί που δεν περνούσε σκονάκι, πάντα προφορικά και όχι κατά μόνας, ώστε να τα κάνω πλακάκια!  

Αλλά πάντα δέκα δέκα, ώστε ο καθένας να εκτίθεται στους συμφοιτητές του και να κρίνεται και ο βαθμολογών καθηγητής για τη βαθμολογία του, αφού μπορούσαν οι εξεταζόμενοι να συγκρίνουν τις βαθμολογίες της ομάδας που συνεξετάστηκε.

Στο εξετασιοκεντρικό και μονοπωλιοβιβλιογραφικό σύστημα τι χρειάζεται το εξάμηνο; 


Οσο για τα εργαστήρια, μπορεί να τα χρωστάς!...

Δεν υπάρχουν σχόλια: