Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ
Μαθητές σε λύκειο της Αθήνας αποφάσισαν την Παρασκευή να κάνουν κατάληψη στο σχολείο τους. Χθες ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου κάλεσε τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων να συζητήσει μαζί τους το θέμα, ωστόσο διαπίστωσε ότι ένας εκ των μαθητών που πρωτοστατεί στην κατάληψη είναι ο γιος του προέδρου!
Οι μαθητές ξεκίνησαν με αιτήματα όπως να αλλαχθούν οι βρύσες του σχολείου και να έλθουν θρανία –ήδη βέβαια ο αρμόδιος δήμος κάνει έργα– αλλά και να τους επιτραπεί να μην φορούν τη μάσκα στα διαλείμματα. Χθες πρόσθεσαν στα αιτήματα την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ, της Τράπεζας Θεμάτων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Σήμερα οι καθηγητές τους θα επιχειρήσουν να μεταπείσουν τους καταληψίες, και την ίδια στιγμή να κάνουν σε όλους τους μαθητές εξ αποστάσεως μαθήματα, όπως ορίζει η υπουργική ρύθμιση, μέσω Webex. Πόσοι μαθητές θα μπουν στο Webex;
Οι καταληψίες, πάντως, έχουν βρει το κόλπο για να μην πάρουν απουσία από το «ηλεκτρονικό» μάθημα: θα μπουν στην ψηφιακή τάξη από τα κομπιούτερ του σχολείου. «Η τρομοκρατία του Webex δεν θα περάσει. Οι καθηγητές να είναι μαζί μας σε αυτό και όχι απέναντι!» λέει το Συντονιστικό Μαθητών της Αττικής, το οποίο έχει αυτοχρισθεί εκπρόσωπος των μαθητών που κινητοποιούνται.
Ετησίως επιχειρείται μια ερμηνεία των αιτιών των μαθητικών καταλήψεων, που έχουν καταντήσει εθιμικός θεσμός, με έναρξη τον Οκτώβριο και λήξη στις αρχές Δεκεμβρίου. Σίγουρα το ΚΚΕ έχει ένα ρόλο, ενώ άλλα κόμματα της Αριστεράς επηρεάζουν όχι τόσο τους μαθητές όσο τους συνδικαλιστές. Είναι ενδεικτικό ότι οι τοπικές οργανώσεις των καθηγητών, με ελάχιστη συμμετοχή στις συνεδριάσεις τους από εκπαιδευτικούς με αριστερόστροφο προσανατολισμό, αρνούνται οι καταληψίες μαθητές να παίρνουν απουσίες.
Οι καταλήψεις έχουν λοιπόν ένα πολιτικό στίγμα, το οποίο όμως αμφιβάλλω εάν είναι το κυρίαρχο. Εάν οι «αντιστασιακοί» εκπαιδευτικοί κρίνουν πως με την κατάληψη του σχολείου θα «ψαλιδιστεί» πολιτικά η εκάστοτε κυβέρνηση, ερμηνεύουν ανάποδα την εποχή.
Από την πλευρά τους, οι γονείς των σημερινών –κατά μέσον όρο 17χρονων– μαθητών λυκείου είναι κοντά στην ηλικία των 50. Αρα έχουν ζήσει και στα δικά τους μαθητικά χρόνια τις σχολικές καταλήψεις, ίσως ήταν και εκείνοι πρωτοπόροι, και γνωρίζουν πολύ καλά πόσο αστείο είναι να πολιτικοποιείς το σχολικό έθιμο των καταλήψεων.
«Για να τη “σπάσουμε” στους καθηγητές κάναμε κατάληψη», μου είπε γονιός 16χρονου μαθητή, που βλέπει με συμπάθεια τις καταλήψεις, αφού και εκείνος στα χρόνια του είχε κάνει κατάληψη για τον χαβαλέ. Σήμερα πια, το παιδί του ανοίγει το Webex και τάχα παρακολουθεί το μάθημα, ενώ τις άλλες ώρες κάνει εντατικά ιδιαίτερα μαθήματα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ολοι συμβάλλουν στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, για την αναβάθμιση του οποίου τάχα παλεύουν.
Ας μην αναζητούμε λύση στις αιτίες των μαθητικών καταλήψεων αντί να παραδεχθούμε πως...
ως κοινωνία νοσταλγούμε τις καλοκαιρινές διακοπές λίγο πριν από τις χριστουγεννιάτικες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου