Εκτοτε, η περίφημη «σφήκα» ταξίδεψε σ' όλον τον κόσμο, κέρδισε εκατοντάδες χιλιάδες θαυμαστές και, παρά τα 63 της χρόνια, δεν έχει χάσει τη νεανική της ορμή και τη σφριγηλότητά της, ούτε σκοπεύει να συνταξιοδοτηθεί.
Ο λόγος για την ιταλική Vespa, ίσως ένα από τα πιο αγαπημένα δίτροχα όλων των εποχών. Από την ώρα που γεννήθηκε, μέχρι σήμερα, έχουν υπάρξει 138 διαφορετικές εκδόσεις της. Αρκεί μια ματιά γύρω μας για να διαπιστώσουμε πόσο επίκαιρη για τις ανάγκες των μοτοσικλετιστών παραμένει μέχρι σήμερα ή πώς συγκινεί νεαρά ζευγαράκια.
Η πρώτη «βέσπα» είχε κινητήρα 98 κυβικών, που έδινε 3,2 ίππους στις 4.500 στροφές και μέγιστη ταχύτητα 60 km/h. Η ιστορία της ξεκινά με την απόφαση του Ενρίκο Πιάτζιο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο να φτιάξει ένα μηχανάκι ικανό να συγκινεί τις πλατιές μάζες και ταυτόχρονα να μη χρειάζεται να πληρώσουν απίθανα ποσά για να το αποκτήσουν. Εδωσε την εντολή στον σχεδιαστή Ντ' Ασκάνιο κι αυτός με τη σειρά του μοιράστηκε την ιδέα του με τον έμπιστό του σχεδιαστή, Μάριο Ντ' Εστε.
Το παράδοξο είναι ότι στον Ντ' Ασκάνιο δεν άρεσαν οι μοτοσικλέτες. Θεωρούσε πως ήταν υπερβολικά ογκώδεις, άβολες και η αλυσίδα τους λέρωνε τον οδηγό. Ετσι, εξαφάνισε την αλυσίδα, τοποθέτησε μοχλό ταχυτήτων στο τιμόνι, ενώ για να αλλάζουν ευκολότερα τα λάστιχα, αντί για «πιρούνι» σχεδίασε βραχίονα παρόμοιο μ' εκείνο των αεροπλάνων. Με τη βοήθεια του Μάριο Ντ' Εστε σε λίγες ημέρες ετοιμάστηκαν τα πρώτα σχέδια της «βέσπας», η οποία κατασκευάστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1946 στην Ποντεντέρα.
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου