Σε δικαστική διαμάχη, εφόσον η διαδικασία της διαιτησίας δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα κριθεί πλέον το ζήτημα του έργου της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης. Η ανάδοχος κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός», η οποία αποτελείται από τις εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις (50%), Αrchirodon Group (32,5%) και Boscalis (17,5%), έχει ξεκινήσει τη διαδικασία επιδιαιτησίας με το ελληνικό δημόσιο, διεκδικώντας αποζημίωση της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ, λόγω μη υλοποίησης της σύμβασης που είχε συναφθεί τον Οκτώβριο του 2006.
Η κοινοπραξία, σε συνεργασία και με τις τράπεζες, με τις οποίες είχε συνάψει δανειακές συμβάσεις για τη χρηματοδότηση του έργου, είχε προχωρήσει στα τέλη Ιουλίου σε καταγγελία της σύμβασης. Πλέον και δεδομένου ότι παρήλθε το διάστημα των 60 ημερών από την καταγγελία, η σύμβαση για την κατασκευή του έργου των 500 εκατ. ευρώ έχει πλέον λυθεί και το ζήτημα παραπέμπεται στη δικαιοσύνη.
Μάλιστα, η υπόθεση της υποθαλάσσιας, βρέθηκε στο προσκήνιο μετά την ανταλλαγή δηλώσεων ανάμεσα στον κ. Γιάννη Μαγκριώτη, πολιτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Εργων και τον κ. Γιώργο Σουφλιά, υπουργό ΠΕΧΩΔΕ. Σε σχετική του ανακοίνωση ο κ. Μαγκριώτης έκανε λόγο για αδιαφορία του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς «γνώριζε ότι στις 30 Ιουλίου οι τράπεζες και ο παραχωρησιούχος κατήγγειλαν τη σύμβαση, αφού ήταν ο αποδέκτης της καταγγελίας. Η κυβέρνηση από πέρυσι ήξερε το αδιέξοδο της πολιτικής και των επιλογών της και δεν έκανε τίποτα μέχρι σήμερα, αφήνοντας εκτεθειμένο το Δημόσιο, τη Θεσσαλονίκη και τον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη, που καλείται σήμερα να πληρώσει τις δυσθεώρητες αποζημιώσεις που ζητούν τράπεζες και κατασκευαστές».
Σε χθεσινή του απάντηση, ο κ. Σουφλιάς ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «το ΥΠΕΧΩΔΕ λειτούργησε υπεύθυνα, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον και αρνήθηκε να συναινέσει στην κατασκευή ενός έργου εντελώς διαφορετικού από αυτό για το οποίο έγινε ο Διαγωνισμός, για να μην επιβαρυνθεί το δημόσιο συμφέρον και μάλιστα σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές της διαφάνειας και του ανταγωνισμού». Συμπληρώνει μάλιστα ότι το υπουργείο έχει αντικρούσει εμπρόθεσμα και νόμιμα την καταγγελία του παραχωρησιούχου με προσφυγή στη διαιτησία (που προβλέπεται από τη σύμβαση).
Υπενθυμίζεται ότι μετά από εισήγηση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο), το υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε το έργο να γίνει όλο υπόγειο με άλλη μέθοδο και σε βάθος μεγαλύτερο κατά 17 μέτρα. Ετσι, άλλαξαν οι όροι του αρχικού διαγωνισμού, ενώ εκτινάχθηκε και το κόστος του έργου, με αποτέλεσμα παρά τις προτάσεις που υπέβαλε η ανάδοχος κοινοπραξία, το έργο να μην μπορεί να λάβει την έγκριση από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου