Τώρα πως βρέθηκε ένας πρώην δημόσιος υπάλληλος με αλυσίδα καταστημάτων εστίασης μπορεί κανείς καλόπιστος να το αποδώσει στην εργατικότητα και το ζήλο για τη δουλειά.
Αυτοί που ήρθαν στα πράγματα το 1981 βρήκαν τα ταμεία γεμάτα και τη χώρα δίχως να χρωστάει. Το γλέντι που ακολούθησε και που έμοιαζε δίχως τέλος έφτιαξε γενιές με απαιτήσεις και αξιώσεις.
Αυτό μας κληρονόμησε η δεκαετία του 1980 και όποιος κυβερνά από εδώ και εμπρός με αυτό το υλικό θα έχει να κάνει.
Ο Παναγής Βουρλούμης τα είπε όλα μέσα σε μερικές αράδες. Αυτό είναι το κράτος-τέρας της μεταπολίτευσης που κανείς δεν τολμά να ακουμπήσει.
Κι εάν η νοσηρή μεταπολίτευση που δεν λέει να τελειώσει έκανε “νοματαίους” τους εργατοπατέρες πάσης φύσεως την ίδια ώρα απαξίωσε τους σημερινούς Έλληνες ήρωες. Κι αυτοί δεν είναι άλλοι από τους πιλότους της ΠΑ.
Η συνέντευξη στο ΑΠΕ του απόστρατου Ιπτάμενου (Ι), Στέφανου Καραβίδα, ο οποίος μετά από 2000 ώρες (αυτός βλέπεις δεν είχε την πολυτέλεια να υποδυθεί τον εργατοπατέρα) πτήσης χρειάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται στο Αμπού Ντάμπι ως εκπαιδευτής πτήσεων ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική:
«Κάθε πιλότος της ελληνικής ΠΑ είναι κολακευμένος που έχει την τιμή να του δίνεται το καθήκον της προάσπισης του Αιγαίου και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Υπάρχει κουλτούρα νίκης. Νέα παιδιά στην ηλικία των 27 ετών και άνω, συμμετέχουν στις αναχαιτίσεις και στις εμπλοκές ως αρχηγοί σχηματισμού, όχι απλά ως κυβερνήτες αεροσκαφών. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει συνεπώς να λειτουργούν ως κοσμοκαλόγεροι και να έχουν μια ωριμότητα η οποία δεν αντιστοιχεί στην πραγματική, τη βιολογική τους ηλικία.
Πως όμως η πατρίδα αμείβει τους ήρωες και πως τους κηφήνες;
Ιδού λοιπόν. Διαβάστε για να ντραπούμε (όσοι αισθάνονται ντροπή) το πως το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει τους εν ζωή ήρωες:
Πόσα χρήματα εισπράττει αλήθεια ένας ιπτάμενος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας;
Ο βασικός μισθός ενός ιπτάμενου με 14 χρόνια υπηρεσίας ανέρχεται περίπου στα 1.350 ευρώ, ποσό στο οποίο αθροίζεται το πτητικό επίδομα, αναλόγως των ωρών πτήσεων.
Συνολικά, οι ιπτάμενοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας δεν ξεπερνούν τα 1.400 άτομα. Οι πιλότοι στις πολεμικές μοίρες, όσοι δηλαδή είναι full επιχειρησιακοί, είναι περίπου 500.
Τα ωράρια και οι υπηρεσίες τους είναι τρελές, με βάση τα δεδομένα ενός κρατικού υπαλλήλου, αφού μπορεί να βρίσκονται σε readiness στη μοίρα όλο το 24ωρο.
Παράλληλα, η μέριμνα ίσως είναι κάτι περισσότερο από ελλιπής για την οικογένεια, τη γυναίκα και τα παιδιά των Ικάρων μας. Τους λένε αετούς του Αιγαίου, παλικάρια που αγαπάνε την πατρίδα, που δεν λογαριάζουν μάνες, αδέλφια, γυναίκες, αρκεί να βγάλουν τον «μαύρο» (έτσι λένε τον Τούρκο εισβολέα) από τον ελληνικό εναέριο χώρο.
Τελικά, όμως, πόσο αξίζει η ζωή ενός Έλληνα πιλότου;
Απρίλιος 2018>
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους, σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος, τραυματίστηκε θανάσιμα όταν το μονοθέσιο αεροσκάφος Mirage2000-5 προσέκρουσε στη θάλασσα. Είχε γεννηθεί το 1984 στο Μορφοβούνι του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα και ήταν πατέρας δύο παιδιών.
«Εκπλήρωσε τον όρκο του για την πατρίδα και με το παραπάνω» θα πουν συνάδελφοι του Γιώργου Μπαλταδώρου, που έχασε τη ζωή του, στην πτώση του Mirage 2000-5, που συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή εννέα ναυτικά μίλια βορειονατολικά της Σκύρου.
Το αίσθημα αφοσίωσης στα «θέλω» της πατρίδας ήταν τέτοιου μεγέθους, τόσο για τον Γιώργο όσο και για τους άλλους συναδέλφους του, που είχε να δει την γυναίκα και τα δυο του ανήλικα παιδιά πριν από το Πάσχα.
Μάλιστα, τις ημέρες της Ανάστασης ο Γιώργος Μπαλταδώρος βρισκόταν στη Σκύρο, όπου είχε μεταφερθεί μαζί με άλλους πιλότους από την Τανάγρα λόγω των έκτακτων μέτρων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας εξαιτίας της έντονης κινητικότητας των τουρκικών στρατιωτικών δυνάμεων.
Ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος είχε μιλήσει για τελευταία φορά με τη σύζυγό του και τα παιδιά του, λίγες ώρες πριν απογειωθεί για επιχείρηση αναχαίτισης τούρκικων μαχητικών. «Σε αγαπάμε, να προσέχεις και ο Θεός μαζί σου» ήταν οι τελευταίες κουβέντες που άκουσε στο τηλέφωνο από τη σύζυγό του, η οποία περίμενε σε λίγες ημέρες να τον έβλεπε και πάλι.
Toν είδε, μόνο που εκείνος είχε πετάξει για πάντα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου