Από την αρχή του 2020 έπρεπε να εφαρμοστεί η κοινοτική οδηγία και να έχει απελευθερωθεί η αγορά των υπεραστικών επιβατικών συγκοινωνιών.
Αντί η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει στη δημιουργία του ρυθμιστικού πλαισίου για τη λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς, με το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια ορίζει νέα προνόμια για τα ΚΤΕΛ.
Όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία τα χρήματα για την ισόβια αυτή χορηγία «επιβαρύνουν τους επιβάτες, οι οποίοι πληρώνουν κόμιστρο αυξημένο κατά 5% για τη συνολική εισφορά του ν.2963/2001, στην οποία περιλαμβάνεται και η επίμαχη εισφορά». Δηλαδή οι επιβάτες, που δεν έχουν άλλη επιλογή παρά μόνο να χρησιμοποιήσουν και να ακριβοπληρώσουν το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ, πληρώνουν και επιπλέον χρήματα για τους προέδρους των ΚΤΕΛ, τους επιχειρηματίες. Και η κυβέρνηση, αντί να καταργήσει αυτή την κραυγαλέα προσοδοθηρία την επεκτείνει και στους αντιπροέδρους των ΚΤΕΛ της Κρήτης. Γιατί μόνο της Κρήτης; Γιατί έτσι.
Η χορηγία δεν είναι το μόνο προνόμιο που η κυβέρνηση δίνει στα ΚΤΕΛ. Σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών καταργείται η ηλεκτρονική υποβολή (στο σύστημα Εργάνη) των υπερωριών, του μηνιαίου πίνακα εβδομαδιαίων αναπαύσεων του προσωπικού κίνησης και των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων για κάθε λεωφορείο και επανέρχεται σε ισχύ το προηγούμενο καθεστώς της χειρόγραφης τήρησης. Επίσης ο κανονισμός προσωπικού θα καταρτίζεται από τα ίδια τα ΚΤΕΛ και όχι από το υπουργείο, όπως γινόταν μέχρι τώρα.
Με το ίδιο νομοσχέδιο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις των ΚΤΕΛ επιδοτούνται με 45 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό υποδομών και λεωφορείων.
Για το ζήτημα αυτό η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών καταγγέλλει ότι «στην προηγούμενη αντίστοιχη επιδότηση των ΚΤΕΛ προ δεκαετίας αγοράστηκαν από μετόχους των ΚΤΕΛ και με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων πολλά καινούρια λεωφορεία, τα οποία δρομολογήθηκαν για κάποιο ελάχιστο διάστημα στα ΚΤΕΛ, στη συνέχεια όμως αντικαταστάθηκαν από άλλα παλαιά. Τα δε καινούρια πωλήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους ή χρησιμοποιήθηκαν σε άλλες δραστηριότητές τους με τεράστιο οικονομικό όφελος για τους ίδιους». Αν αληθεύει η καταγγελία, είναι αυτονόητο ότι πρόκειται για σκάνδαλο, το οποίο θα πρέπει να ελεγχθεί και να μην επαληθευθεί.
Παράλληλα με την πορεία της Ελλάδας προς τη χρεοκοπία το πελατειακό σύστημα υπήρξε πολύ γενναιόδωρο απέναντι στις συντεχνίες και ομάδες συμφερόντων που εξασφάλιζαν προσόδους, ακριβώς λόγω της σχέσης τους με το κράτος. Ακόμη και ίδια η χρεοκοπία δεν στάθηκε από μόνη της ικανή για να μας κάνει να καταργήσουμε προνόμια και προσόδους. Η κατάργησή τους έγινε μετά από παρέμβαση των δανειστών. Τώρα βλέπουμε μια κυβέρνηση που δηλώνει μεταρρυθμιστική να θεσπίζει νέα προνόμια και νέες προσόδους.
Όσο για την απελευθέρωση της αγοράς των επιβατικών συγκοινωνιών...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου