Κάθε κίνηση του Τζόκερ έχει έναν σκοπό: να επισύρει την προσοχή, έστω και αρνητικά, να τραβήξει το ενδιαφέρον ακόμα και αν αυτό εκφραστεί ως απέχθεια. Εχει απόλυτη ανάγκη από διαρκή προσοχή, ως αποδομημένη προσωπικότητα που ψάχνει διαρκώς προκλητικούς τρόπους για επαναδομηθεί μέσω του ενδιαφέροντος των τρίτων. Αλλιώς εξατμίζεται, χάνεται, πέφτει στην κατάθλιψη. Εκμηδενίζεται. Η μάταιη, διαρκής αυτοτροφοδοσία είναι όρος ύπαρξής της. Ενα παίγνιο χωρίς τελειωμό. Τζάμπα παιδευόμαστε. (Φαλακρώ κτένας δανείζεις.)
Τέτοιες περιπτώσεις νιώθουν απόλυτη, παγερή αδιαφορία για τους άλλους, τους τρίτους, τη χώρα, οποιονδήποτε και οτιδήποτε. Χρησιμοποιούν τους πάντες και τα πάντα με στυγνή ωμότητα, προκειμένου να επιβιώσει το «εγώ» τους. Παρτάκηδες του θανατά. Και βέβαια επινοούν το προσωπείο του «αριστερού» ως μηχανισμό διαρκούς ηθικίστικης αυτο-επικύρωσης. Συχνά, δε, έχουνε ένα πιθανό, κοινό χαρακτηριστικό: είναι κακομαθημένα τέκνα της ΛΜΑΤ (Λούμπεν μεγαλοαστικής τάξης) μεταμφιεσμένα σε Μπρανκαλεόνε επαναστάτες. (Με ροζ λοφίο.)
Στην ίδια λογική είναι και η προβολή της κ. Μάγδας Φύσσα ως υποψήφιας προέδρου, χωρίς καν να ερωτηθεί.
Και με βάση τη λογική τους γιατί δεν πρότειναν τον πατέρα ή τη μητέρα κάποιου απ' τους καμένους στη Μαρφίν;
Να θυμίσουμε: κάθε μάνα που χάνει τον γιο της είναι μια τραγική μητέρα, πέραν κάθε ιδεολογίας. Βιώνει κάτι αδιανόητα αβάσταχτο. Το άχθος της απώλειας είναι τόσο απάνθρωπα βαρύ που ούτε κουβεντιάζεται, ούτε ανταλλάσσεται, ούτε ισοσταθμίζεται. Οι μητέρες του δεξιού, του αριστερού, του φασίστα, ή του αναρχικού τρομοκράτη, άσχετα τι διέπραξε ή όχι ο καθείς, και αν είναι αθώος, ή όχι, δεν φταίνε σε τίποτε και είναι εξίσου τραγικές όλες αν χάσουν τον γιο τους ή την κόρη τους.
Το να επιλεγεί, λοιπόν, αυθαίρετα, χωρίς καμιά ενημέρωση ή ειδοποίηση η κ. Φύσσα είναι ωμός κυνισμός. Ευκαιριακή καπηλεία εν ψυχρώ. Κακοστημένο ψυχόδραμα χωρίς αίσθηση ορίων, χωρίς ενσυναίσθηση, σεβασμό και διάκριση. Δείχνει το πραγματικό, δύσμορφο πρόσωπο των υποτιθέμενων συμπονετικών, την αυθάδεια και το διαρκές σύμπλεγμα πρόκλησης με την ωμή χρήση τρίτων. Δεν έχουν κανέναν γκαϊλέ για την τραγική μητέρα και τον νεκρό γιο, παρά μόνο πρόθεση ιδιοτελούς χρήσης τους ως να είναι εμπορεύματα προς πώληση. Φτηνή παραλλαγή - αντιγραφή της υπόθεσης Λαμπράκη - Σαρτζετάκη. (Αρκετά τραβήξαμε.) Και κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο προφανές ότι αυτοί οι υποτιθέμενοι συμπάσχοντες δεν είναι μόνο νάρκισσοι, αλλά επιπλέον και...
Δυστυχώς, κάθε πιθανή απόκλιση, αν περιβληθεί δήθεν «προοδευτικό» ένδυμα, γίνεται (ακόμα) από κάποιους αποδεκτή. Το ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι και μεταμφιέζονται καταλλήλως για να έχουν κάποια αποδοχή. Παλιό το κόλπο και ακόμα περνάει. Σε διαφορετικές εποχές θα φορούσαν άλλο προσωπείο, πάλι συμβατό με τη συγκυρία και την ιδεολογία της πασαρέλας. Το προβληματικό «εγώ» είναι εν προκειμένω αδίστακτο και κάνει τα πάντα για να υπάρξει και να προβληθεί, να προβάλλεται διαρκώς, να βρίσκει ρόλο. Κι αυτός μες στη Βουλή, κι αυτός στην αγορά, που έλεγε ο Αλεξανδρινός. Πάση θυσία.
Αυτό το στυλ της προβατόσχημης αυταρέσκειας οδηγεί εύκολα στην Υβρη.
Και αυτά εν έτει 2020, παρακαλώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου