• Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρέλαβε την ίδια κατάσταση των κενών από την προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, όμως η ίδια κατάσταση επαναλαμβάνεται την τελευταία τουλάχιστον εικοσαετία. Είναι λοιπόν υποκριτικό εκ μέρους του κ. Κουράκη να λέει σήμερα ότι δεν γνώριζε τι θα συμβεί. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ήταν πριν από τις εκλογές στις 25 Ιανουαρίου. Κατόπιν, είχε 7 μήνες να μάθει.
• Ο αρμόδιος κ. Κουράκης μιλά για ελλείψεις σε ολιγοθέσια σχολεία. Ομως, παρά τα χιλιάδες κενά και την ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων, ο ίδιος ανακάλεσε στις 24 Αυγούστου την εγκύκλιο (από το 2011) για συγχωνεύσεις μονοθέσιων και διθέσιων σχολείων. Αυτά τα σχολεία είχαν πολύ λίγους μαθητές και θεωρείται πολύ καλύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον ένα πολυθέσιο σχολείο. Πώς είναι δυνατόν ο κ. Κουράκης να μιλά σήμερα για κενά σε ολιγοθέσια σχολεία;
• Σήμερα η Ελλάδα έχει 1.341.823 μαθητές και 137.832 εκπαιδευτικούς. Οπως παραδέχθηκε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δημήτρης Χασάπης έχουμε, αναλογικά, ένα από τα πιο ακριβά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη. Μπορεί να «φταίνε» τα νησιά και τα απομακρυσμένα χωριά, στα παιδιά των οποίων η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει ίση πρόσβαση στην παιδεία.
• Ωστόσο, για τα ετήσια κενά δεν ευθύνεται μόνο η τρέχουσα έλλειψη πόρων για προσλήψεις. Ευθύνεται η πολιτική που ακολουθούν επί χρόνια οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας προτάσσοντας το συμφέρον των εκπαιδευτικών (ψηφοφόρων) και όχι των μαθητών. Η πολιτική αυτή ξεκίνησε επί ΠΑΣΟΚ και συνεχίστηκε επί Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ. Για παράδειγμα, γιατί έγιναν αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε νομούς με πλεόνασμα εκπαιδευτικών; Γιατί μειώθηκε (στο ένα έτος από δύο), ο χρόνος που ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός πρέπει να μένει στην ακριτική περιοχή; Εχει συνειδητοποιήσει ο κ. Κουράκης πώς προέκυψαν φέτος πολλά εκ των κενών σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών;
Ο κ. Κουράκης υποσχέθηκε την κατάργηση του αίσχους των κενών. Και απλώς το επανέλαβε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου