Δε θα κατεβαίνει το τζάμι με το αυτοκόλλητο!#Ταριφες#Ταξιτζηδες#Λαμογια pic.twitter.com/pGbgZhKfMA
— George Ballas (@G_Ballas) October 17, 2024
Στα ταξί που δεν θέλαν με τίποτα τα POS από 26εκ πέρσι έφτασε μαγικά φέτος στα 73εκ ο τζίρος!!!
— Ορθολογιστής 🇬🇷🇨🇾🇪🇺 (@deejaym54) October 17, 2024
Τόσα χρόνια δλδ φοροφυγαδες όλοι οι ταξιτζήδες και να βρίζουν μέρα νύχτα την κακουργα κυβέρνηση Μητσοτάκη. pic.twitter.com/fMJmH69hf7
Σπάει τη σιωπή του ο Θύμιος Λυμπερόπουλος: Έτοιμα να στελεχώσουν όσες ΜΕΘ χρειαστεί τα μέλη του ΣΑΤΑ. Καταρρέει το τελευταίο επιχείρημα της χούντας Κούλη. pic.twitter.com/NXNgQo5QIF
— Αλήτμπιρό (@eboxgr) November 8, 2021
Του Κώστα Στούπα
Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε τον πόλεμο μεταξύ του Υπουργείου των Οικονομικών και των συνδικαλιστικών οργανώσεων των οδηγών ταξί. Το Υπουργείο απαιτεί να υπάρχει σε όλα τα ταξί ένα αυτοκόλλητο που θα συνιστά στους πελάτες να μην πληρώνουν, αν ο οδηγός δεν δέχεται τη χρήση POS. Οι αυτοκινητιστές αντιδρούν γιατί το αυτοκόλλητο θα τους περιορίζει το ..οπτικό πεδίο!
Είναι προφανές πως τα πραγματικά αίτια της αντίδρασης είναι άλλα.
Οι εισπράξεις των ταξί φέτος στο οκτάμηνο παρουσιάζουν αύξηση κατά 177% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τούτο δεν οφείλεται στην αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών που προσφέρει η συμπαθής κατηγορία των αυτοκινητιστών αλλά στην υποχρέωσή τους να χρησιμοποιούν POS.
Αναλυτικότερα, όπως διαβάζω στα σχετικά ρεπορτάζ: "...στο οκτάμηνο φέτος εμφανίστηκαν εισπράξεις 50 εκατ. ευρώ έναντι 18 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση το σύνολο του τζίρου μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών στον συγκεκριμένο κλάδο θα ανέλθει στα 73 εκατ. ευρώ από 26 εκατ. ευρώ πέρυσι".
Αν υποθέσουμε πως φέτος θα επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ό,τι τα έσοδα των ταξί από 26 εκατ. θα φτάσουν τα 73.
Με μια έρευνα στο διαδίκτυο προκύπτει πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 30.000 ταξί από τα οποία 14.000 στην Αθήνα.
Αν διαιρέσουμε τα 26 εκατ. των περσινών δηλωμένων εισπράξεων και τα 73 εκατ. των προβλεπόμενων φετινών με το 30 χιλ. μας κάνει περί 886 και 2.433 ευρώ αντίστοιχο ετήσιο εισόδημα.
Δεν πιστεύω πως οι οικογένειες των αυτοκινητιστών διαβιούν με 202 Ευρώ το μήνα. Ο εξοβελισμός των μετρητών όμως ξεκίνησε φέτος, λογικά το 2025 θα έχουμε μια χρονιά, που αν το μέτρο εφαρμοστεί συνολικότερα, θα δούμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα.
Αν οι 30.000 αυτοκινητιστές διαβιούν τουλάχιστον με 1.000 Ευρώ το μήνα μιλάμε για μια αγορά 360 εκατ. Αν τα περισσότερα από τα 30.000 ταξί δουλεύονται με παραπάνω από μια βάρδιες(8ωρα) την ημέρα προκειμένου να μην υποαξιοποιούνται σαν περιουσιακά στοιχεία, τότε ο ετήσιος τζίρος θα πρέπει πολύ μεγαλύτερος.
Εν αντιθέσει με άλλους ελεύθερους επαγγελματίες που μοιράζονται με τον πελάτη το όφελος της φοροδιαφυγής στα ταξί οι πελάτες πληρώνουν ότι γράφει το ταξίμετρο.
Το ζήτημα της φοροδιαφυγής όμως δεν αφορά μόνο τον κλάδο των αυτοκινητιστών.
Ενδεικτικά σε άλλους κλάδους μετά την υποχρεωτική εφαρμογή των POS από τον περασμένο Απρίλιο προέκυψαν τα εξής στοιχεία:
-Ο τζίρος των συναλλαγών μέσω POS στον κλάδο της εστίασης το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου εφέτος ανήλθε σε 5,5 δισ ευρώ, σημαντικά υψηλότερος ( κατά 700 εκατ. ευρώ) του τζίρου των 4,8 δισ ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι σε ετήσια βάση το τζίρος αυτός θα ανέλθει στα 7,9 δισ. ευρώ, υψηλότερος κατά 1,1 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού (6,8 δισ. ευρώ)
-Στον κλάδο των κομμωτηρίων και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας ο τζίρος που δηλώθηκε μέσω POS στο οκτάμηνο του 2023 ήταν 326 εκατ. ευρώ ενώ στο διάστημα Ιανουαρίου -Αυγούστου 2024 ανήλθε στα 371 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2024, εκτιμάται πως ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου θα φτάσει τα 575 εκατ. ευρώ με αύξηση κοντά στο 14% από πέρυσι.
Δεν θεωρώ άδικη την προσπάθεια φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Αδικία συνιστά ο αθέμιτος ανταγωνισμός αυτών που δεν κόβουν αποδείξεις και έτσι αποκτούν την ευχέρεια να προσφέρουν φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες, έναντι των συνεπών.
Ο αυτοκινητιστής ή εστιάτορας που δεν κόβει αποδείξεις και άρα δεν πληρώνει φόρους πέραν της προσφοράς καλύτερων τιμών έχει και την ευχέρεια να προσφέρει καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα. Κάποιος π.χ. που εισπράττει 30.000 το χρόνο έναντι κάποιου που εισπράττει 20.000 γιατί πληρώνει φόρους, μπορεί να αλλάζει το επαγγελματικό αυτοκίνητο συχνότερα κλπ.
Αν υπάρχει κάποια αντίρρηση και αιτιολόγηση της προσπάθειας όσων δύνανται να φοροδιαφεύγουν, αυτό έχει να κάνει με την ανταποδοτικότητα των φόρων από το κράτος.
Τουτέστιν αν η δημόσια παιδεία, υγεία, ασφάλεια συγκοινωνίες κλπ ανταποδίδουν στο φορολογούμενο αξιοπρεπείς υπηρεσίες.
Π.χ. αν η δημόσια παιδεία προσφέρει αυτά έπρεπε να προσφέρει και δεν χρειάζεται ο ταλαίπωρος που πληρώνει φόρους να πληρώνει και "μαύρα" σε ιδιαίτερα κλπ;
Την περασμένη εβδομάδα διάβασα πως διέρρευσαν τα 500 ονόματα του ελληνικού FBI, μιας υπηρεσίας που συστάθηκε για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία της υπηρεσίας. Τα ονόματα όσων υπηρετούν εκεί θα πρέπει να είναι μυστικά για να μην γίνονται στόχοι οι ίδιοι και οι οικογένειές τους από τις συμμορίες του οργανωμένου εγκλήματος.
Συμφωνώ λοιπόν πως η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά το κράτος χρειάζεται να βελτιώσει την ανταποδοτικότητα των φόρων.
Πιστεύω πως χωρίς κατάργηση της μονιμότητας και με οριζόντια μισθολόγια αυτό δεν μπορεί να συμβεί.
Αυτοί που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας δύσκολης δουλειάς θα πρέπει…
να απομακρύνονται ή να αμείβονται ανάλογα. Όσοι προσπαθούν και ανταποκρίνονται θα πρέπει να αμείβονται καλύτερα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου