Η Ολλανδία, ένα έθνος εμπόρων, δεν θέλει γενικά να αφήνει την πολιτική να μπλέκεται με τις επιχειρήσεις. Ο θάνατος 193 Ολλανδών στη συντριβή του αεροσκάφους της Malaysia Airlines (MAS MK) θα μπορούσε να το αλλάξει αυτό.
Ο Πρωθυπουργός Mark Rutte δέχεται επίθεση από τον ολλανδικό Τύπο για την εν γένει συγκρατημένη απάντησή του στη συντριβή.
(Ο όμιλος Rostec περιλαμβάνει μια εταιρεία που κατασκευάζει αντιαεροπορικά συστήματα συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων Buk. Ο CEO της Rostec Sergey Chemezov, καθώς και η μονάδα κατασκευής Καλάσνικοφ του ομίλου, βρίσκονται στη λίστα με τους στόχους των κυρώσεων των ΗΠΑ, αλλά όχι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.)
Παρότι οι Ολλανδοί υπέστησαν μεγαλύτερες απώλειες από κάθε άλλο έθνος στη συντριβή, ο Πρωθυπουργός Rutte δεν τάχθηκε υπέρ της επιβολής αυστηρότερων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, όπως ο Βρετανός πρωθυπουργός David Cameron και κάποιοι άλλοι ηγέτες.
«Υπάρχει η τακτική του καλού και του κακού μπάτσου», λέει ο Jan Melissen, ειδικός σε θέματα διπλωματίας του Clingendael, του Ολλανδικού Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων. «Τα μεγάλα λόγια προέρχονται από τις μεγάλες δυνάμεις».
Ο Melissen θεωρεί πως οι περισσότεροι Ολλανδοί υποστηρίζουν την προσέγγιση του Rutte. «Η ολλανδική κοινωνία εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάσταση σοκ. Το βασικό θέμα είναι ακόμα να επιστρέψουν οι σωροί πίσω στην Ολλανδία». Αν όμως τα στοιχεία δείξουν ότι η Ρωσία ενεπλάκη στην κατάρριψη του αεροσκάφους –λέει- η Ευρώπη θα πιέσει για αυστηρότερες κυρώσεις» και η ολλανδική κοινωνία θα συνταχθεί.
Η Ολλανδία έχει στενούς οικονομικούς δεσμούς με τη Ρωσία, που εκτείνονται από την επένδυση της Shell (RDS / Α) στο project εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου στο πεδίο Sakhalin-2 έως τις ζυθοποιίες που διαχειρίζεται η Heineken σε διάφορες πόλεις. Επίσης, η χώρα λειτουργεί ως φορολογικός παράδεισος για τις ρωσικές εταιρείες και τους δισεκατομμυριούχους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου