Κίνα, ο νέος παγκόσμιος εργολάβος και στη Νέα Υόρκη
Του ΘΟΔΩΡΗ Γ. ΚΑΝΕΛΛΟΥ
Σε παγκόσμιο κατασκευαστή εξελίσσεται η Κίνα αναλαμβάνοντας τεράστια έργα παντού, όπως η γέφυρα που θα συνδέει το Σαν Φρανσίσκο με το Οκλαντ.
Μολονότι η φήμη για ελαττωματικά προϊόντα δεν έχει σταματήσει να την ακολουθεί, η Κίνα ανεβαίνει σταθερά την παγκόσμια οικονομική αλυσίδα, φτιάχνοντας τα πάντα, από φτηνά παιχνίδια μέχρι iPad και αεροπλάνα.
Τον ερχόμενο μήνα θα μεταφερθούν με πλοίο από τη Σανγκάη στο Οκλαντ (6.500 μίλα) τα δύο τελευταία από τα 12 τεράστια τμήματα της γέφυρας. Καθένα έχει ενσωματωμένο τμήμα δρόμου μήκους περίπου όσο μισό γήπεδο ποδοσφαίρου. Οι Αμερικανοί θα τη συναρμολογήσουν και θα κατασκευάσουν μόνο το οδόστρωμα. Η κυβέρνηση της Καλιφόρνιας υποστηρίζει ότι εξοικονόμησε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στρεφόμενη στην Κίνα, η οποία αναλαμβάνει τεράστια έργα παντού. Από το μνημειώδες υδροηλεκτρικό φράγμα στο Θρι Γκόρτζες και τα ορυχεία χαλκού στο Χονγκ Κονγκ ώς τα τρένα υψηλής ταχύτητας στη Βραζιλία και τα τεράστια συγκροτήματα κατοικιών στη Σαουδική Αραβία. Στη Ν. Υόρκη μόνο, όπως γράφουν οι «Νιου Γιορκ Τάιμς», οι Κινέζοι έχουν κερδίσει διαγωνισμούς για την ανακαίνιση του δικτύου του μετρό, της γέφυρας Αλεξάντερ Χάμιλτον στον ποταμό Χάρλεμ, αλλά και για την κατασκευή νέου σιδηροδρομικού σταθμού κοντά στο Γιάνκι Στάντιουμ.
Οι Ενώσεις Εργατών Μετάλλου κατηγορούν την Πολιτεία της Καλιφόρνιας ότι διώχνει τα μεγάλα έργα στο εξωτερικό και ότι συμβιβάζεται με την κακή ποιότητα του κινεζικού ατσαλιού. Φυσικά είναι πολλές οι ανησυχίες που εκφράζουν οι βιομηχανίες των ΗΠΑ για την ασφάλεια και την ποιότητα των κινεζικών προϊόντων, κυρίως σε τέτοιας κλίμακας κατασκευές. Η Κίνα είναι γνωστή για τον προβληματικό της ποιοτικό έλεγχο σε μια σειρά προϊόντων, από το μολυσμένο παιδικό γάλα ώς την κακή κατασκευή σχολείων. Οι αρχές που κλείνουν συμφωνίες με Κινέζους, γράφουν οι «Νιου Γιορκ Τάιμς», αντιπαραθέτουν μια σειρά πειστικών επιχειρημάτων, όπως οι εγγυήσεις για την ποιότητα κατασκευής, η τεράστια οικονομική ισχύς της κινεζικής κυβέρνησης πίσω από τις εταιρείες υποδομών, η δυνατότητα κατασκευής φαραωνικών έργων και φυσικά, οι σχεδόν ασυναγώνιστες τιμές των Κινέζων σε όλο τον κόσμο.
(Πηγή: www.nytimes.com)
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
ΗΠΑ,
ΚΙΝΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου