Δεν θα αναφερθούμε στις ιδεοληψίες και στις τριτοκοσμικές παιδευτικές και μορφωτικές απόψεις των κ.κ. Μπαλτά και Φίλη, των υφυπουργών τους και των συμβούλων τους. Είναι γνωστές. Μας έχουν δώσει ήδη επαρκή στοιχεία. Θα προσθέσουμε μόνο δύο νέες πολιτικές παραμέτρους που δείχνουν τι επιφυλάσσει το μέλλον στο ελληνικό Πανεπιστήμιο:
1. Οι καταλήψεις πανεπιστημιακών σχολών, η καταστροφή και η λεηλασία εργαστηρίων και αιθουσών διδασκαλίας δεν μας είναι άγνωστα στοιχεία. Τα ξέρουμε και μάλιστα πολύ καλά. Τα έχουμε νιώσει στο πετσί μας. Τώρα όμως υπάρχει κάτι νέο: οι αρμόδιοι υπουργοί και της Παιδείας και της Δημόσιας Τάξεως (της προστασίας του πολίτη, όπως λέγεται...) όχι μόνο δεν δείχνουν ότι ενοχλούνται (έτσι, για τα μάτια του κόσμου) με τις καταλήψεις και τις καταστροφές των ΑΕΙ αλλά τις ανέχονται και ενίοτε τις ενθαρρύνουν. Η πρόσφατη κατάληψη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και οι βανδαλισμοί που υπέστησαν τα κτίρια και τα εργαστήρια σχεδόν επαινέθηκαν.
2. Πάντοτε υπήρχαν χαριστικές, «πονηρές» διατάξεις και πλάγιοι διορισμοί στα ΑΕΙ. Ποτέ όμως δεν έγινε νόμος του κράτους η χωρίς κρίση «καθηγητοποίηση» διδακτόρων, μερικοί από τους οποίους ενδέχεται να αξίζουν, για να μην τους αδικούμε. Αυτή όμως η «εξέλιξη» δημιουργεί νέα δεδομένα μέσα στην ούτως ή άλλως χειμαζόμενη πανεπιστημιακή κοινότητα. Το κυριότερο: εμποδίζει τους νέους επιστήμονες. Ακόμη χειρότερη είναι η διάταξη εκείνη που προτάθηκε από έναν εσμό συριζαίων βουλευτών ότι ομότιμοι καθηγητές μπορούν να παρέχουν χωρίς καμία αμοιβή διδακτικό έργο στους προπτυχιακούς φοιτητές. Πολλά «ψώνια» καθηγητικής τάξεως έχουν περάσει από τα ΑΕΙ. Αφυπηρέτησαν, ευτυχώς. Πολλοί από αυτούς έχουν κάνει κιόλας αίτηση να επανέλθουν. Αμισθί μεν, ενδόξως και υπερηφάνως δε. Τη στιγμή (να επαναλάβουμε) κατά την οποία χιλιάδες νέοι λαμπροί επιστήμονες παραμένουν έξω από τα ΑΕΙ. Με το μέλλον τους υποθηκευμένο.
Συμπέρασμα: Στα παλαιά, επαναλαμβανόμενα πανεπιστημιακά δεινά έχουν προστεθεί και μέλλουν να προστεθούν και άλλα καινοφανή. Διαβολικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου