Θα έρχονταν σε αντίθεση με την παμπόνηρη παπατζίδικη νοοτροπία του «παππού», τον καταστροφικό λαϊκισμό του «πατέρα» και τον ψευδεπίγραφο σοσιαλισμό του «καθηγητή». Άλλωστε δεν αποκλείεται να πιστεύουν ακόμη ότι «λεφτά υπάρχουν!»
Αυτοί ακόμη δεν κατάλαβαν, πώς ο Παπανδρέου κατάφερε μέσα σε δυο χρόνια να καταστρέψει την οικονομία (τρόπος του λέγειν) που η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. την είχε καταστήσει «ισχυρή» και «θωρακισμένη».
Θα έπρεπε λοιπόν πρώτα να αποκαθηλώσουν αρχικά τον «ανεψιό» και στη συνέχεια τον «θείο» για τις πρώιμες επιλογές του, που είχαν σαν αποτέλεσμα το φρικτό αθηναϊκό υδροκέφαλο τέρας, την εγκατάλειψη της υπαίθρου, και την ταύτιση των συμφερόντων της Ελλάδας με τα συμφέροντα κάμποσων «βιομηχάνων» του κώλου και του ΤΕΕ. Είναι τυχαίο ότι ο τομέας των δημοσίων έργων είναι κατ’ εξοχήν χώρος λαθροχειριών τα τελευταία 60 χρόνια;
Όσο για τον «επίτιμο σώγαμπρο», η σημερινή σύνθεση της Ν.Δ. δεν θα είχε κανένα πρόβλημα όχι μόνον να τον αποκαθηλώσει αλλά και να τον σταυρώσει, μόνο που κατά τα φαινόμενα είναι αυτός που φταίει (συγκριτικά πάντα) λιγότερο από όλους, ζώντες τε και τεθνεώτες.
Μα το σχέδιο διάσωσης μιας χώρας είναι σοβαρή δουλειά. Καμιά σχέση με τις εξυπνακίστικες ατάκες που πετάει κατά καιρούς ο ιδρυτής του.
Μα πότε πρότειναν ρεαλιστικά μέτρα; Προτιμούν το ασφαλές καταφύγιο της μη συμμετοχής.
Μα ο άνθρωπος δεν πρότεινε και κάψαμε τη μισή Αθήνα! Που να είχε προτείνει κιόλας.
Ποιος θα μπορούσε να προτείνει μέτρα που θα έρχονται σε αντίθεση με τη νοοτροπία που καλλιεργήθηκε για πάνω από μισό αιώνα και που έχει σαν ιδεολογικό κέντρο βάρους το «συμφεροντάκι» μας και την εξυπηρέτησή του με όλους τους νόμιμους (αφού παν νόμιμον είναι και ηθικόν) αλλά και παράνομους (αφού, «έλα ρε αδερφέ, μόνο εγώ είμαι;») τρόπους;
Ποιος έχει το θάρρος να προτείνει τα επώδυνα μέτρα που απαιτούνται ώστε ύστερα από πάρα πολλά χρόνια (τουλάχιστον 50 - 60) σκληρής δουλειάς και ακόμη σκληρότερης φτώχειας να αρχίσουμε να κάνουμε τα πρώτα βήματα ανάκαμψης;[1]
Ποιος έχει το ηθικό σθένος να αναγνωρίσει ότι η πλειοψηφία των νόμων που εφαρμόστηκαν από το 1950 και μετά στην Ελλάδα έχουν παραθυράκια και φωτογραφικές διατάξεις με στόχο να εξυπηρετήσουν τους «ημέτερους» αλλά να κάνουν ζημιά και στους «άλλους»;
Ποιος τολμάει να παραδεχθεί ότι ολόκληρη η ιστορία της μεταπολεμικής περιόδου δεν είναι τίποτε άλλο από το χρονικό μιας προαναγγελθείσας καταστροφής και μιας προβλέψιμης διάλυσης;
Ποιος μπορεί να σταθεί απέναντι στον (δήθεν άμοιρο ευθύνης)[2] λαό και να του πει σε απλά ελληνικά:
Αν σου έλεγα ότι για χρόνια ολόκληρα έζησες πάνω από τις δυνατότητες της εγχώριας οικονομίας, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι είναι παράλογο να θέλεις φτηνά αγροτικά προϊόντα αλλά να μην ασχοληθείς εσύ με την αγροτική παραγωγή, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι είναι παράλογο να θέλεις γάλα και κρέας αλλά να μη θέλεις να γίνεις κτηνοτρόφος, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι είναι παράλογο να θέλεις αυγά και κοτόπουλα, αλλά να μη θέλεις κοτέτσι θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι είναι παράλογο να θέλεις λάδι, αλλά να μη μαζέψεις ελιές, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι δεν πρέπει ο αγράμματος γιόκας σου να πάρει πτυχίο, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι πρέπει να δίνουμε 30000 απολυτήρια γενικού Λυκείου, (τόσα δίνουν στην Ευρώπη ανά δέκα εκατομμύρια κατοίκους) κι όχι 85000 θα με ψήφιζες;.
Αν σου έλεγα ότι ο εθνικός πλούτος παράγεται στην πρωτογενή παραγωγή κι όχι στην καφετέρια, στο μπαράκι και στο ξενυχτάδικο, θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι πρέπει να ζήσουμε μόνο με τις δικές μας δυνατότητες με φυσικό επακόλουθο να μειωθεί η καταναλωτική σου υστερία θα με ψήφιζες;
Αν σου έλεγα ότι δεν πρέπει να χρωστάμε ούτε ένα ευρώ, γιατί όποιος χρωστάει γίνεται υποχείριο των δανειστών του και χάνει την αξιοπρέπειά του, θα με ψήφιζες;
Γιατί ήθελες να σε χαϊδεύουν και να σε χτυπάνε φιλικά στην πλάτη, γιατί σου άρεσε να ακούς μόνο για τις «αρετές της φυλής» και ποτέ για τα κουσούρια της.
«Και τι με νοιάζει εμένα τι θα γίνει μετά από 50 - 60 χρόνια;»
Ξεχνούν κάτι πολύ σημαντικό. Ότι τις κοινωνικές εξελίξεις δεν τις μετράμε με το μικρό χρονικό διάστημα που υπάρχουμε εμείς ως άτομα, αλλά με το (πολύ μεγαλύτερο) χρονικό διάστημα που υπάρχει η κοινωνία.
«Εγώ τουλάχιστον θα τη βολέψω» Η αποθέωση του ατομισμού μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου