"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Απειλείται για παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μέχρι και για τον νόμο περί...οδικής βοήθειας!

Της Ευγενιας Τζωρτζη

Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απειλείται η χώρα μας για τον νόμο (3651/2008) που ρυθμίζει τους όρους και τα κριτήρια άσκησης του επαγγέλματος της οδικής βοήθειας. Ο νόμος που είχε επικριθεί έντονα κατά τη φάση της συζήτησής του στη Βουλή το 2008 κρίθηκε από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε. Ε. αντικοινοτικός, ζητώντας την τροποποίησή του έως το τέλος του χρόνου.

Σε διαφορετική περίπτωση θα κινηθεί η διαδικασία της παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με το σκεπτικό της παραβίασης των όρων τους υγιούς ανταγωνισμού. Σύμφωνα με το σκεπτικό της αρμόδιας διεύθυνσης, αντικοινοτική κρίνεται η υποχρέωση που επιβάλλει ο νόμος για τη διάκριση των εταιρειών οδικής βοήθειας σε μεικτές και πανελλαδικές, η υποχρέωση των ασφαλιστικών εταιρειών που είναι υποκαταστήματα ξένων να αδειοδοτούνται από τις ελληνικές αρχές, αλλά και η υποχρέωση να υποβάλλουν στοιχεία δραστηριότητας.

Την παρέμβαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προκάλεσε η προσφυγή της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), μέλη της οποίας δραστηριοποιούνται στον κλάδο και έχουν επικρίνει το νομοθετικό πλαίσιο ως προσπάθεια ενίσχυσης μονοπωλιακών συμφερόντων.  

Το νομοθετικό πλαίσιο είχε επικριθεί στην αρχική του εκδοχή με την ψήφιση του νόμου 3651 το 2008, καθώς σύμφωνα με την ΕΑΕΕ, τόσο ο καθορισμός ποσοτικών κριτηρίων για την άσκηση της δραστηριότητας από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και η υποχρέωση κατοχής ιδίων μέσων οδηγούσε στη δημιουργία ενός κλειστού επαγγέλματος. Αντίστοιχη αντίδραση είχε προκαλέσει το 2009 η τροπολογία που είχε κατατεθεί και η οποία υποχρέωνε τις εταιρείες να κατέχουν ίδια μέσα και στους νομούς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τους συνεργάτες οδικής βοήθειας να συνεργάζονται ουσιαστικά με μία μόνο μεικτή επιχείρηση οδικής βοήθειας. 

Η τροπολογία -η οποία αποσύρθηκε- χαρακτηρίστηκε φωτογραφική και προκάλεσε πόλεμο αντιδράσεων και αλληλοκατηγοριών μεταξύ της ΕΑΕΕ και του Συλλόγου Επιχειρήσεων Οδικής Βοήθειας Εξπρές Σέρβις, που εκπροσωπεί ουσιαστικά τα συμφέροντα της ομώνυμης εταιρείας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. 

Σημειώνεται ότι στην ελληνική αγορά η παραγωγή του κλάδου εκτιμάται γύρω στα 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με συμμετοχή 3,3% στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων κατά ζημιών και αποτελεί μια κερδοφόρο δραστηριότητα, παρά τον πόλεμο τιμών αλλά και τη μείωση των καλύψεων που παρατηρείται τον τελευταίο χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, το 2010 για οδική βοήθεια ήταν ασφαλισμένα 1,6 εκατ. οχήματα και για φροντίδα ατυχήματος 5,2 εκατ., ενώ μειωμένο κατά 3,8% στα 439.016 ήταν το πλήθος των καταγραφέντων περιστατικών οδικής βοήθειας, σε αντίθεση με το πλήθος των περιστατικών για φροντίδα ατυχήματος που ήταν αυξημένο κατά 8,9% στα 336.559.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: