Τα Σκόπια εγκαταλείπουν τον όρο «Μακεδονία» στην ονομασία τής μέχρι τώρα σχισματικής Εκκλησίας τους για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, αφαιρώντας έτσι ένα «αγκάθι» στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση με την Ελλάδα.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αποφάσισε να εξετάσει θετικά το αίτημα επαναφοράς στην κανονικότητα της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Εκκλησίας» με το όνομα «Αρχιεπισκοπή Αχριδών» και έχει ιδιαίτερη σημασία ότι τη σχετική επιστολή προς τον κ.κ. Βαρθολομαίο υπογράφει ο πρωθυπουργός της FYROM, Ζόραν Ζάεφ. Σε ό,τι μας αφορά, είναι η πρώτη αφαίρεση του όρου «Μακεδονία» από τους γείτονες από έναν κορυφαίο θεσμό όπως η Εκκλησία, εξέλιξη που εξαλείφει τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία της Ελλάδος αρνείται έως τώρα να την αναγνωρίσει.
Ας μην ξεχνάμε ότι ένα από τα επιχειρήματα που οι κατά τόπους μητροπόλεις χρησιμοποιούσαν για να κατεβάσουν τον κόσμο στα συλλαλητήρια ήταν και η «χρήση» του όρου «Μακεδονία» στον τίτλο της Εκκλησίας της FYROM.
Κατά τα φαινόμενα ο Σλαβομακεδόνας ηγέτης άρπαξε την «μπουκιά» από το στόμα των Βουλγάρων και... στο βάθος των Ρώσων. Το φθινόπωρο η σχισματική Εκκλησία είχε προσφύγει στο Πατριαρχείο Βουλγαρίας, που κατά πολλούς επηρεάζεται, αν δεν ελέγχεται, από το Πατριαρχείο Μόσχας, ζητώντας του να καταστεί «Μητέρα Εκκλησία». Οπως ήταν φυσικό, η Σόφια δέχτηκε μετά χαράς να πάρει στην αγκαλιά της τα «αδέλφια», για λόγους όχι μόνο θρησκευτικούς. Ολα δείχνουν ότι μεταξύ φιλοδυτικού Ζάεφ και κ.κ.Βαρθολομαίου λειτουργούσε δίαυλος για την ένταξη της Εκκλησίας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο με άλλο όνομα, χωρίς το «Μακεδονία». Από αυτή την εξέλιξη, πάντως, βγαίνουν όλοι κερδισμένοι, πλην Βουλγαρίας και Ρωσίας.
Ο Ζάεφ διευκολύνει τη διαπραγμάτευση με την Αθήνα και κερδίζει σε δημοφιλία μεταξύ των πιστών. Η «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» διώχνει τη ρετσινιά της σχισματικής και εισέρχεται σε τροχιά εκκλησιαστικής κανονικότητας με το όνομα «Αρχιεπισκοπή Αχριδών».
Η Εκκλησία της Ελλάδος...
δεν έχει λόγους να μην την αναγνωρίσει, και το Φανάρι αυξάνει το υπό τη δικαιοδοσία του ποίμνιο. Το κλίμα στις σχέσεις των δύο χωρών γίνεται καλύτερο.
Μένει να δούμε τις αντιδράσεις της Σερβίας, αλλά και του Πατριαρχείου Μόσχας.
Οι θρησκευτικοί ανταγωνισμοί στα Βαλκάνια έχουν γεωπολιτικές παραμέτρους και, εν προκειμένω, ακολουθεί το φλέγον αίτημα της Ουκρανίας προς το Φανάρι για αυτοκεφαλία, κάτι που δεν θέλει καν να ακούσει η Ρωσική Εκκλησία...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου