Την 21.7.1928 ανέλυε προς Θεσσαλονικείς ότι:
α."Πρωτίστη μέριμνα (..) η πραγματοποίησις όλων των δυνατών οικονομιών δια της ελαττώσεως της πληθώρας των δημοσίων υπαλλήλων (..)ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων δύναται, άνευ βλάβης της υπηρεσίας, να περιορισθή κατά πέντε - δέκα χιλιάδας(ποσοστό, περίπου, 20% του όλου - !!! -). Δεν ισχυρίζομαι ότι δια των καταργήσεων τούτων θα ανακουφισθή αμέσως ο προϋπολογισμός (..) δεν είναι εύκολον να ριφθούν εις τους δρόμους από μιας ημέρας εις την άλλην τόσος αριθμός βιοπαλαιστών. Αλλ΄ (..) ο περιορισμός των νέων διορισμών, έως ότου απορροφηθούν οι πλεονάζοντες και εξ άλλου μέτρα τινά, τα οποία θα διηυκόλυνον την ακουσίαν εκ της υπηρεσίας απομάκρυνσιν άλλων, θα ησφάλιζαν εξ αρχής οικονομίας.
β.Απαιτείται και υψηλή ποιότης των υπηρετούντων λειτουργών. Έτσι: Εκ των πρώτων μελημάτων θα είνε η τόνωσις της διοικητικής και δικαστικής μηχανής. Η (…) κλιμακωτή βελτίωσις των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων θα ενισχύση την προσπάθειάν μας αυτήν και τελικόν αποτέλεσμα θα είνε, πλην άλλων, η αποκατάστασις (..) της τάξεως την οποίαν συνεκλόνισαν αι αθρόαι χάριτες(ρουσφέτια)των τελευταίων ετών.
γ.Θα μεριμνήσωμεν ιδίως υπέρ της κυριωτάτης πηγής του πλούτου μας, της γεωργίας, (..) δια της διαδόσεως των γεωργικών γνώσεων εις ευρύτερα οσημέραι στρώματα του γεωργικού μας πληθυσμού δια της εξασφαλίσεως επαρκών και ευθυνών κεφαλαίων, προς εξυπηρέτησιν της αγροτικής πίστεως.
δ.Θα στηρίξωμεν το (..) κοινωνικόν καθεστώς δια της αμέσου και ριζικής μεταρρυθμίσεως του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εφόσον εκατοντάδες σχολείων της κλασσικής λεγομένης εκπαιδεύσεως, εξακολουθούν να εξαπολύουν κατ΄έτος χιλιάδας νέων ατελέστατα συνήθως μορφωμένων, ανικάνων ουσιαστικώς, δια κάθε παραγωγικήν εργασίαν, το μέλλον μας δε δεν ημπορεί παρά να είνε σκοτεινόν και το κράτος εργάζεται προφανώςδια να παρασκευάση τον μέλλοντα στρατόν τηςκοινωνικής ανατροπής.
ε.Είμαι (..) θιασώτης της κλασσικής εκπαιδεύσεως αλλά δι΄ελάχιστην αναλογίαν της σπουδαζούσης νεολαίας, δια τους ολίγους εκλεκτούς οι οποίοι θ΄αποτελέσουν την ηγεσίαν της αύριον. Εις τους εκλεκτούς, τούτους κατατάσσω όλους εκείνους, οίτινες, (..), θα ηρίστευον εις το δημοτικόν σχολείον και εις τουςοποίους εφ΄όσον είνε άποροι το κράτος θα έδιδεν υποτροφίας δια να συνεχίσουν την περαιτέρω μόρφωσίν των. Δια τους πολλούς, τους φοιτώντας εις τα σχολεία της μέσης εκπαιδεύσεως, η κλασσική λεγομένη εκπαίδευσις είνε στείρα απολύτως και άγονος (..)Eις τα σχολεία των γεωργικών περιφερειών να μεταδώσωμεν εις τους μαθητάς ποσόν πρακτικών γεωργικών γνώσεων, αι οποίαι θα τους καταστήσουν ικανωτέρους εις την καλλιέργειαν της γης.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι:
Συμπέρασμα: Ο,τι ο εκ των κορυφαίων μέγιστος πραγματοποίησε επιτυχώς, κάθε επίγονος, όχι απλώς δικαιούται, αλλ' οφείλει να επιδιώξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου