Οι χρήστες του Facebook προσεγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, ενώ αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός εφαρμογών και οι δυνατότητες που παρέχει ο διαδικτυακός κόμβος. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτή η ιστοσελίδα είναι η αρχή και το τέλος των λεγόμενων τόπων κοινωνικής δικτύωσης. Κάνουν, όμως, λάθος. Εξειδικευμένα δίκτυα κερδίζουν έδαφος και την προτίμηση όσων χρηστών αναζητούν τρόπο για να μοιραστούν φωτογραφίες, βίντεο ή μουσικά κλιπ, για να έρθουν σε επαφή με τους γνωστούς τους μακριά από την «πολυκοσμία» του Facebook. Αλλοι στρέφονται στα νέα αυτά δίκτυα εξαιτίας της ανησυχίας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο Facebook.
Ας γνωρίσουμε κάποια από αυτά τα νέα δίκτυα που φιλοδοξούν μια ημέρα να γίνουν… Facebook στη θέση του Facebook.
www. joindiaspora. com
Πιθανώς να είστε ένας από τους πολλούς χρήστες του Διαδικτύου που δεν εμπιστεύονται το Facebook εξαιτίας των ουκ ολίγων σφαλμάτων που έγιναν στη συγκέντρωση και διανομή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Μια ομάδα μηχανικών λογισμικού –που ένιωθε ακριβώς έτσι– δημιούργησε την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Diaspora, όπου η συγκέντρωση και αποθήκευση των προσωπικών στοιχείων των χρηστών από οποιονδήποτε είναι εντελώς αδύναμη. Οι χρήστες –εξηγεί ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Μάξουελ Σαλτσμπεργκ– «ανεβάζουν» τα στοιχεία τους σε έναν ιδιωτικό σέρβερ, στον οποίο δεν έχουν πρόσβαση ούτε οι σχεδιαστές του Diaspora.
Βέβαια, το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της δοκιμής. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει πρόσκληση από έναν άλλο χρήστη. Στη συνέχεια, μπορεί να δημιουργήσει τον δικό του λογαριασμό και να έχει μια ελάχιστη επαφή με τους «φίλους» που είναι μέλη. Επίσης μπορεί να αναρτά ταυτόχρονα από το Facebook στο Diaspora χωρίς να φοβάται ότι θα αποκτήσει κάποιος πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα.
www. instagram. com
Πρόκειται για δίκτυο που επιτρέπει σε κάθε ενδιαφερόμενο να μοιραστεί τις φωτογραφίες του και θεωρείται η μεγάλη επιτυχία των πιο εξειδικευμένων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Αρχισε να λειτουργεί τον Οκτώβριο και έχει ήδη ένα εκατομμύριο χρήστες. Μυστικό της επιτυχίας του είναι τα διαφορετικά φίλτρα που διαθέτει, με τα οποία μπορείτε να μετατρέψετε την εμφάνιση των φωτογραφιών σας πριν τις ανεβάσετε. Ετσι οι φωτογραφίες σας γίνονται πραγματικά «άλλο πράγμα», ιδιαίτερα αν τις συγκρίνει κανείς με αυτές που έχετε αναρτήσει στο Facebook.
Το συγκεκριμένο δίκτυο είναι δομημένο γύρω από μία εφαρμογή του iphone και το πρώτο που πρέπει να κάνετε, αν θέλετε να γίνετε μέλος, είναι τα κατεβάσετε την εφαρμογή και να «ανοίξετε λογαριασμό». Για να βρείτε φίλους και να κοινοποιήσετε τις φωτογραφίες σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τον λογαριασμό σας σε Facebook, Twitter, να χρησιμοποιήσετε τις επαφές που έχετε καταγράψει στο κινητό σας ή ακόμη και να στείλετε προσκλήσεις
www. path.com
Δίκτυο που επιτρέπει να μοιράζεστε με φίλους και γνωστούς βίντεο και φωτογραφίες. Μπορείτε να μπείτε από τον λογαριασμό που έχετε στο Facebook και να βρείτε άλλους χρήστες του νέου συστήματος. Ομως, το PATH είναι πιο μετρημένο και δεν σας επιτρέπει να έχετε περισσότερους από 50 φίλους. Επίσης, δεν μπορείτε να αναρτήσετε στο Facebook φωτογραφίες που θα ανεβάσετε στο νέο δίκτυο ή να συνδεθείτε μέσω άλλου λογαριασμού στο Twitter κ. ο. κ. Για να δουν τις φωτογραφίες σας οι φίλοι σας πρέπει να πάνε στην ιστοσελίδα του συστήματος ή να ελέγξουν την εφαρμογή του iphone. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εξηγεί ότι το PATH δημιουργήθηκε με μοναδικό στόχο να δώσει στους χρήστες του έναν πιο προσωπικό τρόπο για να δείχνουν σε φίλους και γνωστούς τις αγαπημένες τους φωτογραφίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου