Οταν φοράμε ακουστικά στέλνουμε στον περιβάλλοντα κόσμο ένα μήνυμα: ότι
είμαστε κλειστοί στις κοινωνικές επαφές και, όπως οι ενήλικοι που
κοιμούνται, δεν επιθυμούμε να μας ενοχλήσουν.
Στην πραγματικότητα, τα
ακουστικά είναι φράγματα που προστατεύουν τα αυτιά μας από οτιδήποτε
κακόηχο υπάρχει στην πόλη, από τα σφυρίγματα, τους ήχους των οικοδομών,
ακόμα και από συζητήσεις που δεν θέλουμε να παρακολουθήσουμε. Τρέχουμε,
μετακινούμαστε, κάνουμε τις δουλειές μας πιστεύοντας ότι κανείς δεν
γνωρίζει το μυστικό μας: ότι, δηλαδή, αν και φοράμε τα ακουστικά μας
στην πραγματικότητα δεν ακούμε μουσική.
Ο Μπασίρ Μπέργκους, επικεφαλής ψηφιακού μάρκετινγκ σε μία εταιρεία της Νέας Υόρκης, παραδέχεται ότι φοράει τα ακουστικά του ακόμα και στη δουλειά χωρίς να ακούει ποτέ μουσική. Αντιθέτως, τα χρησιμοποιεί προκειμένου να περιχαρακώσει και να θωρακίσει τον προσωπικό του χώρο. Οταν δει κάποιον ανεπιθύμητο, φοράει τα τεράστια ακουστικά του σαν να κρατάει μία πινακίδα που αναγράφει «Ησυχία, παρακαλώ».
Στα γραφεία όπου, πλέον, κυριαρχούν οι ανοιχτοί χώροι, χωρίς μεσοτοιχίες, η μέθοδος του Μπέργκους είναι εξαιρετικά διαδεδομένη. Αλλωστε, εδώ οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να χτίσουν γύρω από τα γραφεία τους με χαρτοκιβώτια τον προσωπικό τους τοίχο απομόνωσης και έτσι η δεύτερη καλύτερη επιλογή είναι τα ακουστικά.
Ο Μπασίρ Μπέργκους, επικεφαλής ψηφιακού μάρκετινγκ σε μία εταιρεία της Νέας Υόρκης, παραδέχεται ότι φοράει τα ακουστικά του ακόμα και στη δουλειά χωρίς να ακούει ποτέ μουσική. Αντιθέτως, τα χρησιμοποιεί προκειμένου να περιχαρακώσει και να θωρακίσει τον προσωπικό του χώρο. Οταν δει κάποιον ανεπιθύμητο, φοράει τα τεράστια ακουστικά του σαν να κρατάει μία πινακίδα που αναγράφει «Ησυχία, παρακαλώ».
Στα γραφεία όπου, πλέον, κυριαρχούν οι ανοιχτοί χώροι, χωρίς μεσοτοιχίες, η μέθοδος του Μπέργκους είναι εξαιρετικά διαδεδομένη. Αλλωστε, εδώ οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να χτίσουν γύρω από τα γραφεία τους με χαρτοκιβώτια τον προσωπικό τους τοίχο απομόνωσης και έτσι η δεύτερη καλύτερη επιλογή είναι τα ακουστικά.
Η Χέιλι Χέιμαν, 24 ετών,
διευθύντρια μάρκετινγκ μιας εταιρείας για είδη πάρτι, παραδέχεται ότι
χωρίς τα ακουστικά της νιώθει στο γραφείο εξαιρετικά εκτεθειμένη.
Αντίθετα, όταν τα φοράει νιώθει ότι βρίσκεται σε κάποιον πιο απομονωμένο
χώρο. «Χωρίς τα ακουστικά νιώθω ότι θα παρασυρθώ ακούγοντας τις
συνομιλίες των συναδέλφων, ή άλλοι θα παρακολουθήσουν τις δικές μου
συζητήσεις» λέει.
Η Μέρι Σολόσι, 25 ετών, δημοσιογράφος που εργάζεται στο Λος Αντζελες, λέει ότι φοράει τα ακουστικά της προκειμένου να μην την ενοχλούν.
Η Μέρι Σολόσι, 25 ετών, δημοσιογράφος που εργάζεται στο Λος Αντζελες, λέει ότι φοράει τα ακουστικά της προκειμένου να μην την ενοχλούν.
Τι
συμβαίνει όταν κάποιοι άνθρωποι την πλησιάζουν;
«Βγάζω με μεγάλο κόπο το
ένα ακουστικό και μετά το άλλο και τους ζητάω να επαναλάβουν αυτό που
μου είπαν, ακριβώς σαν να άκουγα μουσική» παραδέχεται.
Η ωτορινολαρυγγολόγος Τσέλσι Γκάβιν Λόουρι, η οποία εργάζεται στο Κέντρο Ακοής Τάριταουν, εξηγεί ότι της είναι πολύ οικείο το φαινόμενο των ανθρώπων που φορούν ακουστικά χωρίς να ακούν μουσική:
«Μπορεί, πραγματικά, να μας βοηθήσουν να προστατεύσουμε τα αυτιά μας από τους ιδιαίτερα ισχυρούς θορύβους στο περιβάλλον μας. Ομως, καθώς δεν έχουν γίνει έρευνες επί του συγκεκριμένου θέματος που να δείχνουν πόσο ασφαλή είναι τα ακουστικά όταν δεν παίζει μουσική, γι’ αυτό μία καλή ιδέα θα είναι να τα καθαρίζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα» τονίζει.
Για τον μουσικό Στιβ Σάβατζ, που ζει στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, τα ακουστικά χωρίς μουσική θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και σαν μηχανισμός παρακολούθησης. «Νομίζω ότι είναι πολύ διασκεδαστικό να παρακολουθώ τι λένε οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι δεν τους ακούω» ομολογεί και συνεχίζει λέγοντας «κάποιες φορές, μάλιστα, κουνάω ρυθμικά το κεφάλι μου ή χτυπάω κάποιο ρυθμό με τα δάχτυλά μου».
Η ωτορινολαρυγγολόγος Τσέλσι Γκάβιν Λόουρι, η οποία εργάζεται στο Κέντρο Ακοής Τάριταουν, εξηγεί ότι της είναι πολύ οικείο το φαινόμενο των ανθρώπων που φορούν ακουστικά χωρίς να ακούν μουσική:
«Μπορεί, πραγματικά, να μας βοηθήσουν να προστατεύσουμε τα αυτιά μας από τους ιδιαίτερα ισχυρούς θορύβους στο περιβάλλον μας. Ομως, καθώς δεν έχουν γίνει έρευνες επί του συγκεκριμένου θέματος που να δείχνουν πόσο ασφαλή είναι τα ακουστικά όταν δεν παίζει μουσική, γι’ αυτό μία καλή ιδέα θα είναι να τα καθαρίζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα» τονίζει.
Για τον μουσικό Στιβ Σάβατζ, που ζει στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, τα ακουστικά χωρίς μουσική θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και σαν μηχανισμός παρακολούθησης. «Νομίζω ότι είναι πολύ διασκεδαστικό να παρακολουθώ τι λένε οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι δεν τους ακούω» ομολογεί και συνεχίζει λέγοντας «κάποιες φορές, μάλιστα, κουνάω ρυθμικά το κεφάλι μου ή χτυπάω κάποιο ρυθμό με τα δάχτυλά μου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου