Εκατομμύρια νέοι ανά τον κόσμο μεγαλώνουν, κρατώντας το έξυπνο κινητό
στο ένα χέρι και την ταμπλέτα με το άλλο, ζουν συνδεδεμένοι στο
Διαδίκτυο, συμμετέχοντας ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά τα
παιδιά της νέας τεχνολογίας, ωστόσο, πιστεύουν ότι η τεχνολογία κάνει
τον άνθρωπο, σε κάποιες περιπτώσεις, να χάσει την ανθρωπιά του. Το άκρως
ενδιαφέρον συμπέρασμα εξήχθη από έρευνα που έγινε σε δώδεκα χιλιάδες
νέους ανθρώπους ηλικίας δεκαοκτώ ετών ή μεγαλύτερους σε οκτώ χώρες. Η
μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Intel Corporation.
Οπως αποκαλύπτεται από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, οι νέοι ηλικίας
από 18 έως 24 ετών θέλουν την τεχνολογία να είναι περισσότερο
«προσωπική» και να γνωρίζει, όσο αυτό είναι δυνατό, τις συνήθειές τους.
Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, από την άλλη, όπως εξάλλου, και οι
εκπρόσωποι του ωραίου φύλου στις αναδυόμενες αγορές είναι αυτές που
νιώθουν περισσότερο ενθουσιασμό για τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει
η τεχνολογία στη ζωή τους.
Η ανθρωπολόγος δρ Ζενεβιέβ Μπελ, επικεφαλής έρευνας στα εργαστήρια της
Intel Corporation επισημαίνει ότι αν και οι επιστήμονες εξέτασαν τις
τάσεις παγκοσμίως όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες και τα πρώτα
συμπεράσματα υποδεικνύουν ότι η νέα γενιά τις απορρίπτει ή τις
προσεγγίζει αρνητικά, η ανάγνωση των αποτελεσμάτων είναι περισσότερο
σύνθετη και πολύπλοκη. «Μια διαφορετική ερμηνεία θα ήταν ότι οι νέοι
άνθρωποι θέλουν η νέα τεχνολογία να κάνει περισσότερο, διαφορετικά
πράγματα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η δρ Μπελ.
Περίπου το 90% των ερωτηθέντων νέων παραδέχεται ότι η νέα τεχνολογία
διευκολύνει τη ζωή τους, ενώ το 60% των νέων ενηλίκων ομολογεί ότι
βασίζεται υπερβολικά στα νέα μέσα που έχει στη διάθεσή του και ότι
ακριβώς μπορεί να τους αποστερεί από την ανθρωπιά τους.
Το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η τεχνολογία ενισχύει τις
διαπροσωπικές σχέσεις και το 50% πιστεύει ότι η τεχνολογία επιδρά θετικά
στην εκπαίδευση, τις μεταφορές και την παροχή υπηρεσιών υγείας.
Ειδικότερα οι γυναίκες άνω των 45 ετών και μεγαλύτερες καθώς και όσες
ζουν στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Βραζιλία και η Ινδία, προσεγγίζουν
με μεγαλύτερο ενθουσιασμό την επίδραση που έχει η νέα τεχνολογία στην
καθημερινή τους ζωή. Στην Κίνα, χαρακτηριστικά, το 70% των γυναικών που
συμμετείχε στην έρευνα απάντησε ότι τα νέα μέσα δεν χρησιμοποιούνται
αρκετά. «Οι γυναίκες, όπως μπορούμε να δούμε αν ανατρέξουμε ιστορικά,
αγκαλιάζουν με μεγαλύτερη θέρμη την τεχνολογία όταν αυτή επιλύει κάποια
από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα, όταν μας βοηθά
να οργανώσουμε τη ζωή μας, όπως και αυτή της οικογένειάς μας και όταν
μας επιτρέπει να σώσουμε λίγο χρόνο», υπογραμμίζει η δρ Μπελ.
Eπίσης, όπως προκύπτει από την ανάλυση των αποτελεσμάτων Ιταλοί και
Ιάπωνες είναι αυτοί που έχουν την πιο αρνητική άποψη για την τεχνολογία.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Ινδία, Ινδονησία,
Ιταλία, Ιαπωνία και ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου