Γράφει ο Βασίλης Σ. Κανέλλης
Γιατί όλη αυτή η υποκρισία;
Γιατί ξαφνικά οι καλλιεργητές φράουλας έγιναν εγκληματίες; Γιατί πρέπει
να τιμωρηθούν με πολυετή κάθειρξη; Επειδή χτύπησαν με όπλα μερικούς
αλλοδαπούς που στην τελική κανείς δεν θα τους κλάψει εδώ στη χώρα που
δοξάστηκε ο Ξένιος Δίας;
Δηλαδή, για να λέμε τα πράγματα με το
όνομά τους, τι κακό έκαναν οι επιστάτες στα φραουλοχώραφα και τους
καταδίκασαν όλοι; Τι παραπάνω έκαναν από αυτά που γίνονται καθημερινά
στην Ελλάδα;
Μήπως τελικά αντί να τιμωρηθούν θα πρέπει να τους κάνουν
και άγαλμα για τις υπηρεσίες που προσέφεραν στη χώρα, όπου η μαγκιά, η
βία, ο ετσιθελισμός και κυρίως η παντελής απουσία ανάληψης ευθύνης,
έχουν αναχθεί σε προτερήματα ενός ολόκληρου λαού;
Ας μην είμαστε,
λοιπόν, υποκριτές με τον εργασιακό μεσαίωνα ή τη βία που ασκούν οι
εργοδότες στους κατατρεγμένους μετανάστες, οι οποίοι πιστεύουν ότι
έρχονται να εργαστούν σε μια πολιτισμένη χώρα. Διότι το να τους
πυροβολείς λες και είναι αδέσποτα σκυλιά δεν είναι τίποτε παραπάνω από
μια καθημερινή πρακτική στη σύγχρονη Ελλάδα. Απλά, εμφανίζεται με
διάφορες μορφές.
Ποια είναι, άραγε, η διαφορά με τα όσα έγιναν στο ΟΑΚΑ
και καταδίκασαν την ΑΕΚ σε υποβιβασμό;
Εκεί δεν είχαν καραμπίνες και
απέναντί τους δεν ήταν «σκούροι». Εκεί υπήρχε ο τυφλός οπαδισμός που
σπάει, δέρνει, βρίζει γιατί έτσι γουστάρει. Ή μήπως άκρως ρατσιστικό δεν
είναι να χτυπάς μέχρι θανάτου τον οπαδό της άλλης ομάδας, όπως κατά
καιρούς συμβαίνει στην Ελλάδα, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός;
Ιδεολογικός ρατσισμός δεν είναι μήπως οι επιθέσεις μέσα στα
πανεπιστήμια;
Στο όνομα της δήθεν βελτίωσης της Παιδείας ορισμένοι
νεολαίοι σπάνε, βρίζουν, χτυπάνε, αντιπαλεύουν με μίσος κάθε αντίθετη
άποψη. Σε μια κατάσταση που διαιωνίζεται, αλλά κανείς δεν ασχολείται
ιδιαίτερα με το θέμα.
Επίδειξη νεοελληνικής μαγκιάς δεν είναι,
άραγε, η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους, όπου για μια προτεραιότητα ή
για ένα φανάρι ο ένας πλακώνει στο ξύλο τον άλλο ή το λιγότερο τον
στολίζει με χυδαίες εκφράσεις και με τη γνωστή νεοελληνική χειρονομία με
τα πέντε δάχτυλα ανοικτά;
Ο Ελληνας μάγκας του «έτσι γουστάρω» δεν
είναι αυτός που κλέβει ασύστολα την εφορία και τα σπάει στα μπουζούκια
τρίτης κατηγορίας; Αυτός δεν είναι που κάνει τα πάντα για να καεί το
σπίτι του γείτονα, αρκεί το δικό του να μην πειραχθεί;
O ίδιος
δεν είναι που φτύνει και κλοτσάει στους δρόμους τους αλλοδαπούς που
ζητάνε ένα κομμάτι ψωμί;
Aυτός δεν είναι που ψηφίζει τους ίδιους
πολιτικούς που μετέτρεψαν τη χώρα σε «ξέφραγο αμπέλι » και τώρα κλαίνε
γιατί η Ελλάδα γέμισε από «κακούς» μετανάστες;
Στη χώρα που ο Ελληναράς
φορτηγατζής δεν ανέχεται μια διαφήμιση που δείχνει έναν οδηγό
ομοφυλόφιλο, επομένως θίγει τον αντρισμό του κλάδου, δεν ζούμε;
Στη χώρα
των «Ακηδων» που λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα δεν ζούμε; Ή αυτών που
«δεν πληρώνουν γιατί έτσι γουστάρουν», αλλά δεν έχουν πρόβλημα να τα
πληρώσουν οι άλλοι;
Ο νεοέλληνας μάγκας δεν είναι αυτός που
επιτρέπει σε ένα ναζιστικό κόμμα να επαίρεται ότι το στηρίζουν ένα
εκατομμύριο πολίτες, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ό,τι χειρότερο
έχει βγάλει το άθλιο, έτσι κι αλλιώς, μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα;
Και τέλος, ποια η διαφορά από τους Ελληνες της Βουλής που βρίζονται με
το πιο αισχρό τρόπο μετατρέποντας τον ναό της Δημοκρατίας σε «οίκο
ανοχής» πολυτελείας.
Το χειρότερο απ' όλα που ίσως δεν
διορθώνεται με τίποτε είναι ότι κανένας δεν παίρνει την ευθύνη για τις
πράξεις του. Ολοι, στις δύσκολες στιγμές κάνουν την πάπια. Φταίνε οι
πολιτικοί για την κρίση, οι μετανάστες για την ανεργία, οι οπαδοί της
άλλης ομάδας για την κατάντια της ΑΕΚ, οι «Αγανακτισμένοι» για τους
«κουκουλοφόρους», οι Τούρκοι ή οι Σκοπιανοί για το ελληνικό σύνδρομο
κατωτερότητας. Ποτέ δεν φταίμε εμείς.
Καλά, κανείς Ελληνας δεν έχει
διαβάσει το μεγάλο Καζαντζάκη που έγραψε: «Ν' αγαπάς την ευθύνη, να λες
εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου