Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα, μήκους 10,2 χιλιομέτρων, του κεντρικού άξονα Πελοποννήσου, το οποίο
εγκαινιάστηκε πριν από περίπου ένα μήνα και δόθηκε στην κυκλοφορία
ημιτελές, με μικρές παρακάμψεις.
έχει
ιστορία συνολικής διάρκειας είκοσι και πλέον ετών.
Κατασκευάστηκε όχι
μία αλλά δύο φορές με δημόσιο και κοινοτικό χρήμα, για να ενταχθεί
τελικά στην εκμετάλλευση της ιδιωτικής κοινοπραξίας «Μωρέας Α.Ε.»,
συμφερόντων του ομίλου Μπόμπολα, που έχει αναλάβει με σύμβαση
παραχώρησης τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας.
Η πρώτη κατασκευή του έργου έγινε το διάστημα 1991-2000 από την
Περιφέρεια Πελοποννήσου, ήταν όμως εκτός λειτουργίας από το 2003, λόγω
εκτεταμένης κατολίσθησης.
Το Δημόσιο, χωρίς να προκύψουν ευθύνες και οικονομικές συνέπειες
για εργολαβικές κατοτεχνίες, ανέλαβε την ευθύνη ανακατασκευής του
έργου. Η συνολική δαπάνη της ανακατασκευής ανήλθε στα 137,4 εκατ. ευρώ,
από τα οποία τα 39,7 εκατ. ευρώ καλύφθηκαν από την Ε.Ε., που ενέκρινε το
σχετικό κονδύλι την περασμένη Παρασκευή, ενώ τα υπόλοιπα 97,6 εκατ.
ευρώ από εγχώριους δημόσιους πόρους.
Η συνολική διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα διαρκεί πλέον με Ι.Χ.
αυτοκίνητο 2 ώρες, αλλά στοιχίζει σε διόδια 11,4 ευρώ ανά σκέλος
διαδρομής. Δηλάδή 22,8 ευρώ για ταξίδι μετ' επιστροφής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου