ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ: BMW - Audi γκαζώνουν στα κέρδη

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΨΥΛΗ

Αβρόχοις... τροχοίς περνούν την ευρωπαϊκή κρίση χρέους οι ευρωπαίοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Η παγκοσμιοποίηση των αγορών και η γενικότερη οικονομική αρχή, βάσει της οποίας οι κρίσεις και οι περίοδοι οικονομικής δυσπραγίας δεν επηρεάζουν τόσο τα μεγάλα εισοδήματα, άρα και τις καταναλωτικές τους συνήθειες, συνέβαλαν ώστε η BMW και η Audi, οι δύο κορυφαίες σε πωλήσεις επωνυμίες κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων παγκοσμίως, να ανακοινώσουν κέρδη-ρεκόρ τον Μάιο. 
Από την αρχή του χρόνου εξάλλου οι δύο γερμανικές φίρμες τα πηγαίνουν περίφημα. Εν μέσω κρίσεως στην ΕΕ, επιβράδυνσης του ρυθμού ανάπτυξης στην Κίνα και βεβαιωμένης αδυναμίας σε ό,τι αφορά τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ, η Audi είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14% τον μήνα που πέρασε συγκριτικά με τον Μάιο του 2011 και να φθάνουν τα 128.900 αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις της BMW αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφθασαν στα 129.150 αυτοκίνητα. Το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2012 οι πωλήσεις της Audi αυξήθηκαν κατά 12% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι και έφθασαν τα 600.200 αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις της BMW αυξήθηκαν κατά 9,3% στα 607.207 αυτοκίνητα. 
Παρατηρεί κανείς ότι η θυγατρική του ομίλου Volkswagen, η οποία έχει πλέον ξεπεράσει τη Mercedes σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων, απειλεί να ξεπεράσει και την BMW και να γίνει η κορυφαία στον τομέα αυτόν. Σημειωτέον ότι και οι πωλήσεις της Mercedes αυξήθηκαν κατά 4% τον Μάιο και κατά 8,4% από την αρχή του έτους - η εδρεύουσα στη Στουτγάρδη εταιρεία ανακοίνωσε προ 10ημέρου τα σχετικά στοιχεία.

«Ετσι όπως διαμορφώνονται οι τάσεις στην αγορά, φαίνεται ότι θα ξεπεράσουμε τις προσδοκίες μας για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Γι' αυτό ανεβάζουμε τον πήχη των προβλέψεών μας για τις εφετινές πωλήσεις στα 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα» δήλωσε ο επικεφαλής του κλάδου πωλήσεων της Audi Πέτερ Σβαρτσενμπάουερ. Ο γερμανός μάνατζερ διευκρίνισε άλλωστε ότι οι επιδόσεις της εταιρείας τους πέντε πρώτους μήνες του έτους ήταν καλύτερες σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη. Ακόμη και στην Ευρώπη, αφού η ζήτηση για αυτοκίνητα της επωνυμίας ήταν ανέλπιστα σταθερή στη Γερμανία και στη Βρετανία. Οπως διευκρίνισε πάντως ο Σβαρτσενμπάουερ, η Κίνα παραμένει η πιο δυναμική αγορά πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ.
Η BMW βεβαίως δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια. «Τα νέα μοντέλα της σειράς 6 Gran Coupe, που λανσάραμε την 1η Ιουνίου, καθώς επίσης και τα νέα μοντέλα της σειράς 7 θα συνεχίσουν να δίνουν ρυθμό στην εταιρεία» δήλωσε ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας Ιαν Ρόμπερτσον, ο οποίος προανήγγειλε για το 2012 ρεκόρ πωλήσεων. Η εδρεύουσα στο Μόναχο εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της σειράς 5 κατά 22% τον μήνα που πέρασε συγκριτικά με τον Μάιο του 2011, ενώ αύξησε κατά... 59% τις πωλήσεις των πεντάθυρων μοντέλων της σειράς 1 - τον Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσουν και τα τρίθυρα, ενώ τον ίδιο μήνα θα κυκλοφορήσει η νέα γενιά της σειράς 3 Touring.
Τέλος, συνεχίζουν να αυξάνονται οι πωλήσεις του παγκοσμίως ευπώλητου Mini - παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 5,5% τον Μάιο, ενώ στην κινεζική αγορά αυξήθηκαν κατά... 40%. Το πρώτο πεντάμηνο του έτους οι πωλήσεις Mini αυξήθηκαν κατά 7,9% συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι και έφθασαν τα 119.532 αυτοκίνητα. Οπως γράφει η «Wall Street Journal», «ούτε η BMW ούτε η Audi υπαινίχθηκαν ότι η αναπτυξιακή έκρηξη του κλάδου κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων πρόκειται να τερματιστεί σύντομα». Αρα πιστεύουν ότι η κρίση έχει μέλλον...
ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου