ΤΟΥΡΚΙΑ: Ανερχόμενη παγκόσμια δύναμη σε τεχνογνωσία μεταφορών με λεωφορεία αλλά και στην ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ αυτών

Του ΝΙΚΗΤΑ ΚΟΥΡΙΔΑΚΗ

Στα γερά χαρτιά της ανθηρής τουρκικής οικονομίας ανήκουν τα λεωφορεία, όσο ταπεινά και αν μοιάζουν. Η Τουρκία δεν απέκτησε ποτέ ένα πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο ευρωπαϊκού τύπου, ενώ μόνο μία στις πέντε οικογένειες διαθέτει ΙΧ.

Σε αυτό το περιβάλλον, η ανάπτυξη των τοπικών και υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών ήταν αναγκαία. Σήμερα τα λεωφορεία εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος των εσωτερικών μετακινήσεων 70 εκατομμυρίων Τούρκων και 30 εκατομμυρίων τουριστών τον χρόνο, ενώ οι τουρκικές εταιρείες πραγματοποιούν δρομολόγια προς δεκάδες χώρες, τόσο της Δυτικής Ευρώπης (Γερμανία κυρίως) όσο και της Μέσης Ανατολής.

Στην Ελλάδα δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες (Metro και Varan) έχουν καθημερινά δρομολόγια από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και αρκετές άλλες πόλεις για την Κωνσταντινούπολη.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι φτηνές (Αγκυρα - Κωνσταντινούπολη 15 ευρώ), τα λεωφορεία άνετα και οι υπηρεσίες αντάξιες αεροπορικού ταξιδιού:
συνήθως προσφέρονται στους επιβάτες σνακ, νερό, τσάι, καφές και κολώνια για τα χέρια. Οποιος έχει ταξιδέψει με λεωφορεία στη Δυτική Ευρώπη, στην Τουρκία αισθάνεται πασάς. 

Οι Τούρκοι πλέον εξάγουν τεχνογνωσία πάνω στο συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης, αλλά και οχήματα. 

Για παράδειγμα, μια τουρκική εταιρεία ανέλαβε τη διαχείριση του καινούργιου συστήματος «μετρο-λεωφορείου» στη Λαχώρη του Πακιστάν, το οποίο το κατασκεύασαν Τούρκοι, ενώ η ανάπτυξη βιομηχανίας κατασκευής λεωφορείων κάθε τύπου (μικρών, αστικών και τουριστικών) είναι άλλο ένα μεγάλο κέρδος της Τουρκίας απ' την άνθηση των λεωφορείων της. Μάλιστα φέτος παρουσιάστηκε από την εταιρεία Otocar, το Doruk Electra, ένα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην γείτονα χώρα ηλεκτρικό λεωφορείο με αυτονομία τουλάχιστον 170 χιλιόμετρα σε αστική κίνηση. Με το μοντέλο αυτό η Otocar -της οποίας λεωφορεία κυκλοφορούν σε 60 χώρες- ελπίζει να κερδίσει μερίδιο 5% στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2016.

ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου