Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΡΟΒΒΑ
Στόχος τους ήταν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία δημιουργώντας
προηγμένες εφαρμογές που θα μπορούσαν να φτιάξουν έναν καλύτερο κόσμο.
Οι έξι φοιτητικές ομάδες που προκρίθηκαν στον ελληνικό τελικό του
διαγωνισμού καινοτομίας Imagine Cup ασχολήθηκαν στην πλειονότητά τους με
σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα και τα αποτελέσματα
ήταν εκπληκτικά.
Χθες, στα γραφεία της Microsoft στο Μαρούσι -η
οποία μαζί με το υπουργείο Παιδείας φέρει την ευθύνη για τη διοργάνωση-
ανακοινώθηκαν οι τρεις ομάδες που κατετάγησαν πρώτες από την κριτική
επιτροπή του διαγωνισμού.
Πρώτη αναδείχθηκε η ομάδα φοιτητών του
Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές Δ. Μανδηλιώτης, Κ.
Τούμπας, Κ. Κυπριώτη και Κ.Κάζα παρουσίασαν μια εξελιγμένη εφαρμογή που
διευκολύνει κατανοεί και ικανοποιεί τις ανάγκες όσων πάσχουν από τη
νόσο Αλτσχάιμερ, των οικογενειών και των γιατρών τους. Το πρόγραμμα
παρεμβαίνει όταν εμφανίζονται τα πρώτα συμπτώματα της νόσου, παρέχοντας
στους ηλικιωμένους διαδραστικά παιχνίδια που ενισχύουν τη μνήμη και
κωδικοποιώντας τα αντικείμενα του χώρου τους ώστε να διευκολύνεται η
καθημερινότητά τους. Παράλληλα, οι γιατροί μπορούν να παρακολουθούν πού,
αλλά και σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι ασθενείς τους. Μέσω κινητού
τηλεφώνου οι πάσχοντες ειδοποιούνται για τη θεραπευτική αγωγή που πρέπει
να λάβουν, εντοπίζονται μέσω gps, τους παρέχονται οδηγίες σε περίπτωση
που δεν αισθάνονται καλά, ενώ φορώντας ειδικά γυαλιά λαμβάνουν
υπενθυμίσεις για το πώς λέγεται το κάθε αντικείμενο.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η ομάδα που ασχολήθηκε με το τεράστιο πρόβλημα της παγκόσμιας πείνας. Ο Δ. Λεμπέσης, η Μ. Ναθαναήλ, η Π.Σασματζόγλου και η Α. Σιαμπλή, φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά δημιούργησαν την εφαρμογή SiTiSiS, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση των κοινοτικών τραπεζών σπόρων. Οι τράπεζες αυτές μπορούν να συμβάλουν στην εξάλειψη της πείνας, όμως αντιμετωπίζουν σοβαρές αδυναμίες συντονισμού. Το SiTiSiS είναι ένα σύστημα που παρέχει πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα των αποθεμάτων σε κάθε τράπεζα, παρακολουθεί τις δοσοληψίες σε όλη την υφήλιο σε πραγματικό χρόνο, κρατά ιστορικό και απεικονίζει τα αποτελέσματα σε διαδραστικό χάρτη.
Η πρώτη ομάδα θα μεταβεί στην Αυστραλία για να παρουσιάσει το project της στον παγκόσμιο τελικό της διοργάνωσης.
Πώς ένα φυτό γίνεται φίλος
Το... χάλκινο, σε μια ιδέα από το μέλλον
Το... χάλκινο, σε μια ιδέα από το μέλλον
Μια... σουρεαλιστική ιδέα που υλοποιήθηκε με πολύ μεράκι και φαντασία
κέρδισε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό. Το Floffy (Flower Friend For
You) είναι μια εφαρμογή με τη βοήθεια της οποίας μπορεί οποιοσδήποτε να
μεταμορφώσει ένα φυτό που έχει στο σπίτι του σε... ηλεκτρονικό φίλο: Το
φυτό επικοινωνεί μαζί του μέσω κινητού τηλεφώνου και τον ειδοποιεί για
τις ανάγκες του, αν χρειάζεται ήλιο, νερό ή αν «αισθάνεται» καλά με τη
θερμοκρασία της ατμόσφαιρας. Η εφαρμογή οπτικοποιεί το λουλούδι, το
οποίο παύει να είναι κάτι άψυχο, αποκτά προσωπικότητα, κατσουφιάζει όταν
του λείπει νερό και χαμογελά όταν είναι ικανοποιημένο. Η πλατφόρμα που
παρουσίασαν οι φοιτητές Βασίλης Καμπούρης, Αριστείδης Κωνσταντάς και
Λεμονιά Αργυρίου μπορεί, όπως εξήγησαν χθες, να εξατομικευτεί με βάση
τις ιδιαιτερότητες κάθε λουλουδιού και κάθε χρήστη.
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου