ΠΑΙΔΕΙΑ: Nέο βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄Δημοτικού -- Και κλάααμαα οι Δραγωνορεπούσηδες!!!

Του Αποστολου Λακασα

«Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε. Σκηνές ανείπωτου πόνου εκτυλίχθηκαν στο λιμάνι με πρωταγωνιστές πλήθος προσφύγων που αγωνίζονται στα πλοία για να σωθούν. Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ηταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή». 
Πρόκειται για τη βασική παράγραφο στο νέο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού που περιγράφει τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ενα θέμα το οποίο κεντρίζει· αποτέλεσε άλλωστε μία από τις θρυαλλίδες των αντιδράσεων κατά του βιβλίου της συγγραφικής ομάδας -υπό την πανεπιστημιακό κ. Μαρία Ρεπούση, - το οποίο τελικά απεσύρθη το 2007.  

Στο νέο βιβλίο της Ιστορίας για την ΣΤ΄ τάξη ο «συνωστισμός των Ελλήνων» (μία φράση που πυροδότησε τις αντιδράσεις των πολέμιων του βιβλίου) έγινε «διωγμός», «ξεριζωμός».

Συγκεκριμένα, χθες η ηγεσία του υπ. Παιδείας έδωσε την έγκριση από την ερχόμενη σχολική χρονιά να διδαχθεί στην ΣΤ΄ Δημοτικού το νέο βιβλίο «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου» των καθηγητών Ιστορίας του Αριστοτέλειου Παν. Θεσσαλονίκης Ιωάννη Κολιόπουλου και Ιάκωβου Μηχαηλίδη και των εκπαιδευτικών Χαράλαμπου Μηνάογλου και Αθανασίου Καλιανιώτη. «Μετά την ολοκλήρωση της συγγραφής και την επιτυχή πιλοτική εφαρμογή του σε σχολεία το νέο βιβλίο πήρε την έγκριση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο -πριν αυτό καταργηθεί- το οποίο και εισηγήθηκε την εκτύπωση και αποστολή του στα δημοτικά σχολεία» ανέφερε η σχετική ανακοίνωση για το βιβλίο. Θα αντικασταστήσει αυτό που διδάσκεται σήμερα (μετά την απόσυρση του βιβλίου της Μ. Ρεπούση), η ύλη του οποίου έχει γραφεί από τους Διονύσιο Ακτύπη, Αριστείδη Βελαλίδη, Μαρία Καΐλα, Θεόδωρο Κατσουλάκο, Γιάννη Παπαγρηγορίου και Κώστα Χωρεάνθη και αναθεωρήθηκε το 1997 από τους Θεόδωρο Κατσουλάκο, Αναστασία Κυρκίνη και Μαρία Σταμοπούλου.
«Στο νέο βιβλίο έγινε προσπάθεια να τηρηθούν τα επιστημονικά δεδομένα και να εκλαϊκευθούν ώστε να περάσουν σε παιδιά» ανέφερε, ο κ. Μιχαηλίδης. Επίσης, όπως πρόσθεσε  ο κ. Μηνάογλου, «στο βιβλίο έχουν τονισθεί η Επανάσταση του 1821, οι Βαλκανικοί Πόλεμοι, ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και, ευρύτερα, η πορεία του Ελληνισμού μέσα στην τουρκοκρατία.

«Σπειροειδής διάταξη»
Από την άλλη, υιοθετήθηκε η «σπειροειδής διάταξη της διδακτέας ύλης», σύμφωνα με την οποία στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και στις δύο του Γυμνασίου διδάσκονται κοινές ιστορικές περίοδοι, αλλά με διαφορετική προσέγγιση ανά βαθμίδα προσαρμοσμένη στην ηλικία της μαθητικής ομάδας. Δηλαδή, θα διδαχθεί η Βυζαντινή Περίοδος στην Ε΄ Δημοτικού και τη Β΄ Γυμνασίου και η Νεώτερη Ελληνική Ιστορία στην ΣΤ΄ Δημοτικού και τη Γ΄ Γυμνασίου. Αντίθετα, δεν υιοθετήθηκε η πρόταση επιτροπής που είχε συσταθεί επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου, βάσει της οποίας στην ΣΤ΄ του Δημοτικού θα ολοκληρωνόταν η διδασκαλία της Βυζαντινής και της Νεότερης Ιστορίας και στο Γυμνάσιο η ύλη θα διαρθρωνόταν ως εξής: 19ος αιώνας για την Α΄ Γυμνασίου, 20ός αιώνας για τη Β΄ και θεματικές ενότητες Ιστορίας για την Γ΄ Γυμνασίου.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

1 σχόλιο:

  1. Ολόκληρο το νέο βιβλίο της Ιστορίας ΣΤ΄Δημοτικού
    (αποκλειστικά στον ΦΙΛΟΛΟΓΟ)
    http://filologos-hermes.blogspot.gr/2012/07/blog-post_2232.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή