Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Σαν να μην έφτανε η γενική απειλή της ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας, η Αθήνα είναι ήδη θύμα της ανεξέλεγκτης στάθμευσης. Ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεμείνει από κάρτες στάθμευσης έπειτα από μια σειρά πράξεων και παραλείψεων που οδήγησαν σε απ' ευθείας ανάθεση, η οποία έχει «κολλήσει» στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Κατά συνέπεια, η Δημοτική Αστυνομία έχει σταματήσει εδώ και μια εβδομάδα να κόβει κλήσεις σε όσους παρκάρουν και ουδείς γνωρίζει πότε θα επανέλθει η ομαλότητα.
Εκτός από τον κίνδυνο να αυξηθούν τα οχήματα που κατεβαίνουν στο κέντρο, υπάρχει και σοβαρή απώλεια εσόδων για το δήμο που υπολογίζεται σε πάνω από 14.000 ευρώ ημερησίως, σε μια περίοδο που ο δήμος ετοιμάζεται να συνάψει νέο δάνειο 12,5 εκατ. ευρώ με επαχθείς όρους για να καλύψει λειτουργικές ανάγκες.
Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης με τη σημερινή του μορφή στηρίζεται σε μία σύμβαση που υπεγράφη το καλοκαίρι του 2006 λίγο πριν λήξει η δημαρχία της Ντόρας Μπακογιάννη.
Σε πρόσφατη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο (26/9/11), ο δήμαρχος Νικήτας Κακλαμάνης, που διαδέχθηκε την κ. Μπακογιάννη, είπε ότι διατήρησε τη σύμβαση με την εταιρεία Parkmobile Hellas αν και «υπήρχαν πολλά προβλήματα στη συνεργασία» και ότι «προσπάθησε δύο φορές να την καταγγείλει, αλλά υπήρχαν βαριές ποινικές ρήτρες».
Αντιθέτως, ο Τάσος Αβραντίνης, νυν αντιδήμαρχος του Γ. Καμίνη, αρμόδιος και για τη Δημοτική Αστυνομία (και αντιπρόεδρος του κόμματος του Στέφανου Μάνου), είχε πει σε προηγούμενο συμβούλιο (18/7/11) ότι το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης ήταν από τα πιο επιτυχημένα που έκαναν οι προηγούμενες διοικήσεις. Σε εκείνη τη συνεδρίαση του Ιουλίου, παρά τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν, ψηφίστηκε η πρόταση Αβραντίνη για απ' ευθείας ανάθεση στην ίδια εταιρεία για διάστημα εννέα μηνών, καθώς η σύμβαση του 2006 έληγε και δεν μπορούσε να μείνει η πόλη χωρίς ελεγχόμενη στάθμευση «ούτε μια μέρα».
Το θέμα επανήλθε στις 26 Σεπτεμβρίου, προκειμένου το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει νέους όρους λειτουργίας της σύμβασης, αλλά απεσύρθη ύστερα από ομαδικά πυρά που δέχθηκε ο κ. Αβραντίνης από την αντιπολίτευση, αλλά και μέλη της παράταξης Καμίνη (Γ. Αναγνωστόπουλος, Γ. Αποστολόπουλος, Ν. Λαμπρακάκης).
Ουσιαστικά ο κ. Αβραντίνης έλεγε ότι η ανάδοχος εταιρεία που αγοράζει τις κάρτες από το δήμο και τις πουλά στους οδηγούς, δεν έχει πλέον μετρητά για να τις προπληρώνει. Εισηγήθηκε, λοιπόν, να δίνει ο δήμος τις κάρτες και να πληρώνεται στο τέλος του μήνα έπειτα από εκκαθάριση. Πώς όμως θα διασφαλιζόταν ο δήμος και τα έσοδά του;
Ο Τ. Αβραντίνης, όταν δέχτηκε το παραπάνω ερώτημα, απάντησε ότι η εταιρεία θα δίνει μια επιταγή, δεχόμενος την κριτική από τον Ν. Κακλαμάνη ότι αφού δεν έχει χρήματα, η επιταγή μπορεί να είναι ακάλυπτη!...
Το αποτέλεσμα ήταν ο Γ. Καμίνης να αποσύρει το θέμα αν και είχε έρθει προς ψήφιση ως κατεπείγον. Η συζήτηση επαναλήφθηκε στις 13 Οκτωβρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο με τον Τ. Αβραντίνη να μην είναι πλέον εισηγητής, αλλά να έχει αντικατασταθεί από την αντιδήμαρχο Εύα Κοντοσταθάκου. Εκείνη τροποποίησε τον όρο της διασφάλισης υιοθετώντας τη λύση μιας εγγυητικής επιστολής -αν και στη συνεδρίαση στις 26/9 είχε απορριφθεί αυτή η λύση καθώς απαιτεί δέσμευση κεφαλαίων. Η νέα σύμβαση πήγε για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου έχει «κολλήσει».
Ο Δήμος Αθηναίων ξεκίνησε διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου που θα διαχειρίζεται το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτό συνέβη με καθυστέρηση πολλών μηνών από τη διοίκηση Καμίνη, η οποία στο παρελθόν προσπάθησε να μοιραστεί την ευθύνη της καθυστέρησης με τη διοίκηση Κακλαμάνη, που θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για να μην προκύψει το κενό και η ανάγκη της απ' ευθείας ανάθεσης.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου