ΤΗΣ NTIAΣ ZABΡΑ
Θα φιλοξενεί 48 εκατομμύρια ανθρώπους, θα εκτείνεται σε αστική έκταση 16.000 τετραγωνικών μιλίων, θα είναι 26 φορές μεγαλύτερη από το Μεγαλύτερο Λονδίνο και διπλάσια από την Ουαλία. Θα είναι η μεγαλύτερη... μεγαλούπολη στον κόσμο. Και θα βρίσκεται, που αλλού, στην Κίνα.
Ο ασιατικός δράκος βρυχάται ξανά και, αυτή τη φορά, καταρτίζει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, ένα... οικοδόμημα που ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία: Την ένωση εννέα πόλεων που βρίσκονται γύρω από το Δέλτα του ποταμού Περλ -από το Γκουανγκζού (με πληθυσμό 11,7 εκατομμύρια) έως τη Σενζέν (8,9 εκατ.). Όχι όμως εννέα τυχαίων πόλεων, αλλά εννέα πόλεων που βρίσκονται στο μεταποιητικό «ομφαλό» της Κίνας, που εδώ και τρεις δεκαετίες αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της κινεζικής ανάπτυξης, που συνολικά αναλογούν στο ένα δέκατο της δεύτερης (πλέον) μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη.
Μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, περίπου 150 προγράμματα υποδομών, κόστους 2 τρισ. γιουάν (220 δισ. ευρώ) θα συνδέσουν τα δίκτυα μεταφορών, τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και ύδρευσης των εννέα πόλεων στη νότια Κίνα. Εν συνεχεία, θα προστεθούν 29 σιδηροδρομικές γραμμές (3.100 μιλίων συνολικά), μειώνοντας έτσι των ώρα των ταξιδιών με τρένο στις αστικές περιοχές σε μία ώρα μάξιμουμ μεταξύ των κέντρων των πόλεων.
«Η ιδέα είναι ότι, όταν οι πόλεις ενωθούν, οι κάτοικοι θα μπορούν να ταξιδεύουν στην ευρύτερη περιοχή ελεύθερα, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα υγείας και εγκαταστάσεις άλλων πόλεων κατά το δοκούν», δηλώνει ο Μα Ξιανγκμίνγκ του Ινστιτούτου Αγροτικού και Αστικού Σχεδιασμού της Γκουανγκντόνγκ και ανώτερος σύμβουλος στο υπερφιλόδοξο πρόγραμμα.
Για παράδειγμα (όπως εκτιμούν οι σύμβουλοι του προγράμματος), οι τηλεφωνικοί λογαριασμοί θα μειωθούν κατά 85%, ενώ η κατάσταση σε σχολεία και νοσοκομεία θα βελτιωθεί σημαντικά. Οι πολίτες των εννέα πόλεων θα μπορούν να χρησιμοποιούν ενιαίες κάρτες διαδρομών για να μετακινούνται απερίσπαστοι στη μεγαπόλη. Θα μπορούν ακόμα και να σερφάρουν στο Internet για να βρουν ποιο νοσοκομείο εφημερεύει ή έχει περισσότερα κρεβάτια ελεύθερα...
Ακόμα και η ρύπανση, βασικό πρόβλημα στο Δέλτα του ποταμού Περλ λόγω της εκβιομηχάνισης της περιοχής, θα αντιμετωπιστεί με μία ενιαία πολιτική, όπως επίσης κοινή θα είναι η τιμή του πετρελαίου και του ηλεκτρικού ρεύματος.
Το μόνο που παραμένει άγνωστο είναι το όνομα της νέας υπερ-πόλης... Το σίγουρο, όπως υποστηρίζει ο Μα, είναι ότι δεν θα είναι κάτι σαν Μεγαλύτερο Λονδίνο ή Ευρύτερη Περιοχή του Τόκιο, αφού σε αυτή τη μεγαπόλη δεν θα υπάρχει πρωτεύουσα? Αφού και οι εννέα πόλεις θα έχουν ισάξιους ρόλους, ενώ η διανομή θέσεων εργασίας και δημόσιων υπηρεσιών θα γίνεται κατά τρόπο ισάξιο και δίκαιο. Στόχος λοιπόν των ιθυνόντων είναι η δημιουργία μιας υπερ-πόλης δίκαιης προς όλους τους πολίτες. 'Η, τουλάχιστον, αυτός είναι ο δεδηλωμένος στόχος...
Το αντίπαλον δέος
Διότι το σχέδιο «Μετατρέψτε το Δέλτα του Ποταμού Περλ σε Ενα» έχει και έναν ακόμα αδήλωτο στόχο: Την ανάδυση μιας μεγαλούπολης στο νότο που θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος στο σχεδιαζόμενο αστικό κέντρο γύρω από το Πεκίνο και την Τιανζίν στο βορρά, το οποίο συνδέεται ήδη με ένα υπερσύγχρονο δίκτυο υπερταχειών και το οποίο θα φιλοξενεί σύντομα 260 εκατομμύρια Κινέζους.
Όλα στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της Κίνας, η οποία έως τα τέλη της δεκαετίας σκοπεύει να δημιουργήσει αστικές ζώνες 50-100 εκατομμυρίων κατοίκων και «μικρές» πόλεις των 10-25 εκατομμυρίων κατοίκων.
ΚΙΝΑ
Η υπερ-πόλη με μία ματιά
Ο πληθυσμός της κινεζικής υπερ-πόλης θα αγγίζει τους 48 εκατομμύρια κατοίκους.
Θα έχει αστική έκταση 16.000 τετραγωνικών μιλίων.
2 τρισ. γιουάν (περίπου 220 δισ. ευρώ) θα κοστίσουν τα 150 προγράμματα υποδομών που μέσα στην επόμενη εξαετία θα συνδέσουν τα δίκτυα μεταφορών, τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και ύδρευσης των εννέα πόλεων στη νότια Κίνα.
29 σιδηροδρομικές γραμμές (3.100 μιλίων συνολικά) θα μειώσουν στη μία ώρα μάξιμουμ τα ταξίδια με τρένο από τη μία πόλη στην άλλη.
Κατά 85% εκτιμούν οι ιθύνοντες ότι θα μειωθούν οι τηλεφωνικοί λογαριασμοί στις εννέα πόλεις που θα ενωθούν.
Οι πολίτες της νέας υπερ-πόλης θα μπορούν να χρησιμοποιούν ενιαίες κάρτες διαδρομών για τις μετακινήσεις τους.
Η ρύπανση στο Δέλτα του ποταμού Περλ θα αντιμετωπιστεί με μία ενιαία πολιτική, όπως κοινές θα είναι οι τιμές του πετρελαίου και του ηλεκτρικού.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου