Από την Δημητρα Mανιφαβα
Κάπου μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών και Περιβάλλοντος φαίνεται ότι έχει «χαθεί» η απόφαση η οποία θα καθορίζει τις λεπτομέρειες της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και της επιδότησης αγοράς νέου μέσω της μείωσης των τελών ταξινόμησης. Η δραματική αυτή καθυστέρηση των συναρμόδιων υπουργείων στην έκδοση της απαιτούμενης κοινής υπουργικής απόφασης έχει ως συνέπεια η αγορά αυτοκινήτου να βρίσκεται υπό κατάρρευση, με τις πωλήσεις να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 25 ετών. Κι αυτό διότι όσοι είχαν προγραμματίσει την αγορά νέου αυτοκινήτου την αναβάλλουν περιμένοντας, όπως είναι φυσιολογικό, την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι πωλήσεις νέων επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του φετινού Ιανουαρίου είναι λιγότερες κατά 69,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Ειδικότερα, από την 1η έως τη 15η Ιανουαρίου 2011 πωλήθηκαν μόλις 4.563 Ι.Χ. αυτοκίνητα, ενώ το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου 2010 οι πωλήσεις ήταν υπερτριπλάσιες σε σχέση με φέτος και συγκεκριμένα έφταναν τις 15.162 οχήματα. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά το 2010 πωλήθηκαν 141.499 νέα Ι.Χ. αυτοκίνητα, έναντι 220.548 το 2009, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 35,8%.
Η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων το πρώτο δεκαπενθήμερο του τρέχοντος έτους σχετίζεται βεβαίως με την οικονομική κρίση –η οποία ήδη έχει επιφέρει ισχυρό πλήγμα στην αγορά αυτοκινήτου από τα τέλη του 2008–, οφείλεται όμως κατά κύριο λόγο στην ολιγωρία της κυβέρνησης να εφαρμόσει το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο αναμενόταν να ισχύσει μέσα στο πρώτο 15ήμερο του 2011, ενώ ο σχετικός νόμος αποτελεί νόμο του κράτους από τις 17 Δεκεμβρίου 2010.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η υπουργική απόφαση θα ισχύσει μετά από δέκα ημέρες από την έκδοσή της (στην καλύτερη περίπτωση, δηλαδή, από τα μέσα Φεβρουαρίου) και ότι οι ευεργετικές διατάξεις της απόσυρσης θα έχουν ισχύ όχι μέχρι το τέλος του 2011 –όπως αρχικώς είχε ανακοινωθεί– αλλά μέχρι τις 20/12/2011, τότε συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο το διάστημα μέσα στο οποίο θα μπορέσουν να επωφεληθούν οι καταναλωτές και κατά συνέπεια η αγορά αυτοκινήτου.
Οι εταιρείες, σε αντίθεση με το κράτος, έχουν ετοιμαστεί από την πρώτη στιγμή και έχουν ήδη εκδώσει τους νέους τιμοκαταλόγους, που περιλαμβάνουν τις νέες μειωμένες τιμές, όπως αυτές προκύπτουν από τη μείωση των τελών ταξινόμησης.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου