Της Μαριας Δεληθαναση
Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ο μοναδικός θεσμός του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.) που λειτουργεί σήμερα.
Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ο μοναδικός θεσμός του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.) που λειτουργεί σήμερα.
Δεν λειτουργούν τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ούτε οι σχολές γονέων, ούτε τα τμήματα εκμάθησης ελληνικών για μετανάστες.
Αιτία αποτελεί η έλλειψη «ρευστότητας»...
Κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα «κόλλησαν» στις υπογραφές, ενώ σε άλλα «πάγωσαν» μετεκλογικά οι προεκλογικές προσλήψεις.
Το περασμένο καλοκαίρι, ο τότε υπ. Παιδείας αποφάσισε να αλλάξει όλους τους εκπαιδευτές και υπεύθυνους εκπαίδευσης σχολών γονέων, Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων και προγραμμάτων πληροφορικής, προκηρύσσοντας εκ νέου όλες τις θέσεις. Ομως, όσοι δούλευαν ήταν ήδη απλήρωτοι πέντε μήνες. Ετσι, πάρα πολλοί έχασαν -ύστερα από χρόνια- τις θέσεις τους. Λυπηρά εντυπωσιακό είναι ότι γι’ αυτές τις λίγες εκατοντάδες θέσεις κατέθεσαν αιτήσεις 30.000 άνθρωποι...
Οσοι εργάζονταν ειδικά στο πρόγραμμα «Οδυσσέας» για την εκμάθηση ελληνικών από ξένους (και προκρίθηκαν στην προεκλογική επιλογή προσωπικού) έχουν ήδη εννέα μήνες απλήρωτοι. Ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. μεταφέρουν στο... διηνεκές την υπογραφή του προγράμματος, οπότε είναι αδύνατον να υπάρξει εισροή χρήματος.
Ομως ο «Οδυσσέας» είναι από τα πλέον επιτυχημένα προγράμματα της Διά Βίου Εκπαίδευσης. «Σας θυμίζω ότι στις εξετάσεις για πιστοποιητικό ελληνομάθειας, το ποσοστό επιτυχίας ξεπέρασε το 90%», σημειώνει ο πρόεδρος του συλλόγου συμβασιούχων Ι.Δ.ΕΚ.Ε. κ. Κώστας Στοφορός. «Εχουμε ένα αντικείμενο που αγαπάμε και δεν μπορούμε να το δουλέψουμε. Κάποιοι από όσους δούλευαν χρόνια, μετά τις αλλαγές δεν μπορούν να ξαναδιδάξουν. Η κατάσταση είναι λυπηρή».
Το πρόβλημα, όμως, δεν περιορίζεται στους 3.000 - 4.000 συμβασιούχους που έχουν απομείνει απλήρωτοι για μήνες. Η παρακολούθηση του «Οδυσσέα» και στη συνέχεια οι εξετάσεις για πιστοποιητικό ελληνομάθειας είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αποκτήσει ένας μετανάστης την ιδιότητα του «επί μακρόν διαμένοντος». Ηδη υπήρχε σοβαρή δυσλειτουργία εξαιτίας του πολύ μικρού αριθμού θέσεων που ήταν διαθέσιμες για παρακολούθηση μαθημάτων. Η διακοπή στη συνέχεια των μαθημάτων ουσιαστικά κατάργησε έναν από τους βασικούς θεσμούς της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής.
«Η υπουργός Παιδείας δεν έχει καμία ευθύνη για την κατάσταση», διευκρινίζει ο κ. Στοφορός. «Ομως δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αρνείται να μας δεχθεί»...
Το περασμένο καλοκαίρι, ο τότε υπ. Παιδείας αποφάσισε να αλλάξει όλους τους εκπαιδευτές και υπεύθυνους εκπαίδευσης σχολών γονέων, Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων και προγραμμάτων πληροφορικής, προκηρύσσοντας εκ νέου όλες τις θέσεις. Ομως, όσοι δούλευαν ήταν ήδη απλήρωτοι πέντε μήνες. Ετσι, πάρα πολλοί έχασαν -ύστερα από χρόνια- τις θέσεις τους. Λυπηρά εντυπωσιακό είναι ότι γι’ αυτές τις λίγες εκατοντάδες θέσεις κατέθεσαν αιτήσεις 30.000 άνθρωποι...
Οσοι εργάζονταν ειδικά στο πρόγραμμα «Οδυσσέας» για την εκμάθηση ελληνικών από ξένους (και προκρίθηκαν στην προεκλογική επιλογή προσωπικού) έχουν ήδη εννέα μήνες απλήρωτοι. Ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. μεταφέρουν στο... διηνεκές την υπογραφή του προγράμματος, οπότε είναι αδύνατον να υπάρξει εισροή χρήματος.
Ομως ο «Οδυσσέας» είναι από τα πλέον επιτυχημένα προγράμματα της Διά Βίου Εκπαίδευσης. «Σας θυμίζω ότι στις εξετάσεις για πιστοποιητικό ελληνομάθειας, το ποσοστό επιτυχίας ξεπέρασε το 90%», σημειώνει ο πρόεδρος του συλλόγου συμβασιούχων Ι.Δ.ΕΚ.Ε. κ. Κώστας Στοφορός. «Εχουμε ένα αντικείμενο που αγαπάμε και δεν μπορούμε να το δουλέψουμε. Κάποιοι από όσους δούλευαν χρόνια, μετά τις αλλαγές δεν μπορούν να ξαναδιδάξουν. Η κατάσταση είναι λυπηρή».
Το πρόβλημα, όμως, δεν περιορίζεται στους 3.000 - 4.000 συμβασιούχους που έχουν απομείνει απλήρωτοι για μήνες. Η παρακολούθηση του «Οδυσσέα» και στη συνέχεια οι εξετάσεις για πιστοποιητικό ελληνομάθειας είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αποκτήσει ένας μετανάστης την ιδιότητα του «επί μακρόν διαμένοντος». Ηδη υπήρχε σοβαρή δυσλειτουργία εξαιτίας του πολύ μικρού αριθμού θέσεων που ήταν διαθέσιμες για παρακολούθηση μαθημάτων. Η διακοπή στη συνέχεια των μαθημάτων ουσιαστικά κατάργησε έναν από τους βασικούς θεσμούς της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής.
«Η υπουργός Παιδείας δεν έχει καμία ευθύνη για την κατάσταση», διευκρινίζει ο κ. Στοφορός. «Ομως δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αρνείται να μας δεχθεί»...
πηγη: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου