Το 75% της κερδοφορίας των διυλιστηρίων προέρχεται από τις εξαγωγές…
— Ιωσήφ Φουσέ (@JosephFouce) July 17, 2024
Φαντάζομαι ότι για λόγους ενσυναίσθησης, μόλις πάρουμε το 90% της κερδοφορίας, θα το δώσουμε στους πολίτες των ξένων χωρών που το πλήρωσαν… pic.twitter.com/NOentt3GoV
Θα ντρεπόμουν να είμαι ο αρχηγός μιας χώρας κ να βγαίνω περιχαρής να δηλώνω ότι θα φορολογήσω όποτε μου γουστάρει τις επιχειρήσεις.pic.twitter.com/CqJdYPmm16
— 𝒲𝒾𝓃𝓈𝓉𝑜𝓃 𝒞𝒽𝓊𝓇𝒸𝒽𝒾𝓁𝓁 (@prwinND) July 17, 2024
Του ΘΑΝΑΣΗ ΜΑΥΡΙΔΗ
Διαμαρτύρεται ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil για την έκτακτη φορολογία που έχει επιβάλει η κυβέρνηση στα διυλιστήρια και έχει δίκιο! Για τον απλούστατο λόγο ότι τα περισσότερα κέρδη της εταιρείας προέρχονται από τις εξαγωγές της και μόνο το 24% των πωλήσεων της εταιρείας αφορά την ελληνική αγορά! Άρα δεν συζητάμε για φορολόγηση των υπερκερδών, όπως σωστά σημειώνει ο κ. Τζαννετάκης, αλλά για υπερφορολόγηση των κερδών. Η κυβέρνηση είναι σε λάθος δρόμο.
Η ακρίβεια είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που απειλεί να αφανίσει το εισόδημα των πολιτών. Και την ίδια ώρα δημιουργεί ισχυρό πονοκέφαλο στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Το πρόβλημα είναι ότι ο πονοκέφαλος αντιμετωπίζεται με αυτοχειρία! Τι περισσότερο μπορεί να φοβηθεί ο επιχειρηματικός κόσμος από μία … αριστερή κυβέρνηση.
Η αλήθεια είναι ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της αγοράς έχει σχέση με τους κανόνες του ανταγωνισμού.
Για να το πούμε και πιο απλά, η αγορά έχει αποκτήσει σε πολλούς κλάδους μονοπωλιακά ή ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά. Κι αυτά τα χαρακτηριστικά δεν καταπολεμούνται με έκτακτους φόρους ή με αγορανομικές διατάξεις της παλιάς εποχής.
Πρέπει να δουλέψει ο ανταγωνισμός. Αυτό είναι το θέμα. Και αν αυτό δεν μπορεί να συμβεί λόγω των γνωστών παθογενειών της διοίκησης, τότε η κυβέρνηση πρέπει να σκεφτεί «έξω από το κουτί». Να βρει τρόπους για να επέλθει μια ισορροπία στο σύστημα. Δεν υπάρχει ένας τρόπος, καθώς δεν είναι και όλα τα προβλήματα τα ίδια. Άλλο είναι το θέμα στην αγορά ενέργειας και άλλο στην αγορά τροφίμων.
Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι ότι η λύση δεν πρέπει να αναζητείται σε εταιρείες που έχουν επενδύσει και εξ αιτίας αυτού του λόγου έχουν καταφέρει να ενισχύσουν την κερδοφορία τους.
Δεν είναι σωστό να τιμωρείται η Motor Oil επειδή κάνει εξαγωγές και απ΄ αυτό κερδίζει η ελληνική οικονομία.
Θα πει κάποιος ότι ο Όμιλος Βαρδινογιάννη δεν μπορεί να πάρει το διυλιστήριο και να φύγει.
Σωστά.
Αλλά μπορεί...
ο υποψήφιος επενδυτής να δραπετεύσει και να φύγει τρέχοντας, βλέποντας τι έχει συμβεί στον Όμιλο Βαρδινογιάννη.
Και ας μην έχουμε αμφιβολίες. Έτσι θα γίνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου