Στα 37 κράτη-µέλη που έχει ο ΟΟΣΑ η χώρα μας κατατάσσεται στην τελευταία θέση l – καλά, κάτι μας είπες τώρα. l
Ναι, αλλά πού τελευταία. l
Τελευταία σε μόρφωση, σε παιδεία, σε καλλιέργεια. l Σ’ αυτόν (και σ’ αυτόν) τον τομέα κατέχει την 37η θέση – του απόλυτου δηλαδή ουραγού. l Μας έχουν ξεπεράσει πλέον ακόμη και χώρες που βίωσαν την οικονομική υπανάπτυξη και βαριά πνευματική ανελευθερία, ειδεχθή καταπίεση, στο μεγαλύτερο μέρος του προηγούμενου αιώνα. l
Για να πάψουμε τουλάχιστον να κοκορευόμαστε, ορισμένοι ανίδεοι ή ιδιοτελείς, όταν κάποια πανεπιστήμιά μας «συγκαταλέγονται στα 1.000 ή στα 800 καλύτερα του κόσμου»· l κι αυτό, για ένα (1) ΑΕΙ πάνω από την 300ή θέση και κάνα δυο άλλα έως και την τελευταία εκατοντάδα. l Επίδοση να σου πετύχει. l Ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι η ρουσφετομανής και ψηφοθήρας χώρα μας, με πληθυσμό βία 10 εκατ., έχει την πολυτέλεια να διαθέτει καμιά 30αριά ΑΕΙ. l
Την πληροφορία αυτή, που αγνόησαν αιδημόνως τα ΜΜΕ, σοβαρά και αχρεία, έντυπα και άλλα σαρδανάπαλα ή μη ψηφιακά και διαδικτυακά, l την άκουσα στο ραδιόφωνο από καθηγήτρια αθηναϊκού ΑΕΙ· l η οποία, σαν για να επιβεβαιώσει τη θλιβερή «κατά κεφαλήν καλλιέργεια» των Ελλήνων, εξέφρασε αργότερα και την άποψη ότι «η χώρα μας είναι από τις πρώτες που πλήγεται (sic) από τις περιβαλλοντικές αλλαγές» l – και τις γλωσσικές κατολισθήσεις. l
Διότι, στη γλώσσα, πρωτίστως, εικονίζεται η ελλιπής ή η επαρκής καλλιέργεια ανθρώπων και κοινωνίας. l Και από γλώσσα… l
Δεν είναι μόνο η γλώσσα της στρατιάς των ημιμαθών που κατακλύζουν τα ποικίλης φύσεως ΜΜΕ. l Είναι η γλωσσική αναπηρία, φτώχεια, γύμνια, διαστρέβλωση και κακοποίηση που κυριαρχεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της κοινωνίας μας. l Από τη γλώσσα που ακούς ολόγυρα ανά τας ρύμας και τας οδούς της καθημερινότητας έως τη γλώσσα που εκπέμπουν ως πρότυπα προς μίμησιν, l διότι περί αυτού ακριβώς πρόκειται, l πολιτικοί και πνευματικοί ταγοί – αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί και βουλευτές, εκπαιδευτικοί πάσης βαθμίδας l (ιδιαιτέρως όμως «καθηγητές πανεπιστημίου!», σου λέει ο άλλος), l νομικοί και γιατροί, επιστήμονες κύρους ορισμένοι στον τομέα τους, συγγραφείς και καλλιτέχνες, άσημοι και διάσημοι, δημαρχαίοι και κοντογιώργηδες, αγάδες, πασάδες, δερβισάααδες… l
«Διά ταύτα», θέτω ευθέως στον πρωθυπουργό ερώτηση που ουδέποτε του ετέθη, αν και αφορά πρώτιστο για την κοινωνία μας ζήτημα: l «Τι επιτέλους γίνεται με τη διδασκαλία της γλώσσας μας στα σχολεία; l Τη στιγμή μάλιστα που διαπιστώνεται γλωσσοκτόνος επιρροή των ψηφιακών ιδίως ΜΜΕ, l γιατί, κ. Μητσοτάκη, δεν έχετε λάβει κανένα ειδικότερο μέτρο για να γίνει αποτελεσματικότερη η διδασκαλία της γλώσσας μας στα σχολεία; l
Βοά η κατάσταση πόσο ανεπαρκώς γίνεται αυτή η δουλειά στα σχολεία και πόσο «ζαμανφού» για το θέμα λειτουργούν οι ανώτατες σχολές που βγάζουν κυρίως δασκάλους και καθηγητές Μ.Ε. l
Ασυνάρτητος λόγος κυριαρχεί γύρω μας· l άγνοια και πνευματική νωθρότητα, πολιτική και κοινωνική ευπάθεια είναι ανθοί της γλωσσικής αμάθειας, της αδυναμίας «κατανοήσεως κειμένου». l
Ετσι επωάζονται οι αυριανοί ασύνειδοι πολίτες και οι ψηφοφόροι του κάθε Ούγκανου δημεγέρτη. l
Ντροπή, πρωθυπουργέ, που καταφεύγω σε στοιχειώδη έστω υπόμνηση της σημασίας της γλώσσας στη γενικότερη «κατά κεφαλήν καλλιέργεια», αλλά απορώ που...
ούτε εσείς, l ούτε η λυσιτελής σε πολλά της Εκπαίδευσης Κεραμέως, l ούτε όμως και ο διαλάμψας στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό νυν υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης αγγίζετε καν μια από τις πιο σημαντικές αναπηρίες της κοινωνίας μας.
Αν δεν κάνετε κάτι επ’ αυτού, σε βαρέλι δίχως πάτο ρίχνετε τις όποιες προσπάθειές σας για μεταρρύθμιση του βαριά άρρωστου κράτους μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου