ΣΥΡΙΖΑίικο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΙΚΟ: Θα ζητήσουν μια συγγνώμη από τον Μανόλη Κορρέ?


Του ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ

Τέτοια περίπου εποχή ήταν πριν από δύο χρόνια όταν η ελληνική κοινότητα των «ευαίσθητων αισθητών» είχε ξεσηκωθεί για να προστατεύσει τον ιερό βράχο από τους ιερόσυλους. Οπως οι Ερινύες στη συνείδηση του Ορέστη, έτσι κι αυτοί ξεσήκωναν φασαρία υψηλών ντεσιμπέλ. 

«Τσιμεντώνουν την Ακρόπολη» φώναζαν αρχαιολόγοι του συλλόγου, υπάλληλοι του Δημοσίου, εικαστικοί που πίστευαν ότι ο διάδρομος από τα Προπύλαια στον Παρθενώνα θα στερούσε από τις πατούσες τους την αίσθηση του βράχου. Στο πλευρό τους πολιτικοί της Αριστεράς, ειδήμονες, όπως η κ. Ραλλία Χρηστίδου, και ο συνοφρυωμένος Τσίπρας που, αφού ανακάλυψε ότι υπήρχε η Ακρόπολη, δεν άντεχε να ζήσει χωρίς αυτήν.  

Ο θόρυβος που ξεσήκωσαν ήταν τόσος που έφτασε ώς τις ευαίσθητες κεραίες του διεθνούς Τύπου, ο οποίος τον αναπαρήγαγε με τον δέοντα σεβασμό. Yπήρξαν εφημερίδες, όπως η «Λιμπερασιόν» και η «Φιγκαρό», που πληροφορούσαν το κοινό τους πως οι Ελληνες «τσιμεντώνουν» την Ακρόπολη. Αναρωτιέμαι αν είχαν κάνει αυτοψία ή αν τους έφτασε ένα τηλεφώνημα από κάποιον εξαρχιώτη φίλο.

 Επιλεγμένος στόχος των επιθέσεων ήταν ο Μανόλης Κορρές, ο αρχιτέκτων που επί σαράντα χρόνια φρόντισε τον Παρθενώνα. Σ’ αυτόν χρωστάμε, εκτός των άλλων, το γεγονός ότι ο υπέροχος Γέρων εξακολουθεί να μας παρακολουθεί από το ύψος των αιώνων. Οι πιο μετρημένοι αναγνώριζαν το έργο του, όμως τον καλούσαν να αποσυρθεί για να παραχωρήσει τη θέση του στους νεότερους.

Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν ο Κορρές συνέχισε το έργο του, όμως οι ευαίσθητοι είχαν με άλλα να ασχοληθούν. Είχαν άλλες ευκαιρίες να ζητήσουν την παραίτηση της Μενδώνη – αυτή ήταν ο δεύτερος στόχος μετά τον Κορρέ. Ο Λιγνάδης, η ισοτιμία των διπλωμάτων των ηθοποιών, η τιμή των αμνοεριφίων το Πάσχα. Μου κάνει εντύπωση πώς δεν την κατηγόρησαν και γι’ αυτό. Το σουβλιστό «αμνοερίφιο» είναι έθιμο, άρα ανήκει στην πολιτιστική μας κληρονομιά. Αρμόδιο υπουργείο είναι το υπουργείο Πολιτισμού.

Ωσπου ήρθε η ετυμηγορία της UNESCO.  

Αυτή αποφαίνεται ότι τα έργα στην Ακρόπολη όχι μόνον δεν αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του μνημείου, αλλά δημιουργούν και τις απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας για τους επισκέπτες του. Διευκολύνουν την πρόσβαση με άλλα λόγια

Θα μου πείτε τι είναι η UNESCO μπροστά στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων; 

Ενας διεθνής οργανισμός είναι ο οποίος δεν έχει την ενσυναίσθηση του Ελληνος που μεγάλωσε μπουσουλώντας στον βράχο.

Ποιος απ’ αυτούς...

 

 θα έχει το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη από τον Μανόλη Κορρέ; Ρητορικόν το ερώτημα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου