Γράφει το ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Με τη Μεγάλη Βρετανία να συνεχίζει να βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις, στις ουρές των βενζινάδικων και μπροστά στα άδεια ράφια των σούπερ μάρκετ, η κυβέρνηση Johnson και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος έσυρε τη χώρα εκτός ΕΕ τάζοντας λαγούς με πετραχήλια, έχουν εποδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου , προσπαθώντας να πείσουν ότι δεν έχουν ευθύνη για τα προβλήματα, ενώ ο Johnson επέμεινε ότι οι Βρετανοί πρέπει να αποδεχτούν μια «περίοδο προσαρμογής» μετά το Brexit.
Μάλιστα, η υπουργός Εξωτερικών Liz Truss υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δεν είναι «υπεύθυνη για ό,τι υπάρχει στα καταστήματα» επειδή «η πραγματική οικονομία δεν ελέγχεται από την κεντρική διοίκηση». «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε μια ελεύθερη οικονομία, είμαι βεβαία ότι τα προϊόντα θα παραδοθούν στα καταστήματά μας».
Μιλώντας στην εφημερίδα Telegraph, ο Boris Johnson απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις για το εάν οι ελλείψεις τροφίμων και καυσίμων θα διαρκέσουν για μήνες ακόμη, όπως αναφέρουν αρκετοί ειδικοί στα βρετανικά ΜΜΕ. Ανέφερε μάλιστα ότι το χάος στα πρατήρια βενζίνης «υποχωρεί», παρόλο που πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα στο Λονδίνο, εξακολουθούν να αγωνίζονται να γεμίσουν τα οχήματα τους οχήματα λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης οδηγών και της διακοπής της αλυσίδας εφοδιασμού. Ο Johnson τόνισε ότι η «ανεξέλεγκτη μετανάστευση» δεν είναι η απάντηση στα προβλήματα και ισχυρίστηκε ότι η χώρα περνά μια δύσκολη φάση μετά την αποχώρησή της από την ΕΕ.
Ο Johnson επίσης αρνήθηκε ότι επέβαλε υπερβολικό φόρο στη χώρα, λέγοντας ότι η κυβέρνηση χτυπήθηκε με έναν «δημοσιονομικό μετεωρίτη», εννοώντας την πανδημία. Αρνήθηκε εντελώς να αποκλείσει νέα αύξηση φόρων, παρά το γεγονός ότι πολλοί υπουργοί προειδοποίησαν ότι το βάρος είναι τόσο μεγάλο που οι Βρετανοί δεν μπορούν να το ανεχτούν.
Έχοντας κακή διάθεση, ο Johnson, που υποσχέθηκε καλύτερες ημέρες μετά το Brexit χωρίς ποτέ να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο, ανέφερε ότι «όταν οι άνθρωποι ψήφισαν την αλλαγή το 2016 και όταν οι άνθρωποι ψήφισαν ξανά την αλλαγή το 2019, ψήφισαν το τέλος ενός σπασμένου μοντέλου της βρετανικής οικονομίας που βασίστηκε σε χαμηλούς μισθούς, χαμηλές δεξιότητες και για χρόνια χαμηλής παραγωγικότητας. Απομακρυνόμαστε από αυτό» τόνισε.
Νωρίτερα, ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών, Grant Shapps, αναγνώρισε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία» ότι το Brexit είναι μία από τις αιτίες αυτής της κρίσης, η οποία έχει προκαλέσει τεράστιες ουρές στα πρατήρια καυσίμων, συγκρούσεις μεταξύ οδηγών και ακόμη και καταδίωξη φορτηγών βυτιοφόρων, όπως καταγγέλλουν ορισμένοι οδηγοί. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Brexit συνέβαλε στο χάος των τελευταίων ημερών», παραδέχτηκε ο Shapps, αλλά επέμεινε ότι η «κύρια αιτία» της έλλειψης είναι η πανδημία Covid-19, η οποία ανάγκασε την ακύρωση των δοκιμών οδήγησης βαρέων οχημάτων για νέους οδηγούς.
Ο υπουργός διαβεβαίωσε επίσης ότι χάρη στην ανεξαρτησία που απολαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο από την υπογραφή του διαζυγίου του πέρυσι με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η κυβέρνηση μπόρεσε να λάβει κάποια έκτακτα μέτρα για να ανακουφίσει την κατάσταση. Το Brexit «μάς βοήθησε να αλλάξουμε τους κανόνες ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε περισσότερους οδηγούς πιο γρήγορα». «Δυστυχώς, όπως έχουμε δει με ρολά χαρτιού τουαλέτας και άλλα πράγματα, όταν οι άνθρωποι αρχίσουν να αναζητούν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, η κατάσταση μπορεί να κλιμακωθεί γρήγορα», είπε, επικρίνοντας όσους γέμισαν πλαστικά μπουκάλια με καύσιμο ως «επικίνδυνα» και «εξαιρετικά άχρηστη» πρακτική.
Σχεδόν το 20% των οδηγών είναι μη Βρετανοί που εγκατέλειψαν τη χώρα
Ενώ θα ήταν επίσης λαϊκισμός, σαν του Boris Johnson, να αποδοθεί η κρίση αποκλειστικά στο Brexit, υπάρχουν συγκεκριμένες αιτίες που είναι αδιαμφισβήτητες:
Από το εκτιμώμενο έλλειμμα των 100.000 οδηγών φορτηγών, περίπου 20.000 είναι μη Βρετανοί οδηγοί που εγκατέλειψαν τη χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και δεν επέστρεψαν εν μέρει λόγω των αυστηρότερων απαιτήσεων θεώρησης μετά το Brexit για εργασία στη χώρα, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ φέτος.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον αναγνώρισε το λάθος όταν άλλαξε πορεία και προσέφερε 5.000 βίζες τριών μηνών σε ξένους οδηγούς για να προσπαθήσουν να αναπληρώσουν τις βαθμίδες (βάζοντας μέχρι και οδηγούς του στρατού να κινούν φορτηγά καυσίμων, κίνηση που δεν τέθηκε σε εφαρμογή ακόμα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου