ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΝουΔο-ΑΡΙΣΤΕΡΟ-ΚΗΦΗΝΟ-ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Η κ. Κεραμέως και η δήθεν αξιολόγηση

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ...

Του ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΑΝΟΥ

Ο Ανδρέας ρυµιώτης είναι φίλος μου. Oχι τωρινός, εδώ και δεκαετίες. Στα τακτικά άρθρα του  χρησιμοποιεί συχνά ένα επιχείρημα, γροθιά στο στομάχι, για να μας κάμει να αντιδράσουμε σωστά: «Σκεφτείτε να ήταν οι προηγούμενοι…» Αντί της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δηλαδή, οι χαρούμενοι «μάγοι» του κ. Τσίπρα. Η ομάδα Τσίπρα για τον κορωνοϊό, ή τις φωτιές, ή τους Τούρκους στον Εβρο, ή την παιδεία. Το σκέφτεσαι και σε πιάνει ανατριχίλα. Ο σκοπός επετεύχθη.

Δυστυχώς πολλοί αναγνώστες αλλά και σχολιαστές είναι ρηχοί και επιπόλαιοι. Ο κόσμος είναι δυαδικός. Ασπρος ή μαύρος. Αν δεν υποστηρίζεις Νέα Δημοκρατία, είσαι ΣΥΡΙΖΑ. Αν πεις ότι κάνει λάθος η Νέα Δημοκρατία, σημαίνει ότι υποστηρίζεις τον ΣΥΡΙΖΑ.

Για τους περισσότερους ρηχούς και επιπόλαιους αναγνώστες και οπαδούς της Ν.Δ., η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να γίνει καλύτερη. Είναι ήδη άριστη. (Φαντάσου να ήταν οι προηγούμενοι…)

Η πραγματικότητα αυτή μου δημιουργεί ένα σοβαρό πρόβλημα. Με κάνει διστακτικό –αλήθεια– να γράψω τη γνώμη μου για όσα κατά τη γνώμη μου στραβά κάνει ή δεν κάνει, ενώ όφειλε να κάνει, η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Πορεύεται η κυβέρνηση χωρίς αντιπολίτευση που αντιπολιτεύεται και με μέσα ενημέρωσης που χειροκροτούν αντί να ενημερώνουν. Τα μόνα σύννεφα στην πορεία είναι το υπέρογκο δημόσιο χρέος, η μη ανταγωνιστικότητα, τα ελλείμματα, η ακρίβεια, η ατολμία, η αναποφασιστικότητα. Οταν εκδηλωθεί η καταιγίδα θα παριστάνουν όλοι τους κατάπληκτους.

Εδώ και µερικά χρόνια γράφω και ξαναγράφω στην «Κ», στο Facebook και αλλού για μια εύκολη και απολύτως αδιάβλητη μέθοδο αξιολόγησης των λυκείων. Η κυβέρνηση, τα ΜΜΕ και τα συνδικάτα μάς έχουν κυριολεκτικά «φλομώσει» με μια αξιολόγηση λάιτ (όπως έγραψε ο κ. Λακασάς στην «Κ», 13.10.2021), που όμως, παρά τα λεγόμενα, δεν έχει ολοκληρωθεί.

Εχω την εντύπωση ότι η κ. Κεραμέως, παρά τις προφανώς καλές προθέσεις, προτιμά να μας παραπλανά σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση.

Στις 10.03.2021 έγραψα στην «Κ» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θυμίζοντας ότι σε αυτές μετέχουν ετησίως εδώ και σαράντα χρόνια σχεδόν εκατό χιλιάδες νέοι άνθρωποι. Υποστηρίζω ότι τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται για μια πρώτη αδιάβλητη αξιολόγηση των λυκείων της χώρας. Θα εξηγήσω γιατί.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θεωρούνται αδιάβλητες. Το γεγονός ότι 100.000 νέοι άνθρωποι βαθμολογούνται κάθε χρόνο κατά τρόπο αδιάβλητο είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός σε μια χώρα όπου όλα αμφισβητούνται. Εχουμε λοιπόν τις αδιάβλητες μετρήσεις για κάθε χρόνο (σχεδόν 40 χρόνια) και απομένει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με αυτές τις μετρήσεις.

Τα λύκεια από τα οποία αποφοιτούν όσοι μετέχουν στις Πανελλαδικές είναι περίπου 1.350. Μπορούμε λοιπόν να υπολογίσουμε κατά τρόπο απολύτως αδιάβλητο τον μέσο όρο των αποτελεσμάτων στις Πανελλαδικές κάθε λυκείου της χώρας (δημόσιου και ιδιωτικού). Το μόνο που χρειάζεται να γίνει είναι να προστεθούν τα αποτελέσματα για κάθε λύκειο και να διαιρεθούν με τον αριθμό των παιδιών του λυκείου που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές.

Η πρώτη αυτή επεξεργασία (διότι μπορούν να γίνουν και άλλες πολλές) θα μας δώσει έναν πίνακα με την κατάταξη των 1.350 λυκείων της χώρας από το καλύτερο έως το χειρότερο με βάση τον μέσο όρο των αποτελεσμάτων των αποφοίτων τους στις Πανελλαδικές.

Η δική µου πρόβλεψη είναι ότι θα τρίβουμε τα μάτια μας. Θα ανακαλύψουμε ότι η πραγματικότητα που θα αποκαλύψει η κατάταξη δεν είναι όπως μας την παρουσιάζουν. Πολλά ιδιωτικά θα είναι χειρότερα από δημόσια. Δημόσια στην περιφέρεια θα είναι ανεξήγητα άριστα. Θα χρειαστεί να επαναλάβουμε την άσκηση και για προηγούμενα χρόνια, επειδή υπάρχουν τα στοιχεία. Για να δούμε αν τα τελευταία ευρήματα επαναλαμβάνονται.

Στα ευρήματα ελπίζω να δοθεί τεράστια δημοσιότητα. Η δημοσιότητα των συγκρίσεων θα ωθήσει το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει καλύτερο. Θα ενδιαφερθούν επιτέλους οι γονείς αν διαπιστώσουν ότι στην πόλη τους το ένα λύκειο έχει καλά αποτελέσματα και το άλλο όχι.

Η δημοσιότητα των συγκρίσεων θα συμβάλει από μόνη της στη βελτίωση του συστήματος. Στην περίπτωση των Πανελλαδικών, όπως εξήγησα, τα στοιχεία υπάρχουν και είναι αδιάβλητα. Αποτελούν ασφαλή βάση για την εξαγωγή συμπερασμάτων από οποιονδήποτε ενδιαφέρεται, αρκεί η πολιτεία να μην τα κρύβει.

Το κρύψιμο των στοιχείων είναι η αποτελεσματική μέθοδος για τη χειραγώγηση των πολιτών. Χωρίς αξιόπιστα στοιχεία οι πολίτες δεν μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα. Αλλά όχι μόνο οι πολίτες. Και οι επιπόλαιοι αρμόδιοι προϊστάμενοι δεν μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα. Χωρίς αδιάβλητα και αξιόπιστα στοιχεία, στηρίζονται στα ψέματα που τους σερβίρουν οι συνδικαλιστές της παράταξής τους.

Η αξιολόγηση των λυκείων με βάση τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ήταν έτοιμη μόλις ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Μηδενικές ανθρωποώρες για την παραγωγή τους.  

Δεν δημοσιοποιούνται διότι...

 δεν θέλει να δημοσιοποιηθούν η κ. Κεραμέως (και ενδεχομένως ποικίλα συμφέροντα, φροντιστήρια, συνδικάτα…).  

Δεν γνωρίζω ποιος είναι ο ρόλος του κ. Μητσοτάκη. Σε ό,τι με αφορά έχω την πεποίθηση ότι η κυβέρνηση με την αξιολόγηση με παραπλανά συστηματικά.

Θα επισημάνω κλείνοντας ότι χωρίς αξιολόγηση των λυκείων δεν μπορείς να διορθώσεις οτιδήποτε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου