ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΚΗΦΗΝΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οι γονείς απαντούν στο εκπαιδευτικό κηφηναριό της ήσσονος προσπάθειας "ψηφίζοντας" Πρότυπα σχολεία

Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ

Οι γονείς ψάχνουν διακαώς να βρουν ένα καλό δημόσιο σχολείο για το παιδί τους, γυρίζοντας την πλάτη στους «εκπαιδευτικούς της ήσσονος προσπάθειας». Μέσα σε μόλις έξι ημέρες μετά την έναρξη της σχετικής προθεσμίας για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, και οι αιτήσεις των γονιών ήταν σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με τις θέσεις που προσφέρονται. Τα στοιχεία δημιουργούν αισιοδοξία πως ο τελικός αριθμός των αιτήσεων και για τους δύο τύπους σχολείων θα ξεπεράσει τις 10.000.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση φίλου γονιού που κατέθεσε για το παιδί του αίτηση τόσο σε Πειραματικό όσο και σε Πρότυπο Σχολείο, ενώ για το μεγαλύτερο παιδί του κατέθεσε αίτηση σε Πρότυπο αλλά και στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής. Για όσους απορούν, ο φίλος δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τη θρησκεία, κάθε άλλο. Ωστόσο, «το συγκεκριμένο σχολείο είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα εκκλησιαστικά σχολεία. Η άδειά του είναι Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου και για να εισαχθεί κανείς σε αυτό πρέπει να έχει υψηλό απολυτήριο γυμνασίου, να υποβάλει βιογραφικό, να δώσει γραπτές εξετάσεις και να περάσει συνέντευξη. Το επίπεδο των μαθητών είναι υψηλό, όπως και των καθηγητών, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό είναι κάτοχοι τίτλων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών. Τα αποτελέσματα εξάλλου φαίνονται από το πολύ μεγάλο ποσοστό επιτυχίας των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις», όπως λέει ο ίδιος. Επίσης είναι ένα σχολείο χωρίς ετήσιες καταλήψεις…

Περιζήτητες είναι και οι θέσεις στα Μουσικά και στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας, καθώς εκεί οι μαθητές –εκτός από την επαρκή και χωρίς ελλείψεις διδασκαλία των μαθημάτων– αναπτύσσουν την έννοια της συνεργατικότητας, μετέχουν σε καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, οργανώνουν με τους δασκάλους τους ουσιαστικά εκπαιδευτικά ταξίδια και όχι εκδρομές με… στάση σε ένα μουσείο.

Πολλά θα μπορούσαν να αλλάξουν στην εκπαίδευση προς όφελος των παιδιών από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, δηλαδή τα παιδιά οι γονείς των οποίων δεν έχουν τη δυνατότητα για ιδιωτικό σχολείο ή πολλά φροντιστήρια, όμως οι εκπαιδευτικοί και οι συνδικαλιστές...

 

 αρνούνται την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. 

Επίσης, παρά την υψηλή ζήτηση, συνδικαλιστικές παρατάξεις εκπαιδευτικών αντιτίθενται στη δημιουργία των σχολείων αυτών.  

Αυτή τη στιγμή στη χώρα συγκρούονται δύο κόσμοι. Η εκπαίδευση είναι από τα κύρια πεδία της μάχης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου