ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΗΦΗΝΟΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: H άρνηση αξιολόγησης εκπαιδευτικών (ή… πώς να κρυφτείς από τα παιδιά)

Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης

Σε μια κανονική χώρα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα αγωνίζονταν για την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας. Σε μια κανονική χώρα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα απεργούσαν για να υπάρξει αυστηρή αξιολόγησή τους.


ΟΛΑ αυτά θα συνέβαιναν σε μια κανονική χώρα

Εδώ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δηλώνουν έτοιμοι για πόλεμο διαρκείας ενάντια τόσο στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων όσο και στο επερχόμενο νομοσχέδιο για την προσωπική τους αξιολόγηση.

Η αλήθεια είναι πως δεν είναι αρκετό το να ψηφιστεί ένας νόμος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εχουν ψηφιστεί και στο παρελθόν και δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

Η ανυπαρξία αξιολόγησης αποτελεί και τη μεγαλύτερη πληγή στο εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και δεκαετίες.

ΔΕΝ πρέπει να είμαστε αφοριστικοί. Υπάρχει ένα μέρος στην εκπαιδευτική κοινότητα που ασκεί υποδειγματικά το λειτούργημα του δασκάλου/καθηγητή. Υπάρχει άλλο ένα μέρος που θα μπορούσε να το ασκεί με καλύτερο τρόπο, αλλά δεν βρίσκει κίνητρο για να το κάνει. Και υπάρχει ένα τρίτο μέρος που συμπαρασύρει τα άλλα δύο τρίτα στο χάος του σημερινού δημόσιου σχολείου.

Η μη αξιολόγηση έχει ρίξει το σχολείο σε δεύτερη μοίρα. Κυρίαρχος πυλώνας της Παιδείας είναι το παρεκπαιδευτικό σύστημα των φροντιστηρίων. Παλιά ήταν μόνο για όσους έδιναν Πανελλαδικές. Με τα χρόνια η υπερφροντιστηριοποίηση έπληξε και το Γυμνάσιο. Εδώ και μια δεκαετία το φροντιστήριο με τη μορφή «μελέτης και δημιουργικής απασχόλησης» έχει γίνει… υποχρεωτικό και στο Δημοτικό.

ΑΥΤΟ δεν το βλέπουν οι εκπαιδευτικοί; Δεν θέλουν να το αλλάξουν; Δεν έχουν καμία ευθιξία όταν βλέπουν πως γίνονται δάσκαλοι/καθηγητές «β’ κατηγορίας»;

ΔΕΝ βλέπουν πως δεν μπορούν να κρυφτούν από τα παιδιά, που έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα, όπως τραγουδάει ο Διονύσης Σαββόπουλος; 

Οι μαθητές από μικροί μαθαίνουν ότι η ουσία βρίσκεται στο φροντιστήριο και όχι στη σχολική τάξη. Και, όσο προχωρούν προς το Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις, πηγαίνουν στο σχολείο μόνο και μόνο για να μη μείνουν από απουσίες.

ΤΟ υπουργείο Παιδείας έχει υλοποιήσει και σχεδιάζει να υλοποιήσει πολλές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Είναι, όμως, ικανή και αναγκαία συνθήκη το να υπάρξει πραγματική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

ΑΝ δεν προχωρήσει η αξιολόγηση, τότε...

 

 δεν μπορεί να εφαρμοστεί καμία άλλη μεταρρύθμιση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου