Του Σάκη Μουμτζή
Το γεγονός του λεκτικού τραμπουκισμού κατά της καθηγήτριας από μαθητή που ζητούσε να σβηστεί η απουσία του, είναι περσινό.
Αυτό δεν αναιρεί την σημασία του. Ούτε το γεγονός πως επιβλήθηκε ποινή στον παρεκτραπέντα μαθητή.
Το σημαντικό στο φιλμ, που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, δεν είναι ο δράστης.
Το γεγονός του λεκτικού τραμπουκισμού κατά της καθηγήτριας από μαθητή που ζητούσε να σβηστεί η απουσία του, είναι περσινό.
Αυτό δεν αναιρεί την σημασία του. Ούτε το γεγονός πως επιβλήθηκε ποινή στον παρεκτραπέντα μαθητή.
Το σημαντικό στο φιλμ, που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, δεν είναι ο δράστης.
Ούτε οι συμμαθητές του που φαίνεται να απολαμβάνουν τον τραμπουκισμό του κατά της καθηγήτριας. Μόνον προς το τέλος φαίνεται να παρεμβαίνει μια συμμαθήτρια του δράστη για να τον ηρεμήσει.
Το τραγικό σε όλη αυτή την σκηνή είναι πως κάποιος μαθητής κατέγραψε το γεγονός, γιατί προφανώς θεώρησε πως η «μαγκιά» του συμμαθητή του έπρεπε να καταγραφεί. Και την ανήρτησε στο διαδίκτυο για να μειώσει την καθηγήτρια.
Οι αριστερούληδες θα ψάχνουν ακόμα να βρουν τα κοινωνικά αίτια που εξώθησαν τον μαθητή σε αυτήν την πράξη του. Ίσως και να αποδώσουν τελικά ευθύνες στην καθηγήτρια που δεν έσβησε την απουσία.
Για την Αριστερά ο πειθαρχικός έλεγχος δεν συμβαδίζει με την αντιαυταρχική εκπαίδευση.
Το τραγικό σε όλη αυτή την σκηνή είναι πως κάποιος μαθητής κατέγραψε το γεγονός, γιατί προφανώς θεώρησε πως η «μαγκιά» του συμμαθητή του έπρεπε να καταγραφεί. Και την ανήρτησε στο διαδίκτυο για να μειώσει την καθηγήτρια.
Οι αριστερούληδες θα ψάχνουν ακόμα να βρουν τα κοινωνικά αίτια που εξώθησαν τον μαθητή σε αυτήν την πράξη του. Ίσως και να αποδώσουν τελικά ευθύνες στην καθηγήτρια που δεν έσβησε την απουσία.
Για την Αριστερά ο πειθαρχικός έλεγχος δεν συμβαδίζει με την αντιαυταρχική εκπαίδευση.
Με αυτές τις ανοησίες μας ταλαιπωρούν πέντε δεκαετίες.
Το σημαντικό γεγονός σε αυτό το επεισόδιο είναι η στάση της καθηγήτριας. Ορθια, χωρίς να καθίσει ούτε στιγμή, κοιτά στα μάτια τον μαθητή της που βρίσκεται σε έξαλλη κατάσταση. Και από κάτω έχει να αντιμετωπίσει και την ειρωνική έως εχθρική συμπεριφορά ολόκληρης της τάξης.
Κι όμως έπραξε το καθήκον της ως εκπαιδευτικός. Δεν υπέκυψε στην λεκτική βία, δεν λύγισε από το γεγονός πως δεν είχε κανένα συμπαραστάτη. Ήταν μόνη.
Κάποιος θα πει: « μα, δεν μπορούσε να σβήσει την απουσία; Άξιζε όλη αυτή η φασαρία; Ας έβαζε κι αυτή λίγο νερό στο κρασί της».
Απαντώ: η Ελληνική κοινωνία είναι παραζαλισμένη από νερωμένα κρασιά. Η Ελληνική κοινωνία είναι η κοινωνία του «δεν βαριέσαι».Η Ελληνική κοινωνία πάσχει από ένα χρόνιο «ωχαδερφισμό».
Από την κοινωνία μας λείπουν δημόσιοι λειτουργοί που σέβονται πλήρως τον όρκο τους και ασκούν χωρίς εκπτώσεις τα καθήκοντά τους.
Ας πούμε πως η συγκεκριμένη καθηγήτρια έσβηνε την απουσία του μαθητή. Δεν θα ήταν λογικό σε λίγες ημέρες και κάποιος άλλος μαθητής να της ζητούσε να κάνει το ίδιο και για την δική του απουσία;
Σε λίγο καιρό θα είχε χαθεί κάθε πειθαρχικός έλεγχος μέσα στην συγκεκριμένη τάξη.
Ας το κατανοήσουμε όλοι πως αν κάποιος δημόσιος λειτουργός παραβεί μια φορά το καθήκον του, όσο ασήμαντη και να είναι η παράβαση του, τότε διαβαίνει τον Ρουβίκωνα του.
Σήμερα γνωρίζουμε πως ο μαθητής τιμωρήθηκε με αποβολή. Δεν γνωρίζουμε αν...
Το σημαντικό γεγονός σε αυτό το επεισόδιο είναι η στάση της καθηγήτριας. Ορθια, χωρίς να καθίσει ούτε στιγμή, κοιτά στα μάτια τον μαθητή της που βρίσκεται σε έξαλλη κατάσταση. Και από κάτω έχει να αντιμετωπίσει και την ειρωνική έως εχθρική συμπεριφορά ολόκληρης της τάξης.
Κι όμως έπραξε το καθήκον της ως εκπαιδευτικός. Δεν υπέκυψε στην λεκτική βία, δεν λύγισε από το γεγονός πως δεν είχε κανένα συμπαραστάτη. Ήταν μόνη.
Κάποιος θα πει: « μα, δεν μπορούσε να σβήσει την απουσία; Άξιζε όλη αυτή η φασαρία; Ας έβαζε κι αυτή λίγο νερό στο κρασί της».
Απαντώ: η Ελληνική κοινωνία είναι παραζαλισμένη από νερωμένα κρασιά. Η Ελληνική κοινωνία είναι η κοινωνία του «δεν βαριέσαι».Η Ελληνική κοινωνία πάσχει από ένα χρόνιο «ωχαδερφισμό».
Από την κοινωνία μας λείπουν δημόσιοι λειτουργοί που σέβονται πλήρως τον όρκο τους και ασκούν χωρίς εκπτώσεις τα καθήκοντά τους.
Ας πούμε πως η συγκεκριμένη καθηγήτρια έσβηνε την απουσία του μαθητή. Δεν θα ήταν λογικό σε λίγες ημέρες και κάποιος άλλος μαθητής να της ζητούσε να κάνει το ίδιο και για την δική του απουσία;
Σε λίγο καιρό θα είχε χαθεί κάθε πειθαρχικός έλεγχος μέσα στην συγκεκριμένη τάξη.
Ας το κατανοήσουμε όλοι πως αν κάποιος δημόσιος λειτουργός παραβεί μια φορά το καθήκον του, όσο ασήμαντη και να είναι η παράβαση του, τότε διαβαίνει τον Ρουβίκωνα του.
Σήμερα γνωρίζουμε πως ο μαθητής τιμωρήθηκε με αποβολή. Δεν γνωρίζουμε αν...
η καθηγήτρια επιβραβεύθηκε για την αξιοπρεπή στάση της. Επίσης δεν γνωρίζουμε αν η ΟΛΜΕ της συμπαραστάθηκε.
Πάντως, έστω μετά από ένα χρόνο, το φιλμ προκάλεσε τις εντελώς αντίθετες αντιδράσεις από αυτές που ήθελε να προκαλέσει ο μαθητής που το ανήρτησε στο διαδίκτυο.
Όσοι το είδαμε, σταθήκαμε στο πλευρό της καθηγήτριας δίνοντας της πολλά μπράβο, έστω μετά από ένα χρόνο.
Πάντως, έστω μετά από ένα χρόνο, το φιλμ προκάλεσε τις εντελώς αντίθετες αντιδράσεις από αυτές που ήθελε να προκαλέσει ο μαθητής που το ανήρτησε στο διαδίκτυο.
Όσοι το είδαμε, σταθήκαμε στο πλευρό της καθηγήτριας δίνοντας της πολλά μπράβο, έστω μετά από ένα χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου