Η ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια αποκάλυψε για μία ακόμη φορά το βαθύ πρόβλημα που παρουσιάζει στη χώρα μας η Παιδεία.
Δεν ξέρω πώς σας φαίνεται εσάς, αλλά η είσοδος ενός μαθητή με μέσο όρο 7,5 στο Μαθηματικό ή με 9,7 σε φιλολογικό τμήμα, δεν μου φαίνεται λογική.
Δεν ξέρω πώς σας φαίνεται εσάς, αλλά η είσοδος ενός μαθητή με μέσο όρο 7,5 στο Μαθηματικό ή με 9,7 σε φιλολογικό τμήμα, δεν μου φαίνεται λογική.
Φταίει γι' αυτό το επίπεδο δυσκολίας των εξετάσεων;
Φταίει η κακή προετοιμασία των μαθητών από τα σχολεία; (Και τα φροντιστήρια βεβαίως...).
Φταίει το χαμηλό επίπεδο της εκπαίδευσης που επηρεάζει εν τέλει και την απόδοση των υποψηφίων;
Φταίει ενδεχομένως και ο αριθμός των εισακτέων που είναι μεγαλύτερος από ό,τι μπορεί να αντέξει ως παραγωγή καλών μαθητών το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
Μήπως από την άλλη έχει επιλεγεί να μπαίνουν σωρηδόν σε σχολές μαθητές που δεν το δικαιούνται με βάση το μαθησιακό τους επίπεδο μόνο και μόνο για να διατηρείται εν λειτουργία ένας μεγάλος αριθμός πανεπιστημιακών σχολών προς όφελος των πολιτικών και των τοπικών συμφερόντων;
Μήπως από την άλλη έχει επιλεγεί να μπαίνουν σωρηδόν σε σχολές μαθητές που δεν το δικαιούνται με βάση το μαθησιακό τους επίπεδο μόνο και μόνο για να διατηρείται εν λειτουργία ένας μεγάλος αριθμός πανεπιστημιακών σχολών προς όφελος των πολιτικών και των τοπικών συμφερόντων;
Υπάρχουν ειδικοί να μας το απαντήσουν. Το μόνο βέβαιο για όλους εμάς που δεν κατέχουμε τα... σκοτεινά μυστικά ενός προφανώς αποσαθρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος, είναι ότι κάτι δεν πάει καθόλου, μα καθόλου, καλά.
Η προηγούμενη κυβέρνηση "ανακατεύοντας" με το πρόσχημα της μεταρρύθμισης το εκπαιδευτικό σύστημα, λειτουργώντας με ιδεοληψίες από την πρώτη κιόλας ημέρα διακυβέρνησης της χώρας, κατάφερε εν τέλει να "ξεχαρβαλώσει" το σύστημα. Όμως ευθύνες υπήρχαν και στις αμέσως προηγούμενες κυβερνήσεις, που εντός της κρίσης επίσης φρόντισαν για την αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Με αποτέλεσμα να έχει παιχτεί και μία πολιτική σπέκουλα σε βάθος χρόνου στις πλάτες των ελληνικών οικογενειών, που ασφαλώς προσδοκούν και ποθούν κάθε χρόνο την είσοδο των παιδιών σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή.
Όμως για ποιο επίπεδο εκπαίδευσης να μιλήσουμε και για ποιο επίπεδο φοιτητών, αλλά και για ποια αξιοπιστία και κύρος των πανεπιστημιακών σχολών... Όταν από τα γενικά λύκεια, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, ένα ποσοστό της τάξης του 25% πέρασε στο πανεπιστήμιο με συνολική επίδοση κάτω από 10;
Η προηγούμενη κυβέρνηση "ανακατεύοντας" με το πρόσχημα της μεταρρύθμισης το εκπαιδευτικό σύστημα, λειτουργώντας με ιδεοληψίες από την πρώτη κιόλας ημέρα διακυβέρνησης της χώρας, κατάφερε εν τέλει να "ξεχαρβαλώσει" το σύστημα. Όμως ευθύνες υπήρχαν και στις αμέσως προηγούμενες κυβερνήσεις, που εντός της κρίσης επίσης φρόντισαν για την αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Με αποτέλεσμα να έχει παιχτεί και μία πολιτική σπέκουλα σε βάθος χρόνου στις πλάτες των ελληνικών οικογενειών, που ασφαλώς προσδοκούν και ποθούν κάθε χρόνο την είσοδο των παιδιών σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή.
Όμως για ποιο επίπεδο εκπαίδευσης να μιλήσουμε και για ποιο επίπεδο φοιτητών, αλλά και για ποια αξιοπιστία και κύρος των πανεπιστημιακών σχολών... Όταν από τα γενικά λύκεια, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, ένα ποσοστό της τάξης του 25% πέρασε στο πανεπιστήμιο με συνολική επίδοση κάτω από 10;
Για τα επαγγελματικά λύκεια αφήστε, τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα με το 40% να εισάγεται με ποσοστό κάτω από την βάση...
Όσο και αν είναι κατανοητή και σεβαστή η χαρά των παιδιών αλλά και του γονιού (αλλοίμονο…) που το παιδί του πέρασε στο πανεπιστήμιο έστω και γράφοντας κάτω από τη βάση, όσο και αν πράγματι υπήρξαν στις φετινές εξετάσεις θέματα που ήταν όχι απλά δύσκολα αλλά και δυσνόητα, όσο και αν υπάρχουν προφανώς περιπτώσεις όπου το άγχος και το στρεσάρισμα των εξετάσεων προκαλεί προβλήματα σε καλούς μαθητές και επηρεάζει την απόδοσή τους, η ουσία δεν αλλάζει.
Όσο και αν είναι κατανοητή και σεβαστή η χαρά των παιδιών αλλά και του γονιού (αλλοίμονο…) που το παιδί του πέρασε στο πανεπιστήμιο έστω και γράφοντας κάτω από τη βάση, όσο και αν πράγματι υπήρξαν στις φετινές εξετάσεις θέματα που ήταν όχι απλά δύσκολα αλλά και δυσνόητα, όσο και αν υπάρχουν προφανώς περιπτώσεις όπου το άγχος και το στρεσάρισμα των εξετάσεων προκαλεί προβλήματα σε καλούς μαθητές και επηρεάζει την απόδοσή τους, η ουσία δεν αλλάζει.
Δεν μπορεί για το κύρος της εκπαίδευσης και για την αξιοπιστία του συστήματος...
να μπαίνει κάποιος σε σημαντικές σχολές έχοντας γράψει κάτω από τη βάση... Πώς να το κάνουμε. Και νομίζω ότι έχει βάση η άποψη που εξέφρασε η κυρία Κεραμέως ότι θα πρέπει να θεσμοθετηθεί μία βάση για την είσοδο στα Πανεπιστήμια.
Πέρα από αυτήν όμως, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα δυσεπίλυτα από ό,τι φαίνεται δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και του συστήματος ενδεχομένως των εξετάσεων, που ασφαλώς έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης –ό,τι και αν πιστεύει κανείς- για την εικόνα που εμφανίστηκε κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Πέρα από αυτήν όμως, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα δυσεπίλυτα από ό,τι φαίνεται δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες και του συστήματος ενδεχομένως των εξετάσεων, που ασφαλώς έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης –ό,τι και αν πιστεύει κανείς- για την εικόνα που εμφανίστηκε κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Από εκεί και πέρα, συγχαρητήρια στα παιδιά που πέρασαν και μακάρι η επιλογή τους να δικαιωθεί στην πορεία της ζωής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου