Τι να διαβάσουμε σήμερα; Πόσο πείνασαν παίκτες σε τουρκοριάλιτι ή πώς «συνωστίστηκαν» στην προκυμαία της Σμύρνης οι διωκόμενοι Ελληνες;
Toυ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΙΑΚΟΥ
Παντού μπορούν να ξεκινήσουν σωστές συζητήσεις με λάθος αφορμές. Ακόμα και στην κατεχόμενη, από την επελαύνουσα σήψη και την προελαύνουσα βαρβαρότητα, Ελλάδα.
Παντού μπορούν να ξεκινήσουν σωστές συζητήσεις με λάθος αφορμές. Ακόμα και στην κατεχόμενη, από την επελαύνουσα σήψη και την προελαύνουσα βαρβαρότητα, Ελλάδα.
Μια -όχι και τόσο μεγάλη- ουρά (φωτό 1) έξω από το βιβλιοπωλείο όπου θα υπέγραφε αντίτυπα του νεοεκδοθέντος βιβλίου του ο «Ντάνος» (κατά κόσμον Γιώργος Αγγελόπουλος) προκάλεσε έντονο διάλογο και μια κάποια αναταραχή στον αφρό της κοινωνικής λιμνοθάλασσας, στα ΜΜΕ δηλαδή.
«Γιατί ο κόσμος να κάνει ουρά για να αγοράσει το βιβλίο του Ντάνου;» ήταν ένα εύλογο ερώτημα, το οποίο ακολουθείτο από τον σχολιασμό «πού καταντήσαμε...». Σημείωση για όλους όσοι τυχόν δεν γνωρίζουν: Ο Ντάνος είναι ο πρώτος πρωτεύσας στο ριάλιτι «Σαρβάιβορ», μια τουρκική παραγωγή, που κυριαρχεί στο πρόγραμμα του Σκάι.
Οι διαθέτοντες στοιχειώδη επαφή με τον χώρο του βιβλίου δεν αναρωτιούνται τόσο για την -όχι και τόσο μεγάλη- ουρά για το βιβλίο του Ντάνου, αλλά -πρώτα και κύρια- αν είναι καλό.
Πού ξέρεις; Μπορεί ο Ντάνος να μην έχει τις εμπειρίες, τα χαρίσματα και τη λάμψη ενός Απολλωνίου Τυανέως, ενός Αγησιλάου ή ενός Βελισσαρίου, αλλά ενδέχεται το περιεχόμενο του έργου το οποίο υπογράφει να αξίζει τα ευρώ του.
Και άλλη μία απορία: γιατί να μην έχει κόσμο στην υπογραφή αντιτύπων ο Ντάνος, από τη στιγμή που το 2011 στην παρουσίαση βιβλίου του Νίκου Μπίστη (φωτό 2 και 3) έγινε χαλασμός κι ήταν παρόντες ολάκεροι Σημίτης και Κουβέλης;
Γιατί να μη γίνει αστήρ του βιβλίου ο Ντάνος, από τη στιγμή που κάνει συγγραφική καριέρα ο Τατσόπουλος;
Και γιατί να μην υπογράφει αντίτυπα ο Ντάνος, όταν γνωρίζουμε ότι η Ρεπούση έγραφε στο σχολικό βιβλίο της Ιστορίας αυτό περί «συνωστισμού» στην προκυμαία της Σμύρνης;
Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι ούτε ο Ντάνος ούτε ο Τατσόπουλος και οι τατσοπουλίζοντες, αλλά ότι ...
δεν δίδεται χώρος -από τους μηχανισμούς παραγωγής κυρίαρχης ιδεολογίας- στους δημιουργούς που κινούνται στην ενδιάμεση πνευματική περιοχή, εκεί δηλαδή όπου δεν ανθούν ούτε ριάλιτι ούτε Τατσόπουλοι.
Γιατί, άραγε, λίγοι καλοί δεν χωράνε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου