Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ
O Kώστας Γαβρόγλου αποφάσισε: Στις προαγωγικές της Α΄ Λυκείου θα εξετάζονται μόνο Φυσική - Χημεία και όχι η Βιολογία, ενώ στη Β΄ Λυκείου είναι η σειρά της... Βιολογίας να εισέλθει στα εξεταζόμενα μαθήματα και να βγουν τα άλλα δύο. Για τα Μαθηματικά, στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου δεν αλλάζει κάτι. Ωστόσο στη Β΄ Λυκείου δεν θα εξετάζεται η Γεωμετρία, ενώ στην Αλγεβρα θα εξετάζονται μόνο οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης.
Οι ενώσεις των μαθηματικών και των καθηγητών φυσικών επιστημών επικρίνουν τον υπουργό Παιδείας για τις αποφάσεις του.
«Με μια ανιστόρητη απόφαση, προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το “αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω” της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά», αναφέρει η Μαθηματική Εταιρεία.
«Οι εμπνευστές της πρότασης, μετά τις “επιτυχείς” προτάσεις τους που μετέτρεψαν το γυμνάσιο σε άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το λύκειο, του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. Είναι φανερό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η μέση εκπαίδευση να παράγει εξειδικευμένους εργάτες με πτυχία δήθεν επαγγελματικής επάρκειας μόνο. Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής», σχολίασαν οι ενώσεις φυσικών, χημικών, βιοεπιστημόνων και γεωλόγων.
Η απόφαση Γαβρόγλου και οι αντιδράσεις των ενώσεων είναι υποκριτικές και, εντέλει, εξοργιστικές. Ο υπουργός Παιδείας αποφασίζοντας για μικροπολιτικούς στόχους να μειώσει τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων, στέλνει μήνυμα σε παιδιά και γονείς ότι...
θα έχουν πλέον ένα πιο χαλαρό σχολείο.
Οι ενώσεις με βερμπαλισμούς και Πλάτωνα παραδέχονται πως όποιο μάθημα δεν εξετάζεται στο σχολείο παρότι διδάσκεται, δεν μελετάται από τους μαθητές. Ποιος φταίει γι’ αυτό;
Η διελκυστίνδα υπουργείου - ενώσεων υποκρύπτει έλλειψη σοβαρής πολιτικής, συντεχνιακές λογικές, ήσσονα προσπάθεια και καταδεικνύει την κατάντια της ελληνικής εκπαίδευσης. Ντροπή γενικώς.
O Kώστας Γαβρόγλου αποφάσισε: Στις προαγωγικές της Α΄ Λυκείου θα εξετάζονται μόνο Φυσική - Χημεία και όχι η Βιολογία, ενώ στη Β΄ Λυκείου είναι η σειρά της... Βιολογίας να εισέλθει στα εξεταζόμενα μαθήματα και να βγουν τα άλλα δύο. Για τα Μαθηματικά, στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου δεν αλλάζει κάτι. Ωστόσο στη Β΄ Λυκείου δεν θα εξετάζεται η Γεωμετρία, ενώ στην Αλγεβρα θα εξετάζονται μόνο οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης.
Οι ενώσεις των μαθηματικών και των καθηγητών φυσικών επιστημών επικρίνουν τον υπουργό Παιδείας για τις αποφάσεις του.
«Με μια ανιστόρητη απόφαση, προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το “αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω” της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά», αναφέρει η Μαθηματική Εταιρεία.
«Οι εμπνευστές της πρότασης, μετά τις “επιτυχείς” προτάσεις τους που μετέτρεψαν το γυμνάσιο σε άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το λύκειο, του οποίου τη διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. Είναι φανερό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η μέση εκπαίδευση να παράγει εξειδικευμένους εργάτες με πτυχία δήθεν επαγγελματικής επάρκειας μόνο. Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής», σχολίασαν οι ενώσεις φυσικών, χημικών, βιοεπιστημόνων και γεωλόγων.
Η απόφαση Γαβρόγλου και οι αντιδράσεις των ενώσεων είναι υποκριτικές και, εντέλει, εξοργιστικές. Ο υπουργός Παιδείας αποφασίζοντας για μικροπολιτικούς στόχους να μειώσει τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων, στέλνει μήνυμα σε παιδιά και γονείς ότι...
θα έχουν πλέον ένα πιο χαλαρό σχολείο.
Οι ενώσεις με βερμπαλισμούς και Πλάτωνα παραδέχονται πως όποιο μάθημα δεν εξετάζεται στο σχολείο παρότι διδάσκεται, δεν μελετάται από τους μαθητές. Ποιος φταίει γι’ αυτό;
Η διελκυστίνδα υπουργείου - ενώσεων υποκρύπτει έλλειψη σοβαρής πολιτικής, συντεχνιακές λογικές, ήσσονα προσπάθεια και καταδεικνύει την κατάντια της ελληνικής εκπαίδευσης. Ντροπή γενικώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου