Γράφει ο Γιώργος Μιχαηλίδης
«Κύριε, παρακαλώ την φορολογική σας δήλωση. […] Καλοπερνάς βλέπω,
οπότε 2.500 ευρώ για το κόκκινο που πέρασες».
«Μα κύριε τροχονόμε, τι
είναι αυτά, μαζί με το κόκκινο BMW το περάσαμε το φανάρι και αυτός θα
πληρώσει μόλις 700 ευρώ».
«Άστον αυτόν, αυτός είναι άνεργος»…
Όλα
τα παραπάνω αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας ή θλιβερή
πραγματικότητα σε μία Ελλάδα που αντιμετωπίζει τους πολίτες της βάσει
του εισοδήματός τους;
Εάν ισχύσουν οι σκέψεις του υπουργού Μεταφορών,
Χρήστου Σπίρτζη, για τα νέα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τότε
περνάμε σε μία νέα φάση ερμηνείας της ισότητας των πολιτών απέναντι
στον νόμο.
Η σύνδεση προστίμων του ΚΟΚ με το εισόδημα του παραβάτη
δεν είναι μία ρηξικέλευθη ελληνικής εμπνεύσεως ιδέα, καθώς υφίσταται
και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, όπου το
νομικό πλαίσιο είναι διαφορετικό, όλοι οι οδηγοί ήταν ίσοι απέναντι στον
νόμο που σημαίνει πως τα πρόστιμα ήταν ίδια για όλους τους παραβάτες.
Από
την στιγμή λοιπόν που το σχέδιο Σπίρτζη ήρθε στο φως της δημοσιότητας
έχει ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων με τους επικριτές να κάνουν λόγο για
ταξικό νόμο.
Από όλες τις πλευρές των υποστηρικτών του σχεδίου,
ακούστηκε το ίδιο επιχείρημα: «Υπάρχουν πλούσιοι που αδιαφορούν για τις
παραβάσεις αφού έχουν να πληρώσουν».
Ακόμη κι αν ισχύει, ακόμη κι
αν ο αριθμός των παραπάνω ανθρώπων είναι απίστευτα μεγάλος (που όπως
καταλαβαίνουμε δεν είναι.-) τότε είναι ανήθικο μία Πολιτεία να
αντιμετωπίζει τους πολίτες της με διαφορετικές «ταχύτητες».
Όσο
αθώο και αν ακούγεται σε κάποιους το συγκεκριμένο μέτρο, ανοίγει τον
ασκό του Αιόλου για μία πραγματικότητα στην οποία θα προσκομίζεις και το
εκκαθαριστικό της Εφορίας σε κάθε συναλλαγή σου ελπίζοντας σε
διαφορετική αντιμετώπιση από τον συνάνθρωπο ο οποίος βγάζει περισσότερα
τον μήνα.
Μιλάμε για...
ποινικοποίηση του εισοδήματος και όχι για σωφρονισμό του παραβάτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου