Πέρασαν δύο χρόνια και κάτι μήνες από τότε που ο
πρώην υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης παρουσίασε αυτό που η «Αυγή»
(5.6.2015) είχε χαρακτηρίσει «Ολοκληρωμένο σχέδιο για ξένες
κινηματογραφικές επενδύσεις στην Ελλάδα».
«Εχουμε πλήθος αιτήσεων κάθε χρόνο για κινηματογραφικά γυρίσματα», είχε πει ο κ. Ξυδάκης. «Με την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μεταφορά τους στις κατά τόπους εφορείες αρχαιοτήτων θα προχωρούν ταχύτερα οι αδειοδοτήσεις, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα διασφαλίζεται το εκάστοτε μνημείο με την παρακολούθηση των γυρισμάτων από αρχαιολόγους και φύλακες, ενώ θα υπάρχουν και ασφαλιστήρια συμβόλαια». Με την ίδρυση υπηρεσίας Film Commission θα συντονίζεται η υποστήριξη στις ξένες παραγωγές ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει συμφέρουσα και ελκυστική τοποθεσία για τους κινηματογραφιστές, είχε πει ο πρώην υπουργός κι από τότε –δυστυχώς– δεν επικράτησε σιωπή. Κάθε λίγο και λιγάκι ακούμε ότι κάποια ξένη παραγωγή που φυσιολογικά έπρεπε να προβάλλει την Ελλάδα, και να φέρνει λεφτά στον τόπο, γυρίστηκε στην αλλοδαπή.
Αυτό έγινε και με το «Mama Mia ΙΙ». Η πρώτη ταινία είχε γυριστεί στη Σκόπελο και το νησί ακόμη έχει οικονομικό διάφορο από τα προ δεκαετίας γυρίσματα. Η δεύτερη πήγε Κροατία. Γιατί; Δεν ξέρουμε και υπάρχει κάποιος να μας ενημερώσει.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» (19.9.2017) «ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, όπου ανήκει διοικητικά η Σκόπελος, έσπευσε, με επιστολή στο υπουργείο Τουρισμού, να επισημάνει τις ευθύνες της πολιτείας για την εξέλιξη αυτή, τις οποίες εντοπίζει στο γεγονός ότι “το Film Comission Office... δεν έχει λειτουργήσει ακόμα”...». Το υπουργείο Τουρισμού δήλωσε αναρμόδιο, και υπέδειξε το υπουργείο Πολιτισμού. Κάρφωσε όμως την πολυδιαφημισμένη υπηρεσία Film Commission, ότι λειτουργεί σαν το Δημόσιο. Κάθονται στο γραφείο και περιμένουν αιτήσεις: «Ουδέποτε είχε γίνει οποιαδήποτε προσέγγιση ή επικοινωνία και ουδέποτε είχε κατατεθεί στον αρμόδιο φορέα οποιοδήποτε αίτημα ή πρόταση σχετική με την εν λόγω ταινία».
Και τι λέει η αρμόδια υπουργός Πολιτισμού για αυτές τις εξελίξεις που στερούν έσοδα, τουρίστες και θέσεις εργασίας από την εθνική οικονομία;
Μην την είδατε! Η κ. Λυδία Κονιόρδου είναι στο Πεκίνο για δύο ολόκληρες εβδομάδες!
Σύμφωνα μάλιστα με το επίσημο πρόγραμμα της επίσκεψης...
«η κυρία Κονιόρδου θα αναχωρήσει από το Πεκίνο, επιστρέφοντας στην Αθήνα την 1η Οκτωβρίου, μετακινούμενη στο διάστημα αυτό ιδιωτικώς»! Να σημειώσουμε ότι εκτός από τις ταινίες που χάνουμε, εκκρεμεί και η διαδικασία στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό. Τα ταξίδια των υπουργών προηγούνται, όχι μόνο όταν έχουμε πετρελαιοκηλίδες...
«Εχουμε πλήθος αιτήσεων κάθε χρόνο για κινηματογραφικά γυρίσματα», είχε πει ο κ. Ξυδάκης. «Με την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μεταφορά τους στις κατά τόπους εφορείες αρχαιοτήτων θα προχωρούν ταχύτερα οι αδειοδοτήσεις, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα διασφαλίζεται το εκάστοτε μνημείο με την παρακολούθηση των γυρισμάτων από αρχαιολόγους και φύλακες, ενώ θα υπάρχουν και ασφαλιστήρια συμβόλαια». Με την ίδρυση υπηρεσίας Film Commission θα συντονίζεται η υποστήριξη στις ξένες παραγωγές ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει συμφέρουσα και ελκυστική τοποθεσία για τους κινηματογραφιστές, είχε πει ο πρώην υπουργός κι από τότε –δυστυχώς– δεν επικράτησε σιωπή. Κάθε λίγο και λιγάκι ακούμε ότι κάποια ξένη παραγωγή που φυσιολογικά έπρεπε να προβάλλει την Ελλάδα, και να φέρνει λεφτά στον τόπο, γυρίστηκε στην αλλοδαπή.
Αυτό έγινε και με το «Mama Mia ΙΙ». Η πρώτη ταινία είχε γυριστεί στη Σκόπελο και το νησί ακόμη έχει οικονομικό διάφορο από τα προ δεκαετίας γυρίσματα. Η δεύτερη πήγε Κροατία. Γιατί; Δεν ξέρουμε και υπάρχει κάποιος να μας ενημερώσει.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» (19.9.2017) «ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, όπου ανήκει διοικητικά η Σκόπελος, έσπευσε, με επιστολή στο υπουργείο Τουρισμού, να επισημάνει τις ευθύνες της πολιτείας για την εξέλιξη αυτή, τις οποίες εντοπίζει στο γεγονός ότι “το Film Comission Office... δεν έχει λειτουργήσει ακόμα”...». Το υπουργείο Τουρισμού δήλωσε αναρμόδιο, και υπέδειξε το υπουργείο Πολιτισμού. Κάρφωσε όμως την πολυδιαφημισμένη υπηρεσία Film Commission, ότι λειτουργεί σαν το Δημόσιο. Κάθονται στο γραφείο και περιμένουν αιτήσεις: «Ουδέποτε είχε γίνει οποιαδήποτε προσέγγιση ή επικοινωνία και ουδέποτε είχε κατατεθεί στον αρμόδιο φορέα οποιοδήποτε αίτημα ή πρόταση σχετική με την εν λόγω ταινία».
Και τι λέει η αρμόδια υπουργός Πολιτισμού για αυτές τις εξελίξεις που στερούν έσοδα, τουρίστες και θέσεις εργασίας από την εθνική οικονομία;
Μην την είδατε! Η κ. Λυδία Κονιόρδου είναι στο Πεκίνο για δύο ολόκληρες εβδομάδες!
Σύμφωνα μάλιστα με το επίσημο πρόγραμμα της επίσκεψης...
«η κυρία Κονιόρδου θα αναχωρήσει από το Πεκίνο, επιστρέφοντας στην Αθήνα την 1η Οκτωβρίου, μετακινούμενη στο διάστημα αυτό ιδιωτικώς»! Να σημειώσουμε ότι εκτός από τις ταινίες που χάνουμε, εκκρεμεί και η διαδικασία στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό. Τα ταξίδια των υπουργών προηγούνται, όχι μόνο όταν έχουμε πετρελαιοκηλίδες...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου