ΕΝΑΣ άπό τούς καλύτερους φιλολόγους -μέ άριστη γνώση της Αρχαίας
Ελληνικής γλώσσας-, πού ευτύχησα νά γνωρίσω, ήταν o Κυριάκος Κατσιμάνης
πού εξακολουθεί μέσω του διαδικτύου το «μάχεσθαι περί γλώττης», πού,
κατ' έμέ, ισοδυναμεί μέ τό ομηρικό «μάχεσθαι περί πάτρης». Ο φίλτατος
Κυριάκος σέ μιά περσινή του ομιλία μέ θέμα Αριστοτέλης και Ευρώπη βρήκε
τήν ευκαιρία νά τονίσει:
«Καί κάτι ακόμη σημαντικό. Η Ευρώπη ώς θεματοφύλακας και σημαιοφόρος
τής πολιτιστικής παράδοσης, οφείλει νά συνεχίσει νά υπηρετεί αρχές του
ανθρωπισμού, τής ανοχής και τής πολλαπλότητας έναντι τρίτων, αλλά και
νά συνέλθει άπό τήν "πολιτιστική κόπωση" πού τήν διακατέχει φυλάσσοντας
ταυτόχρονα ώς κόρην οφθαλμού τις ελληνορωμαϊκές καί τις χριστιανικές
καταβολές τής ιστορικής ίδιοπροσωπίας της, χωρίς τίς όποίες κινδυνεύει
ως πολιτιστική οντότητα νά οδηγηθεί στην αύτοαναίρεση καί τήν αυτοκαταστροφή της»
Καί σέ υποσημείωση ό καλός συνάδελφος σημειώνει: «Η παγκοσμιοποίηση
ώς οικονομική και γεωστρατηγική πραγματικότητα καί τό ιδεολογικό
υπόβαθρο της, ή "Πολιτική ορθότητα", οδηγούν σταδιακά τήν Ευρώπη στή
δημογραφική αλλοίωση καί μουσουλμανοποίηση μέ ταυτόχρονη
"άποχριστιανοποίησή" της. Η Ευρώπη μάλιστα δείχνει νά αποδέχεται
παθητικά τήν τάση αύτή, άν δέν τήν υποθάλπει καί δέν τήν ενθαρρύνει
κάποτε».
Προς επίρρωση τής απόψεως αυτής ό Κυριάκος Κατσιμάνης επικαλείται τόν
σκεπτικισμό πού διατυπώνεται στό βιβλίο «Qu’ est-ce que l’ Occident»
του Γάλλου διανοητή Philippe Nemo,ένα βιβλίο πού εκδόθηκε καί στην
Ελλάδα το 2008 άπό τό βιβλιοπωλείο τής «Εστίας». Ο Νemo αμφισβητεί
ευθέως τή δυνατότητα γόνιμου καί εποικοδομητικού διαπολιτιστικού
διαλόγου ανάμεσα στην Δύση, πού είναι προσανατολισμένη στό λόγο και στήν
ελευθερία, καί στό Ισλάμ, πού εμφορείται άπό μιά θεοκρατική αντίληψη
γιά τόν κόσμο καί τή ζωή.
Πώς είναι δυνατόν νά υπάρξει σύνθεση μέ έναν
κόσμο «πού ισχυρίζεται ότι αντλεί τό δίκαιο άπό μια κορανική αποκάλυψη
που δεν άντιπροσωπεύει τίποτα για μάς, καί τήν οποία (αποκάλυψη) άλλωστε
ερμηνεύει κατά τρόπο αυθαίρετο»;
Προσωπικά πιστεύω ότι είναι χρήσιμος ό
πολιτισμικός διάλογος. Κάτι βγαίνει άπό αυτόν. Είναι καλύτερο νά
συζητούμε παρά νά πολεμάμε. Στό παρελθόν, στις πολλές περιηγήσεις μου
σέ μουσουλμανικές χώρες, είχα ένδιαφέρουσες συζητήσεις μέ μορφωμένους
κληρικούς καί μή φανατικούς διανοητές. Καί όλα αυτά έχουν αποτυπωθεί στά
βιβλία μου «Λιβύη» καί «Οι Πέρσες κι έμείς», πού εκδόθηκαν άπό τόν
Ιστορικό οίκο Ι. Σιδέρη. Παλαιότερα μάλιστα, χωρίς νά είμαι θεολόγος,
είχα συμμετοχή σέ διάφορα διαθρησκευτικά συνέδρια όρθοδόξων καί
μουσουλμάνων. Κράτησα τις θέσεις μου, χωρίς -νομίζω- να γίνω
δυσάρεστος στό μουσουλμανικό άκροατήριο.
Τώρα,όμως, αμφιβάλλω άν είναι μπορετό νά γίνει οποιοσδήποτε
διαπολιτιστικός διάλογος. Δεν έπιρρίπτω εύθύνες γι΄αυτό στους
μουσουλμάνους.Η Δύση «ήρξατο χειρών αδίκων».Έτσι οι νηφάλιοι του Ισλάμ
παραμερίστηκαν καί κυριάρχησαν παντού οί φανατικοί. Οι μόνες συζητήσεις
πού γίνονται έχουν οικονομικό χαρακτήρα.
Το Ισλάμ μέσω των έμίριδων
κυριεύει οικονομικά καί μέσω των κακομοίρηδων κυριεύει πληθυσμιακά
τήν Εύρώπη.
Η Ευρώπη αυτό τόν καιρό δέν παράγει ούτε πληθυσμό ούτε
πολιτισμό.
Χαρακτηριστική περίπτωση ή χώρα μας. Δεκαετίες τώρα φθίνει
πληθυσμιακά καί φτύνει τήν πολιτιστική της κληρονομιά. Υπό διωγμόν ή
αρχαία Ελληνική, ή Λόγια καί ή Καθαρεύουσα (ακατανόητοι οί
Παπαδιαμάντης. Βιζυηνός, Ροίδης, Παπαρρηγόπουλος), ύπό διωγμών τά
πνεύματα (πνεύμα είναι μόνον ή ψιλή, ή δασεία είναι σύμφωνο), ύπό
διωγμόν καί ή περισπωμένη (αρκετά, μού λένε, ήταν ξαπλωμένη!), ύπό
διωγμόν καί ή ελληνική γλώσσα καί γραφή. Σχεδόν τά πάντα γράφονται καί
λέγονται στην ξενική. Έπρεπε νά έλθει ό Ομπάμα γιά νά προβληθεί τό
αρχαιοελληνικό θαύμα. Εμείς αγωνιστήκαμε νά διαλύσουμε τά πάντα.
Ενθυμούμαι μιά εύρωβουλευτίνα, τήν Άννα Καραμάνου, πού αγωνιζόταν νά
καταργηθεί τό άβατόν του Αγίου Όρους (αυτό μας μάρανε!) καί απαιτούσε να
άφαιρεθεί άπό το καταστατικό τού ΠΑΣΟΚ καί ή λέξη «Ελληνισμός», γιατί,
λέει,ήταν... «επιθετικός»! Λίγο μετά, μιά άλλη Άννα, Επίτροπος τής
Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρότεινε νά ορίσει η χώρα μας τήν Αγγλική
ώς δεύτερη επίσημη γλώσσα στά σχολεία μας καί -άν θυμάμαι καλά- καί στην
διοίκηση.
Συνεπώς, ό άπο-ευρωπαϊσμός. ό αφελληνισμός καί ή άποθρησκειοποίηση είχαν
άρχίσει άπό παλιά. Η πολιτική λοίμωξη δέν ήλθε άπό τά Ισλάμ, ήλθε άπό...
μιά μοντερνίζουσα άρλουμπολογική φιλοσοφία (ό Θεός νά τήν κάνει φιλοσοφία) που έβαλε δυναμίτη στά θεμέλια του ελληνικού καί του ευρωπαϊκού πολιτιστικού οικοδομήματος. Ενδέχεται αύριο κάποιοι Ισλαμιστές νά ανάψουν τό φιτίλι. Ασφαλώς, αντίδραση θά υπάρξει. Ήδη εκδηλώθηκε στις ΗΠΑ μέ τήν εκλογή του Τράμπ. Τά έθνικιστικά κόμματα, τά χαρακτηριζόμενα άλλοτε ακροδεξιά καί άλλοτε φασιστικά, κερδίζουν παντού έδαφος. Ποιός θά χάσει: Κατά πρώτον λόγο όσοι προειδοποιούν γιά τήν επερχόμενη, μέ κάθε μορφή εισβολή, καί οι οποίοι πάλι θά αντιδράσουν σε κάθε μορφή αυταρχικής καί άνθρωποδιωκτικής πολιτικής. Αυτοί θά είναι καί πάλιν οί διωκόμενοι.
μιά μοντερνίζουσα άρλουμπολογική φιλοσοφία (ό Θεός νά τήν κάνει φιλοσοφία) που έβαλε δυναμίτη στά θεμέλια του ελληνικού καί του ευρωπαϊκού πολιτιστικού οικοδομήματος. Ενδέχεται αύριο κάποιοι Ισλαμιστές νά ανάψουν τό φιτίλι. Ασφαλώς, αντίδραση θά υπάρξει. Ήδη εκδηλώθηκε στις ΗΠΑ μέ τήν εκλογή του Τράμπ. Τά έθνικιστικά κόμματα, τά χαρακτηριζόμενα άλλοτε ακροδεξιά καί άλλοτε φασιστικά, κερδίζουν παντού έδαφος. Ποιός θά χάσει: Κατά πρώτον λόγο όσοι προειδοποιούν γιά τήν επερχόμενη, μέ κάθε μορφή εισβολή, καί οι οποίοι πάλι θά αντιδράσουν σε κάθε μορφή αυταρχικής καί άνθρωποδιωκτικής πολιτικής. Αυτοί θά είναι καί πάλιν οί διωκόμενοι.
"ΕΣΤΙΑ", 17/03/17
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου