Της ΚΙΚΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ
Διασχίζεις τον Ατλαντικό. Τι βαρετό ταξίδι, άσε που πάντα υπάρχει
τουλάχιστον ένα μωρό απαρηγόρητο, που ουρλιάζει και κλαίει non stop
κάπου στο βάθος του διαδρόμου.
Τι κάνεις τότε;
Ξαπλώνεις προς τα πίσω το
κάθισμά σου μέχρι το τέρμα της ανάκλισης και απολαμβάνεις μια παγωμένη
draft.
Σας φαίνεται απίθανο;
Εχετε δίκιο. Πράγματι η βαρελίσια μπύρα
είναι απαγορευμένη σε αεροπλάνα για λόγους ασφαλείας, σύντομα όμως
αναμένεται να αρθεί η απαγόρευση αφού η ολλανδική αεροπορική εταιρεία
KLM και η ολλανδική ζυθοποιία Heineken αποκάλυψαν ότι έχουν πλέον τον
τρόπο να κάνουν μια πολύωρη πτήση πιο υποφερτή.
Αρχικά το λανσάρισμα της υπηρεσίας «mile high pub» ήταν
προγραμματισμένο για τον Ιούλιο, δεν κατάφεραν όμως να εξασφαλίσουν
εγκαίρως τα απαραίτητα πιστοποιητικά ασφαλείας, οπότε αναβλήθηκε για τον
Αύγουστο.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μηχανικούς των δύο εταιρειών ήταν η
δημιουργία μιας κάνουλας που να μπορεί να λειτουργεί σωστά και χωρίς
κίνδυνο σε μεγάλο υψόμετρο, μια υπόθεση, δηλαδή, διόλου εύκολη. Μετά από
πολλά χρόνια έρευνας, όμως, κατάφεραν να ξεπεράσουν τα προβλήματα και
να τοποθετήσουν βαρελάκια με ειδικές κάνουλες σε αεροσκάφη της KLM που
θα προσφέρουν στους αιθέρες εμπειρίες μπυροκατάνυξης εδάφους.
Είναι γνωστό ότι στην καμπίνα του αεροπλάνου η πίεση του αέρα είναι
χαμηλότερη όταν πετάει ψηλά από την πίεση στην επιφάνεια της θάλασσας.
Γι’ αυτό και η αεροπορική μεταφορά δοχείων με διοξείδιο του άνθρακος (το
οποίο χρησιμοποιείται για να σπρώξει τη μπύρα από το βαρέλι στο ποτήρι)
απαγορεύεται. Γιατί αρκεί μια ελαττωματική βαλβίδα για παράδειγμα για
να μετατρέψει ένα τέτοιο δοχείο σε πύραυλο. Από την άλλη πλευρά αν
βγάλεις μπύρα από ένα δοχείο χωρίς την πίεση του CO2 το αποτέλεσμα θα
είναι ένα ποτήρι γεμάτο αφρό πράγμα που μέχρι ένα σημείο είναι αποδεκτό
από τους λάτρεις της μπύρας αφού ένα στρώμα αφρού προστατεύει τα αρώματά
της και τα κρατάει για πολλή ώρα στο ποτήρι
Τελικά η λύση βρέθηκε :
Για χρήση σε αεροπλανικές παμπ τα μεταλλικά βαρέλια της Heineken
αντικαταστάθηκαν με πλαστικά δοχεία αλλά τότε προέκυψε ένα καινούργιο
πρόβλημα. Μέσα στην καμπίνα δεν υπάρχει αρκετός χώρος για το σύστημα
ψύξης. Και ναι μεν η μπύρα φτάνει από τη ζυθοποιία στο αεροδρόμιο του
Αμστερνταμ παγωμένη, από τη στιγμή όμως που φορτώνεται μέχρι να την
παραγγείλει ο επιβάτης μπορεί να περάσει πολύ χρόνος, τόσος ώστε η μπύρα
να είναι πλέον χλιαρή τη στιγμή που το ποτήρι με το ποθητό υγρό θα
φτάνει στο χέρι του.
Μια ενδιάμεση λύση βρέθηκε με την μετατροπή του καροτσιού που σέρνουν
οι αεροσυνοδοί σε γιγάντιο θερμός, αλλά και πάλι το αποτέλεσμα δεν
είναι το απολύτως επιθυμητό. Στις δοκιμές που έγιναν ακόμη και αυτοί που
δεν έχουν αντίρρηση για μια σχεδόν χλιαρή μπύρα παρατήρησαν μια αισθητή
διαφορά στη γεύση της η οποία κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες της
καμπίνας στον αέρα είναι πιο πικρή από ό,τι στο έδαφος.
Κατά τη διάρκεια
της πτήσης παρατηρήθηκε επίσης ότι θα είναι δύσκολο το σερβίρισμα σε
γυάλινα ποτήρια, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο οι επιβάτες της πρώτης
θέσης θα έχουν αυτό το προνόμιο. Ολοι οι υπόλοιποι θα την πίνουν σε
πλαστικά ποτηράκια.
Παρ’όλα αυτά το σίγουρο είναι ότι μπαίνουμε πλέον σε μια νέα εποχή.
Αυτή της απόλαυσης μιας draft εν πτήσει. Γιατί ακόμη και η θέα του
λογότυπου μιας μπύρας μπορεί να κάνει κάποιον που την αγαπάει να νιώσει
μέσα του τη δίψα να φουντώνει. Εστω και για μια χλιαρή, έστω και σε
πλαστικό ποτηράκι, αρκεί να είναι βαρελίσια. Prost.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου