Πώς μπορεί μια χώρα να αποφύγει τα δικαστήρια, αν μηνύθηκε από μια άλλη; Φυσικά με πόλεμο!
Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΙΑΚΟΥ
Αυτές τις ημέρες απασχολεί τη διεθνή ειδησεογραφία η κολοσσιαία
λαμογιά της γερμανικής Volkswagen, η οποία πουλούσε στην Αμερική οχήματα
ελαφρώς «πειραγμένα», ώστε να περνούν με άνεση τους ελέγχους εκπομπής
ρύπων. Αν δεν έβαζαν οι «αξιόπιστοι» Γερμανοί τσιπάκια στους κινητήρες
των αυτοκινήτων τους, δεν θα μπορούσαν να τα πουλήσουν στην αμερικανική
αγορά. Θα τους ξέμεναν στα ράφια, όπως οι χαλβάδες, οι πίκλες, τα
ντολμαδάκια και τα θαλασσινά που δεν πουλήθηκαν στη νηστεία της
Σαρακοστής.
Ομως δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται... μαϊμουδιά από τους Γερμαναράδες, οι οποίοι τάχα δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους, αλλά αντέχουν να σηκώσουν και γαλάζια φάλαινα, αν πρόκειται να τα κονομήσουν.
Ομως δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται... μαϊμουδιά από τους Γερμαναράδες, οι οποίοι τάχα δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους, αλλά αντέχουν να σηκώσουν και γαλάζια φάλαινα, αν πρόκειται να τα κονομήσουν.
Το διασημότερο μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ η
Volkswagen είναι ο σκαραβαίος -ή αλλιώς «κατσαριδάκι» ή «χελώνα». Αυτό
σχεδιάστηκε με παραγγελιά του ίδιου του Χίτλερ στον σχεδιαστή
αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Οπως αναφέρει και η wikipedia «του ζήτησε
να είναι μικρό, ανθεκτικό, με αξιόπιστο κινητήρα και χαμηλή κατανάλωση».
Ο Χίτλερ, επίσης, ήθελε η μέγιστη τιμή πώλησης του αυτοκινήτου να
φτάνει «τα 990 μάρκα (ισοδύναμη με την τιμή μιας μοτοσικλέτας τότε) και
να μπορεί να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες ή δύο ενήλικες και τρία παιδιά,
με ταχύτητα 100 km/h».
Ο
Πόρσε το σχεδίασε, το έδειξε στον Χίτλερ, ο οποίος ενθουσιάστηκε και
ήθελε να ξεκινήσει άμεσα η μαζική παραγωγή. Ετσι, το 1938, για τη
μελλοντική μαζική παραγωγή του Volkswagen (στα ελληνικά σημαίνει «όχημα
του λαού») ιδρύθηκε η εταιρεία Gesellschaft zur Vorbereitung des
Deutschen Volkswagens mbH, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Volkswagen -
Werke GmbH.
Και σ' αυτή την ιστορία υπάρχει κάτι το... ανάρμοστον:
Και σ' αυτή την ιστορία υπάρχει κάτι το... ανάρμοστον:
Ο Φέρντιναντ Πόρσε, σχεδιάζοντας τον σκαραβαίο «επηρεάστηκε»
(κοντολογίς αντέγραψε) το μοντέλο V570 από την τσεχοσλοβάκικη εταιρία
Tatra. Το είχε σχεδιάσει ο Χανς Λεντβίνκα, ένας Αυστριακός συνάδελφος
του Πόρσε.
Η Tatra έκανε μήνυση εναντίον των Γερμανών αντιγραφέων, αλλά
το θέμα λύθηκε εξωδικαστικά.
Οι ναζί εισέβαλαν στην Τσεχοσλοβακία και
την κατέλαβαν.
Αυτό τους φαίνεται εύκολο, αυτό κάνουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου