Φέτος το μπουκάλι της Coca-Cola συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και
σύμφωνα με τους ειδικούς είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της
εταιρείας.
Όταν ο επιχειρηματίας Asa Griggs Candler πήρε την πλειοψηφία των
μετοχών της Coca-Cola to 1888, έβαλε σκοπό να κάνει το αναψυκτικό την
πιο δημοφιλή cola της αγοράς.
Το 1915, ο Candler διαπίστωσε ότι εξαιτίας του ανταγωνισμού έχανε
μερίδιο από τις πωλήσεις, τότε ήταν που διοργάνωσε εθνικό διαγωνισμό για
τον σχεδιασμό νέου μπουκαλιού, το οποίο σκοπό θα είχε να κάνει το
αναψυκτικό να ξεχωρίζει από τα άλλα αναψυκτικά της κατηγορίας του.
Η Root Glass Company της Indiana αποφάσισε να λάβει μέρος στον
διαγωνισμό και να παράξει ένα μπουκάλι σχετικό με το όνομα του
αναψυκτικού. Έτσι βρήκαν στο λεξικό πως η λέξη "coca" ταίριαζε με το
φυτό cocoa, δηλαδή το κακάο.
Αν και η Coca-Cola δεν έχει καμία σχέση με το κακάο αποφάσισαν να
χρησιμοποιήσουν το σχήμα του σπόρου του φυτού, για να δώσουν σχήμα στο
νέο τους μπουκάλι, μία κίνηση που αποδείχθηκε σοφή αφού κέρδισαν τον
διαγωνισμό.
Έως το 1920, το νέο μπουκάλι της Coca-Cola είχε γίνει το σήμα
κατατεθέν της εταιρείας και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αντικείμενα
του 20ου αιώνα, αναφέρουν οι David Butler και Linda Tischler, συγγραφείς
του βιβλίου "Design to Grow: How Coca-Cola Learned to Combine Scale and
Agility (and How You Can Too)".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου