Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ
Υποψήφιος που ουσιαστικά παρέδωσε λευκή κόλλα και στα έξι μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013, συγκεντρώνοντας μόλις 970 μόρια και βαθμό πρόσβασης 1,13, φέτος με τον ίδιο βαθμό καταφέρνει να εισαχθεί σε τμήμα ΤΕΙ της περιφέρειας.
– Το κατώφλι εισαγωγής όσων μετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις διαμορφώθηκε στο 2,17 για τα ΤΕΙ και στο 3,37 για τα πανεπιστήμια.
– Συνολικά, 106 τμήματα –92 σε ΤΕΙ και 14 σε πανεπιστήμια– από τα 463 θα δεχθούν φοιτητές με βαθμό χαμηλότερο του 10.
– Eμειναν 787 κενές θέσεις, οι περισσότερες σε τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας.
– Για μία ακόμη χρονιά τα σχολεία θα ξεκινήσουν με τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και, εάν επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη των 25.000 κενών, φέτος θα έχουμε ρεκόρ ελλείψεων.
– Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας σταματά το πρόγραμμα του Ψηφιακού Σχολείου, για να αξιοποιήσει τα σχετικά κονδύλια του ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών, και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός υποστήριξε ότι διαπιστώθηκε πως η χρήση των διαδραστικών πινάκων δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα!
– Παρ’ όλα αυτά, η ηγεσία του υπουργείου συνεχίζει. Ετσι, έκανε γκάφα με την προκήρυξη της πρόσκλησης για την πρόσληψη αναπληρωτών, και το Συμβούλιο της Επικρατείας τώρα ζητά να επαναλάβει τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η κάλυψη των κενών. Ακόμη και τον Δεκέμβριο θα έχουμε κενά σε βασικά μαθήματα του προγράμματος, εκτιμούν καθηγητές.
– Σύμφωνα με πληροφορίες, σε σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας ορισμένοι εκ των 13 περιφερειακών διευθυντών της χώρας πρότειναν τα σχολεία, αντί της Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου, να ανοίξουν τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου. Η πρόταση δεν υιοθετήθηκε για τους προφανείς λόγους, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αλλά καταδεικνύει την οξύτητα του προβλήματος.
– Πέρυσι για να αξιοποιηθούν κυρίως οι πλεονάζοντες καθηγητές Πληροφορικής, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας (137852/Γ2/ 02-09-2014) το μάθημα των μαθηματικών στο Γυμνάσιο μπορούσε να διδαχθεί και από καθηγητές που δεν έχουν πτυχίο μαθηματικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ίδια απόφαση θα ισχύσει και για το 2015-16. Οι Ελληνες μαθητές Γυμνασίου στον τελευταίο (το 2012) διαγωνισμό Pisa του ΟΟΣΑ βρέθηκαν στην 42η θέση σε σύνολο 65 χωρών, τρεις θέσεις πίσω από την 39η το 2009.
Πρόκειται για δεδομένα που δείχνουν τις παθογένειες του ελληνικού συστήματος και την έλλειψη σοβαρότητας όλων των ιθυνόντων. Η εκπαίδευση πνέει τα λοίσθια στην Ελλάδα που επί χρόνια βουλιάζει στην ήσσονα προσπάθεια, την αναξιοκρατία, της έλλειψη αξιολόγησης. Χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποχαιρέτησε τους φετινούς υποψηφίους για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ, δηλώνοντας ότι «εκτιμά τον αγώνα που έδωσαν, με τη συνδρομή των καθηγητών τους και τη συμπαράσταση των οικογενειών τους».
Ποιος μπορεί να δώσει συγχαρητήρια στην ηγεσία του υπουργείου;
Υποψήφιος που ουσιαστικά παρέδωσε λευκή κόλλα και στα έξι μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013, συγκεντρώνοντας μόλις 970 μόρια και βαθμό πρόσβασης 1,13, φέτος με τον ίδιο βαθμό καταφέρνει να εισαχθεί σε τμήμα ΤΕΙ της περιφέρειας.
– Το κατώφλι εισαγωγής όσων μετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις διαμορφώθηκε στο 2,17 για τα ΤΕΙ και στο 3,37 για τα πανεπιστήμια.
– Συνολικά, 106 τμήματα –92 σε ΤΕΙ και 14 σε πανεπιστήμια– από τα 463 θα δεχθούν φοιτητές με βαθμό χαμηλότερο του 10.
– Eμειναν 787 κενές θέσεις, οι περισσότερες σε τμήματα ΤΕΙ της περιφέρειας.
– Για μία ακόμη χρονιά τα σχολεία θα ξεκινήσουν με τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και, εάν επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη των 25.000 κενών, φέτος θα έχουμε ρεκόρ ελλείψεων.
– Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας σταματά το πρόγραμμα του Ψηφιακού Σχολείου, για να αξιοποιήσει τα σχετικά κονδύλια του ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών, και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός υποστήριξε ότι διαπιστώθηκε πως η χρήση των διαδραστικών πινάκων δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα!
– Παρ’ όλα αυτά, η ηγεσία του υπουργείου συνεχίζει. Ετσι, έκανε γκάφα με την προκήρυξη της πρόσκλησης για την πρόσληψη αναπληρωτών, και το Συμβούλιο της Επικρατείας τώρα ζητά να επαναλάβει τη διαδικασία, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η κάλυψη των κενών. Ακόμη και τον Δεκέμβριο θα έχουμε κενά σε βασικά μαθήματα του προγράμματος, εκτιμούν καθηγητές.
– Σύμφωνα με πληροφορίες, σε σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας ορισμένοι εκ των 13 περιφερειακών διευθυντών της χώρας πρότειναν τα σχολεία, αντί της Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου, να ανοίξουν τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου. Η πρόταση δεν υιοθετήθηκε για τους προφανείς λόγους, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αλλά καταδεικνύει την οξύτητα του προβλήματος.
– Πέρυσι για να αξιοποιηθούν κυρίως οι πλεονάζοντες καθηγητές Πληροφορικής, με απόφαση του υπουργείου Παιδείας (137852/Γ2/ 02-09-2014) το μάθημα των μαθηματικών στο Γυμνάσιο μπορούσε να διδαχθεί και από καθηγητές που δεν έχουν πτυχίο μαθηματικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ίδια απόφαση θα ισχύσει και για το 2015-16. Οι Ελληνες μαθητές Γυμνασίου στον τελευταίο (το 2012) διαγωνισμό Pisa του ΟΟΣΑ βρέθηκαν στην 42η θέση σε σύνολο 65 χωρών, τρεις θέσεις πίσω από την 39η το 2009.
Πρόκειται για δεδομένα που δείχνουν τις παθογένειες του ελληνικού συστήματος και την έλλειψη σοβαρότητας όλων των ιθυνόντων. Η εκπαίδευση πνέει τα λοίσθια στην Ελλάδα που επί χρόνια βουλιάζει στην ήσσονα προσπάθεια, την αναξιοκρατία, της έλλειψη αξιολόγησης. Χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποχαιρέτησε τους φετινούς υποψηφίους για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ, δηλώνοντας ότι «εκτιμά τον αγώνα που έδωσαν, με τη συνδρομή των καθηγητών τους και τη συμπαράσταση των οικογενειών τους».
Ποιος μπορεί να δώσει συγχαρητήρια στην ηγεσία του υπουργείου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου