ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Κίνημα «δεν πληρώνω» για κλήσεις της Τροχαίας από τους Έλληνες μερακλήδες οδηγούς!!!


Πάνω από 40% των προστίμων για παρανομίες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καταλήγουν σε δικαστικές διαμάχες, ενώ ένα επίσης μεγάλο ποσοστό από αυτά που δεν οδηγούνται στις δικαστικές αίθουσες, δεν πληρώνονται, λόγω οικονομικής αδυναμίας των οδηγών και γίνονται ληξιπρόθεσμες οφειλές. 

Στο πλαίσιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού προσανατολίζεται στη μείωση των πολύ υψηλών προστίμων, προκειμένου να πάψουν να έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα.


Κάθε χρόνο η Τροχαία βεβαιώνει περίπου 380.000 παραβάσεις σε όλη τη χώρα επιδίδοντας τις ανάλογες κλήσεις στους οδηγούς ΙΧ, φορτηγών και δικύκλων, ωστόσο πάνω από 160.000 κλήσεις αμφισβητούνται και λύνονται δικαστικά. Άμεσα πληρωτέες είναι οι κλήσεις οι οποίες αφορούν παράνομο παρκάρισμα ή άλλες που όταν πληρώνονται μέσα σε 5 μέρες έχουν έκπτωση 50%.


Ωστόσο οι κλήσεις για αλκοτέστ, υπερβολική ταχύτητα και επικίνδυνη οδήγηση που επιφέρουν πρόστιμα από 350 έως και 2.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής καταλήγουν στα δικαστήρια και ανάλογα με την απόφαση οι οδηγοί καλούνται είτε να πληρώσουν άμεσα το ποσό που τους εκδικάστηκε είτε απαλλάσσονται της κατηγορίας.



Συγκεκριμένα το 2014 βεβαιώθηκαν 382.361 παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια με βασική αιτία την υπερβολική ταχύτητα, την μη χρήση κράνους αλλά και την κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων. Αν τα πρόστιμα αυτά ήταν όλα εισπρακτέα, πάνω από 50 εκατ. ευρώ θα είχαν μπει στα ταμεία του κράτους, ωστόσο από τη μία η οικονομική κρίση και η ανεργία και από την άλλη τα πολύ μεγάλα πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΟΚ κάνει του οδηγούς να μην... πληρώνουν!


Το υπουργείο Οικονομίας στο πλαίσιο αυτό εξετάζει τη μείωση των πολύ υψηλών προστίμων που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 20.00 ευρώ, με στόχο να αποτραπούν οι παρανομίες και να μειωθούν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ήδη έχει διατυπώσει την πρόθεσή του για επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά.


Στόχος του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος τετραετίας, με προτεραιότητα τη βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας. Αυτό θα γίνει μέσα από τα εξής μέτρα, όπως:

  • Επανεξέταση του ΚΟΚ
  • Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους
  • Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές
  • Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις
  • Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών
  • Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών
  • Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κι ένταξή συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία
  • Εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πολίτες
  • Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής
Όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκαλεί τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και στηρίζεται σε βασικές ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών, όπως η χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων, η έλλειψη συντονισμού των εμπλεκόμενων αρχών, η έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για τους υποψήφιους οδηγούς κι αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων και η απουσία ενός αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά του ατυχήματος, που είναι κρίσιμα για την υγεία και τη ζωή οδηγών κι επιβατών.


Στο πλαίσιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει μέτρα και προτάσεις που περιέχουν εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές και θα βρίσκονται ευθυγραμμισμένες με την Λευκή Βίβλο της Ε.Ε. για τις Μεταφορές και θα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάγκη για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.


Στην «τσιμπίδα» των αστυνομικών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα βρίσκονται από το τέλος της χρονιάς όσοι Έλληνες οδηγοί υποπίπτουν σε παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ακόμα και σε άλλη χώρα της Ε.Ε.


Κοινοτική οδηγία η οποία ξεκινά να εφαρμόζεται στη χώρα μας δίνει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να ταυτοποιούν ηλεκτρονικά οχήματα και οδηγούς και να επιβάλουν πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις που διαπράττουν Ευρωπαίοι πολίτες σε χώρα άλλη απ΄ αυτήν της μόνιμης κατοικίας τους.


Το ύψος των προστίμων που θα βεβαιώνεται θα είναι αυτό που ισχύει στη χώρα που έγινε η παράβαση και όχι αυτό της χώρας διαμονής του.

Συγκεκριμένα, οι παραβάσεις για τις οποίες οι αρχές του κάθε κράτους μέλους θα μπορούν να ανταλλάσσουν στοιχεία είναι συνολικά οκτώ καθώς έχουν χαρακτηριστεί ως οι πλέον επικίνδυνες για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων.


Πρόκειται για παραβάσεις που αφορούν:


  • υπερβολική ταχύτητα,
  • μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • ή κράνους,
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
  • ή τοξικών ουσιών,
  • χρήση απαγορευμένης λωρίδας κυκλοφορίας
  • παράνομη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Μέχρι σήμερα στη χώρα μας ελάχιστα είναι τα πρόστιμα που φτάνουν στον οδηγό ύστερα από παραβάσεις σε άλλες χώρες, καθώς ακολουθείται η μέθοδος της αλληλογραφίας μεταξύ υπουργείων. Τα περισσότερα αφορούν σε επαγγελματίες και βεβαιώνονται στην Ιταλία.


Πάντως η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που εφάρμοσαν την αντίστοιχη οδηγία για την αυτόματη ηλεκτρονική διασταύρωση πληροφοριών στις περιπτώσεις έκδοσης άδειας οδήγησης και αναμένεται να επιφέρει επιπλέον έσοδα στα δημόσια ταμεία καθώς πολλοί είναι οι ξένοι, κυρίως επαγγελματίες, οδηγοί που «παρανομούν» στους ελληνικούς δρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου