ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: To ΕΚΑΒ σβήνει στην εντατική!


Ασθενοφόρα-ερείπια, που έχουν γράψει πάνω από 450.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και μπαινοβγαίνουν στο συνεργείο ή μένουν ακινητοποιημένα γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για βενζίνη, εξαντλημένοι διασώστες, που έχουν ξεχάσει τι θα πει ρεπό, κι ένας διαγωνισμός για νέα οχήματα που... σέρνεται από το 2007 είναι η εικόνα κατάρρευσης που παρουσιάζει σήμερα το ΕΚΑΒ. 

 Την ίδια ώρα, ανησυχητικά είναι τα κρούσματα νοσοκομείων που μισθώνουν ιδιωτικά ασθενοφόρα, έστω και για λίγες ημέρες, καθώς πολλά από τα οχήματα του ΕΚΑΒ έχουν βγει εκτός κυκλοφορίας. Μάλιστα, οι περιπτώσεις αυτές που πληθαίνουν, με πιο πρόσφατη αυτή του Νοσοκομείου του Ρίου, εξαγριώνουν τους εργαζομένους, οι οποίοι βλέπουν την ιδιωτικοποίηση της μεταφοράς ασθενών να βρίσκεται... προ των πυλών.

Το τελευταίο τραγικό περιστατικό στη Σάμο, στις 18 Νοεμβρίου, όπου ένας πολύτεκνος πατέρας 34 ετών, θύμα τροχαίου ατυχήματος, ξεψύχησε στο οδόστρωμα έπειτα από μιάμιση ώρα που περίμενε το μοναδικό πλήρωμα ασθενοφόρου, το οποίο εξυπηρετούσε άλλο περιστατικό, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης των εργαζομένων.

Ο θάνατος αυτού του νέου ανθρώπου προκάλεσε την παραίτηση του πρόεδρου του ΕΚΑΒ, ναυάρχου ε.α. Δημήτρη Παπαγιαννίδη, στις 24 Νοεμβρίου, η οποία τελικά τότε δεν έγινε δεκτή. Την περασμένη Δευτέρα ο κ. Παπαγιαννίδης παραιτήθηκε για να πολιτευτεί στον νομό Λέσβου με τη Νέα δημοκρατία, στην περίπτωση που οδηγηθεί η χώρα στις κάλπες. Ομως είτε γίνουν εκλογές είτε δεν γίνουν, τα προβλήματα στο ΕΚΑΒ παραμένουν, με αποτέλεσμα ένας από τους σημαντικότερους οργανισμούς, που έχει ανάγκη η κοινωνία ολόκληρη, να καταρρέει εξαιτίας της υποχρηματοδότησης και της δραματικής έλλειψης προσωπικού, που κοστίζει ανθρώπινες ζωές.

Ενδεικτικό της επικίνδυνης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το ΕΚΑΒ είναι το γεγονός ότι συνολικά οι εργαζόμενοι είναι 3.500, όταν χρειάζονται 5.500, ενώ από τον απαρχαιωμένο στόλο των 450 ασθενοφόρων που έχει η χώρα, τα 110 βρίσκονται στα συνεργεία, όπως είπε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος.

«Η κατάσταση στην Αττική είναι δραματική. Από τα 140 ασθενοφόρα που καλύπτουν την ευρύτερη περιοχή, από την Κόρινθο ως το Σχηματάρι, τα 50 είναι παροπλισμένα στο συνεργείο, είτε λόγω βλάβης είτε επειδή ο οργανισμός αδυνατεί να αγοράσει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται τα οχήματά του» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος και συνεχίζει: «Στους δρόμους έχουμε 75 ασθενοφόρα την ημέρα και 30 τη νύχτα για να καλύψουμε την Αττική, την Κόρινθο και το Σχηματάρι. Τα περισσότερα οχήματα είναι πάνω από 10 ετών, ενώ πρέπει να αντικαθιστώνται ανά πενταετία, εξαιτίας των πολλών χιλιόμετρων που γράφουν».

«Ακούμε επείγον περιστατικό και προσπαθούμε να καταλάβουμε από αυτά που περιγράφουν οι απελπισμένοι άνθρωποι που καλούν στο Κέντρο ποιο είναι το σοβαρότερο για να πάμε!» εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ και καταλήγει: «Υπολογίστε ότι αυτός ο γερασμένος στόλος διατίθεται για την κάλυψη πάνω από 6.000.000 ανθρώπων που ζουν στην Αττική!» Η έλλειψη προσωπικού στο ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα είναι τραγική. Ενδεικτικά, η Σάμος έχει μόνο εννέα διασώστες, η Μύκονος και η Πάρος έχουν έξι και η Σαντορίνη πέντε, με συνέπεια να μην καλύπτονται για ολόκληρο το 24ωρο, καθώς χρειάζονται 11 διασώστες ανά περιοχή.



Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από το καλοκαίρι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 200 διασωστών στο ΕΚΑΒ, όμως, όπως λένε οι εργαζόμενοι, «από λόγια έχουμε χορτάσει...» Ηδη βρίσκονται σε εκκρεμότητα 2.500 αδιόριστοι διασώστες από τη σχολή του ΕΚΑΒ. «Το δημόσιο ΙΕΚ του υπουργείου Υγείας έχει εκπαιδεύσει 2.500 διασώστες, τους οποίους έχουμε ανάγκη. Είμαστε 3.500 εργαζόμενοι και θέλουμε άλλους 2.000. Ομως προσλήψεις δεν γίνονται, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν και οι πολίτες που μεταφέρουμε αλλά και εμείς εξαιτίας της κόπωσης» εξηγεί ο κ. Μαθιόπουλος.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΑΧΑΪΑ
Παρέδωσαν (!) τα επικίνδυνα αυτοκίνητα

Σε μια κίνηση απελπισίας, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης στις 4 Δεκεμβρίου πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης και παρέδωσαν τα πρώτα έξι ασθενοφόρα τα οποία έχουν συμπληρώσει 500.000 χιλιόμετρα και είναι επικίνδυνα για διακομιδές. Θα ακολουθήσουν άλλα οκτώ ασθενοφόρα, τα οποία έχουν συμπληρώσει 470.000 χιλιόμετρα.Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Αχαΐα, όπου τα 11 από τα 20 ασθενοφόρα που έχει το ΕΚΑΒ είναι πλέον εκτός λειτουργίας, ενώ από τα εννέα που έχουν απομείνει το ένα δεν χρησιμοποιείται, καθώς έχει μετασκευαστεί για χρήση σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού Εμπολα. Σημειώνεται ότι η διοίκηση του Νοσοκομείου του Ρίου αποφάσισε την περασμένη Πέμπτη να μισθώσει για τέσσερις ημέρες ιδιωτικό ασθενοφόρο για τις διακομιδές, προκαλώντας, όπως ήταν φυσικό, θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζομένους του ΕΚΑΒ.


ΕΣΠΑ: Τα λεφτά υπάρχουν

Το γεφύρι της Αρτας θυμίζει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 186 οχημάτων, μεταξύ των οποίων και 19 κινητές μονάδες, που ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια! Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 2007 και κηρύχθηκε άγονος. Το 2012 ξεκίνησε δεύτερος και τον προηγούμενο μήνα άνοιξαν οι πρόσφορες! Η ειρωνεία είναι ότι τα 13.500.000 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά των νέων ασθενοφόρων υπάρχουν μέσω του ΕΣΠΑ. Αναλυτικά αυτή τη στιγμή υπάρχουν: 3.500 εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ, 450 ασθενοφόρα άνω των 10 ετών, 110 ασθενοφόρα είναι στα συνεργεία, ενώ την ίδια ώρα επτά χρόνια σέρνεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 186 ασθενοφόρων, μεταξύ των οποίων και 19 κινητές μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου